کد خبر: 701126
تاریخ انتشار :

مسکو: رزمایش ناتو نشان از بازگشت «جنگ سرد» است

یک مقام ارشد وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ابعاد رزمایش آتی «مدافع استوار ۲۴» ناتو نشان از تکرار بی‌بازگشت این سازمان به الگوهای ضد روسی جنگ سرد دارد.

مسکو: رزمایش ناتو نشان از بازگشت «جنگ سرد» است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، "الکساندر گروشکو" معاون وزیر خارجه روسیه عنوان کرد: گستردگی و کیفیت رزمایش سال جاری ناتو که طی دهه‌های اخیر بزرگترین رزمایش این سازمان بعد از دهه‌ها محسوب می‌شود، نشان‌دهنده عزم این سازمان برای تکرار بازگشت‌ناپذیر الگوی تعاملی جنگ سرد علیه روسیه است.

ژنرال کریستوفر کوالی فرمانده ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، روز پنجشنبه خبر از شروع «بزرگترین رزمایش ناتو طی دهه‌های اخیر» موسوم به «مدافع استوار ۲۰۲۴» با حضور ۹۰ هزار نیرو از ۳۱ کشور در هفته جاری داده بود. این رزمایش قرار است تا ماه مه ادامه داشته باشد.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به «جو ساختگی» و تصویر نظامی اغراق‌شده در این رزمایش، آن را تداوم "جنگ ترکیبی غرب" علیه کشورش خواند.

وی همچنین کاربرد «عبارات غیرمسئولانه» غرب درباره کشورش را زمینه‌ساز درگیری جنگی عنوان کرد که «شهروندان اروپایی» می‌بایست برای آن آماده شوند. این گفته گروشکو اشاره به سخنان وزیر دفاع آلمان، فرمانده ارتش سوئد و ریاست کمیته نظامی ناتو دارد.

گروشکو رفتارهای اخیر غرب در روسیه‌هراسی با هدف ایجاد رعب عمومی و توجیه بودجه‌های کلان نظامی را سیاستی شکست‌خورده برای حمایت از اوکراین خواند و آن را تداوم کمک اروپا به صنعت تسلیحاتی آمریکا عنوان کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها