کد خبر: 701684
تاریخ انتشار :

طرح لاپید برای برکناری نتانیاهو

رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی طرحی برای سرنگونی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم ارائه کرد.

طرح لاپید برای برکناری نتانیاهو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که یائیر لاپید رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانونی را برای برکناری نتانیاهو به پارلمان ارائه کرده است.

بر پایه این گزارش قرار است که هیات عمومی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) طی فردا (دوشنبه) پیش‌نویس قانون ارائه شده توسط لاپید را بررسی کند.

در همین راستا، لاپید در سخنانی از نمایندگان پارلمان خواست که در جلسه فردا به پیش نویس قانون برکناری نتانیاهو رای دهند.

پیشتر نیز حزب کار رژیم صهیونیستی طرحی را برای استیضاح نتانیاهو به کنست ارائه کرده بود.

پیش از این نیز شماری از سران اپوزیسیون نسبت به ناتوانی کابینه رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسیران صهیونیست و پیروزی در برابر جنبش حماس، کابینه نتانیاهو را آماج انتقادهای شدید قرار داده بودند.

در همین راستا و به دنبال تشدید اختلافات بین مقامات صهیونیست درباره مدیریت پیامدهای جنگ علیه غزه و ناکامی در دستیابی به اهداف تعیین شده، لاپید با تأکید بر اینکه کابینه این رژیم صلاحیت مدیریت جنگ را ندارد، تصریح کرد: نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه و نخست وزیری را ندارد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی افزود: بنی گانتس، گادی آیزنکوت و گدعون ساعر باید از کابینه جنگ نتانیاهو خارج شوند؛ زیرا این کابینه صلاحیت مدیریت جنگ و نتانیاهو صلاحیت نخست وزیری و ریاست کابینه را ندارد.

وی تأکید کرد: سال ۲۰۲۴ کاملاً متفاوت خواهد بود، کسی که ما را چند دسته کرد و فاجعه به بار آورد، در سمتش باقی نخواهد ماند. افراط گرایان به خانه‌های خود باز خواهند گشت و نتانیاهو نیز به خانه‌اش باز خواهد گشت، از نو آغاز می‌کنیم.

لاپید همچنین گفت: ما باید از میان ویرانی که کابینه در سال ۲۰۲۳ رقم زد و اصلاح بزرگ در کابینه که در سال ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد، یکی را انتخاب کنیم، من می‌دانم «اسرائیلی‌ها» چه انتخابی خواهند کرد و شما هم می‌دانید.

وی پیشتر نیز در واکنش به حمله اعضای کابینه نتانیاهو به ارتش این رژیم، خواستار انحلال کابینه شده بود.

براساس آخرین نظرسنجی ها، ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شکست خواهد خورد و ائتلاف اپوزیسیون آرای لازم را کسب خواهد کرد. این نظرسنجی ها شانس بنی گانتس وزیر جنگ سابق و عضو کنونی کابینه جنگ را برای تصدی پست نخست وزیری بالا دانسته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها