کد خبر: 702576
تاریخ انتشار :

بایدن: کمک به اوکراین در بودجه نباشد، وتو می‌کنم

صد آنلاین | رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: لایحهٔ بودجهٔ جمهوری خواهان مجلس را که فقط شامل کمک به اسرائیل می‌شود و اوکراین را در نظر نمی‌گیرد، وتو می‌کنم.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، رییس جمهور آمریکا لایحه پیشنهادی تامین بودجه برای اسراییل را بدون تخصیص کمک و حمایت از اوکراین وتو خواهد کرد.

به گزارش تاس، دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا لایحه پیشنهادی کمک و تامین بودجه برای اسراییل را در صورتی که در آن بودجه‌ای برای اوکراین درنظر گرفته نشده باشد، وتو خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: اگر لایحه «اچ.آر ۷۲۱۷» (لایحه کمک به اسراییل) به رییس جمهور پیشنهاد شود، او آن را وتو خواهد کرد.

در ادامه بیانیه کاخ سفید می‌خوانیم: دولت قویاً از هر دو مجلس کنگره می خواهد تا این حربه سیاسی را رد کرده و در عوض بلافاصله لایحه فراحزبی تخصیص‌های تکمیلی اضطراری امنیت ملی را برای امضا به میز رییس جمهور ارسال کند.

همچنین در بیانیه مذکور تاکید شده است که دولت آمریکا با این «حربه» که هیچ کمکی به امنیت مرزی و تامین کمک برای اوکراین نمی‌کند، قویاً مخالف است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی و رقیب بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا دیروز (دوشنبه) از جمهوری‌خواهان خواست تا لایحه پیشنهادی سنا را تایید نکرده و فریب نخورند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها