کد خبر: 702942
تاریخ انتشار :

نبرد در غزه آخرین نبرد نخواهد بود

رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در دمشق در دیدار با وزیر امور خارجه ایران گفتند که نبرد جاری در غزه معرکه‌ای از سلسله نبردهایی است که ملت فلسطین از ابتدا علیه اشغالگران داشته و آخرین نیز نخواهد بود.

نبرد در غزه آخرین نبرد نخواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه یکشنبه شب ۲۲ بهمن با حدود ۱۵ نفر از مسؤولان گروه‌های مختلف فلسطینی مستقر در دمشق دیدار و در خصوص آخرین وضعیت فلسطین و نحوه پایان دادن به جنگ علیه غزه و توقف نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

مسؤولان‌ گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در این نشست، با تبریک سالروز پیروزی انقلاب و روز ملی جمهوری اسلامی ایران به رهبری، دولت و ملت ایران، از دیدار با وزیر امور خارجه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب ابراز خرسندی کرده و نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از مسأله فلسطین را نقشی اساسی و محوری توصیف کردند.

حاضران با تجلیل از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و مسأله فلسطین، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پیروزی ملت فلسطین توصیف کرده و افزودند: حمایت ایران از مسأله فلسطین همواره یک حمایت برجسته و متمایز و حمایتی عملی و حقیقی بود.

از نگاه فلسطینی‌های شرکت کننده در این هم اندیشی، نبرد جاری در غزه معرکه‌ای از سلسه نبردهایی است که ملت فلسطین از ابتدای اشغال این سرزمین علیه اشغالگران داشته و آخرین نیز نخواهد بود و این مبارزات قهرمانانه تا رهایی کامل فلسطین از اشغال ادامه خواهد داشت.

حاضران با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مدعی بود که ظرف چند روز بر مقاومت در غزه مسلط و پیروز می‌شود، گفتند: امروز بیش از ۴ ماه از آغاز جنگ علیه غزه می‌گذرد و برغم حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم اسرائیل، هیچ توفیقی جز کشتار بیرحمانه شهروندان و کودکان و زنان فلسطینی نداشته‌اند.

آنها تأکید کردند: این یک نبرد بین حماس با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه نبردی نابرابر بین همه ملت مظلوم فلسطین با رژیم اسرائیل و حامیان آن است و ملت فلسطین با ایمان به نصرت الهی تاکنون پیروز این نبرد بوده و از حکومت نتانیاهو چیزی باقی نمانده است و رژیم صهیونیستی خود را در نبرد مرگ و زندگی می‌بیند.

حاضران عنوان کردند که برغم شهادت ده‌ها هزار نفر از مردم فلسطین و شهادت دردناک هزاران کودک و زن و سالخورده فلسطینی و تخریب و ویرانی گسترده غزه در طول بیش از ۴ ماه جنایت صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، اما آنچه حاصل شد، یک پیروزی بزرگ برای فلسطین و محور مقاومت است و آنچه رژیم صهیونیستی از قتل و ویرانی تاکنون انجام داد، نمی‌تواند به این پیروزی بزرگ به دست آمده آسیبی وارد کند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با مسؤولان گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی در دمشق، گفت: برغم روزهای سختی که فلسطین پشت سر می‌گذارد، اما به چند علت به شما تبریک می‌گویم. رژیم اسرائیل بعد از طوفان‌ الاقصی به طور کامل فرو ریخت و اگر ورود تمام عیار آمریکا به میدان در حمایت از رژیم صهیونیستی و تلاش برای احیا و نجات آن نبود، این فروپاشی به طور کامل قابل مشاهده بود.

وی افزود: آنچه به ملت فلسطین در شکست رژیم اسرائیل تا این لحظه کمک کرد، مجاهدت گروه‌های مقاومت و نیز ایستادگی صبورانه و فداکاری‌های مردم نوار غزه و کرانه باختری بود و اینکه محور مقاومت وحدت عملی خود را در حمایت از فلسطین و ایستادگی در مقابل رژیم اسرائیل و حامیان آن نشان دادند.

امیرعبداللهیان با تجلیل از حمایت مقاومت لبنان، یمن، عراق و سوریه از ملت فلسطین و نیز حمایت گسترده ملت‌های جهان و نیز برخی دولت‌های مستقل و شجاع از ملت فلسطین، گفت: امروز مسأله فلسطین تبدیل به مسأله اول جهان شده است و ۷ اکتبر و طوفان‌ الاقصی نشان داد که فلسطین زنده است و تسلیم خواست رژیم صهیونیستی و قدرت‌های زورگو از جمله دولت آمریکا نمی‌شود.

وزیر خارجه با اشاره به اینکه امام خامنه‌ای در همان روزهای آغازین جنگ علیه غزه با قوت فرمودند که پایان این جنگ بی تردید پیروزی برای ملت فلسطین است، افزود: در گفت‌وگوهای دیپلماتیک ما با کشورهای مختلف جهان و نیز یافته‌های ما از گفت‌وگوها با نخبگان در اقصی نقاط جهان، این دیدگاه و ارزیابی به طور واضح شنیده می‌شود که رژیم اسرائیل و دولت آمریکا به هیچ‌ یک از اهداف اعلام شده خود از زمان آغاز جنگ علیه غزه دست نیافتند و اکنون مجبور هستند با حماس که شعار نابودی آن را می‌دادند، مذاکره سیاسی کنند و از اینکه حماس به پیشنهادات و طرح سیاسی آنها پاسخ داده است، ابراز خرسندی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه به فضل خدا و خون شهدا هیچ کدام از اهداف شوم آنها محقق نشده و نخواهد شد، افزود: در خلال گفت‌وگوهای ما با تعداد قابل توجهی از کشورهای غربی، همه آنها با اعتراف به پیروزی مقاومت باور دارند که جنگ راه‌حل نیست و باید راه‌حل سیاسی پیدا شود و اکنون سؤال اساسی آنها در دو سه ماه اخیر این است که غزه پساجنگ را چه کسی اداره خواهد کرد.

وزیر خارجه بیان کرد: اکنون آنها ایده‌های سیاسی مختلفی برای فلسطین و غزه و کرانه پساجنگ مطرح می‌کنند و نظر ما را نیز مستقیم یا غیرمستقیم می‌پرسند و پاسخ ما این بود و هست که باید رهبران فلسطینی بنشینند و براساس مصالح خود و مصالح ملت فلسطین توافق کنند و جهان باید از طرح و تصمیم فلسطینی‌ها حمایت کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه امروز نتانیاهو بیش از هر زمان دیگری بر طبل جنگ‌ می‌کوبد، گفت: رژیم اسرائیل اگر بتواند، حتما جنگ را ادامه و گسترش می‌دهد، اما هیچگاه اسرائیل در عالم تا این حد مکروه و منفور نبوده است.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: امروز ضرورت وحدت فلسطین بیش از هر زمان دیگری موضوعیت دارد و امروز میدان فلسطین نیازمند صدای واحد و دسته جمعی فلسطینی‌ها و همه گروه‌های فلسطینی است و آنچه که فلسطین را در شکست رژیم اسرائیل تا این لحظه کمک کرد، توکل بر خدا و ایستادگی مردم غزه و کرانه و فداکاری آنها و حمایت محور مقاومت بود و اگر شما متحد باشید، دنیا تسلیم اراده شما خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها