کد خبر: 703714
تاریخ انتشار :

چگونه جنگ در اروپا منجر به تقویت اقتصاد آمریکا شد؟

صد آنلاین | به نوشته وال استریت ژورنال کاهش تسلیحات اروپا در سایه جنگ اوکراین منجر به افزایش سفارشات و رشد صنایع دفاعی و اقتصاد آمریکا شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، وال استریت ژورنال با اشاره به رشد زیاد در مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده نوشت: تعداد سفارشات وزارت دفاع آمریکا و متحدان اروپایی در بحبوحه درگیری اوکراین در حال افزایش است.

تسلیح مجدد اروپا و کمک ایالات متحده به اوکراین منجر به رشد صنایع دفاعی آمریکا شده است.

 

 

از ابتدای جنگ در اوکراین، رشد تولید در مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا به ۱۷.۵ درصد رسیده است. به گفته تحلیلگران، نرخ رشد در این بخش طی دو سال گذشته با ۲۰ سال گذشته به طور همزمان قابل مقایسه است. 

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، از سپتامبر ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، ایالات متحده ۸۰ میلیارد دلار از طریق فروش تسلیحات به دست آورده است که ۵۰ میلیارد آن به لطف متحدان اروپایی بوده است.

اما ایالات متحده نه تنها از طریق عرضه سلاح، اقتصاد را تحریک می‌کند بلکه امتناع اروپا از تامین گاز روسیه پس از آغاز درگیری اوکراین، ایالات متحده را به بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع به اروپا تبدیل کرد.

واشنگتن، اروپا را که بیشتر تسلیحات خود را تولید می‌کند، با کمک رهبران دست نشانده و هیستری نظامی دستکاری کرد و آن را ترساند که سلاح‌های خود را به اوکراین اهداء کند و خلع سلاح بماند.ز

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها