کد خبر: 703919
تاریخ انتشار :

افشاگری سی‌ان‌ان درباره نبود آمادگی در طرف صهیونیستی برای توقف جنگ

صد آنلاین | یک رسانه آمریکایی به نقل از یک دیپلمات در واشنگتن فاش کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمادگی دستیابی به توافقی برای توقف جنگ را ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، سی‌ان‌ان به نقل از یک دیپلمات آمریکایی آگاه گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نظر نمی‌رسد در حال حاضر آماده دستیابی به توافقی برای توقف جنگ در نوار غزه باشد.

 

 این منبع که شبکه آمریکایی نامش را ذکر نکرده است، افزود: اگر اسرائیل به رفح (جنوبی‌ترین بخش نوار غزه) حمله کند، احتمال انعقاد معامله در مورد اسرای اسرائیلی را باید فراموش کرد.

از سوی دیگر، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را شکست دهد و آن را نابود کند تا بتواند افراد اسیر را به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند.

 

اسموتریچ در پستی در پلتفرم X اضافه کرد که رسانه‌ها و سیاستمداران به حمله به او و صهیونیسم مذهبی ادامه می‌دهند و او ادعا کرد که طبق گفته‌های خود از گفتن حقیقت دست برنخواهد داشت. 

 یائیر لاپید از سران حزب مخالفان در واکنش به اظهارات اسموتریچ در مورد بازگشت زندانیان گفت که بدون بازگشت اسرا هیچ پیروزی وجود ندارد و سخنان وزیر دارایی را ننگ اخلاقی توصیف کرد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز از سویی دیگر در دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیستی متعهد شد که به فشار‌های نظامی ادامه دهد، زیرا این تنها راه دستیابی به اهداف جنگ است. گالانت با اذعان به اینکه در این زمینه با مشکلاتی روبروست، ادعا کرد که بازگشت اسرا هدف اصلی در هر بحث یا تصویب طرح‌هاست.

در اول دسامبر، آتش بس موقت بین حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر منعقد شد و به مدت ۷ روز به طول انجامید، در طی آن اسرا مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه محدود به نواری که حدود ۲.۲ میلیون فلسطینی در آن ساکن هستند، آورده شد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها