کد خبر: 704221
تاریخ انتشار :

کاهش حمایت از ترامپ در کارولینای جنوبی در صورت محکومیت وی

نتایج تازه تر ین نظرسنجی نشان می‌دهد یک سوم جمهوری خواهان کارولینای جنوبی درصورت محکومیت ترامپ، از او حمایت نمی‌کنند.

کاهش حمایت از ترامپ در کارولینای جنوبی در صورت محکومیت وی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد حدود 32 درصد جمهوری خواهان کارولینای جنوبی درصورت محکومیت ترامپ، از او حمایت نمی کنند.

این نظرسنجی از شرکت کنندگان در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در کارولینای جنوبی به هنگام خروج از حوزه انتخابی در روز 24 فوریه توسط موسسه تحقیقاتی ادیسون انجام شد.

بر این اساس، حدود 32 درصد این افراد معتقدند اگر ترامپ در یکی از پرونده های خود محکوم شود، دیگر فرد مناسبی برای ریاست جمهوری نیست و از او حمایت نمی کنند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات سال 2024، روز 24فوریه در ایالت کارولینای جنوبی که ایالت نیکی هیلی دیگر نامزد حزب جمهوری‌ خواهان محسوب می‌شود، توانست بیشترین آرا را کسب کند.

در رقابت‌های درون حزبی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2024، دونالد ترامپ توانست حدود 60 درصد آرا را کسب کند و نیکی هیلی را با حدود 40 درصد آرا در ایالت خود شکست دهد.

ترامپ پیش از این نیز در برخی ایالت‌ها همچون نوادا، نیوهمپشایر و آیووا در انتخابات درون حزبی به پیروزی رسیده بود و اکنون محتمل ترین گزینه جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری و گزینه رویارویی با جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها به حساب می‌آید.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021،  نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها