کد خبر: 704932
تاریخ انتشار :

سفیر ایران: تهران آماده همکاری بیشتر با اعضای سازمان شانگهای است

علیرضا حقیقیان سفیر ایران در تاجیکستان اعلام کرد که تهران برای همکاری بیشتر با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای آماده است.

سفیر ایران: تهران آماده همکاری بیشتر با اعضای سازمان شانگهای است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام سفارت ایران در تاجیکستان حقیقیان امروز سه شنبه در نشست سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان  که به مناسبت آغاز ریاست پاکستان بر شورای نخست وزیران این سازمان و با عنوان «نوآوری ، سرمایه‌گذاری و همکاری در بخش حمل و نقل و مبارزه با فقر» برگزار شد ، شرکت کرد.

حقیقیان در سخنرانی خود، تعامل فعال کشورمان با همسایگان از جمله پاکستان را از عوامل تقویت کننده دستور کار اقتصادی سازمان شانگهای  بر شمرد و بر ضرورت تلاش همه جانبه برای بهره برداری  از ظرفیت های همکاری اقتصادی در این سازمان  تاکید کرد.

سفیر ایران ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای همکاری بیشتر با کشورهای عضو ، اجرای کریدورهای حمل و نقل و انرژی را موجب تقویت و  توسعه زیر ساخت‌ها در منطقه دانست و  تصریح کرد: در راستای ایجاد دسترسی‌های تجاری و اقتصادی کشورهای جنوب و شرق آسیا  به کشورهای آسیا مرکزی ،قفقاز ،روسیه و اروپا ، جمهوری اسلامی ایران گام‌های مهمی را در قالب کریدور شمال -جنوب برداشته است.

حقیقیان با ‌تاکید بر اهمیت پرورش اکوسیستم‌های نوآوری و تاثیر آن برپیشرفت فناوری‌ها ، تجمیع منابع و تشریک مساعی کشورهای عضو سازمان شانگهای در طرح‌های تحقیقاتی دانش بنیان را راه موثری برای مقابله با چالش‌های اقلیمی و اقتصادی دانست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها