کد خبر: 705235
تاریخ انتشار :

تظاهرات زنان تونسی و موریتانی در حمایت از زنان فلسطینی

زنان تونسی و موریتانی در حمایت از زنان فلسطینی به خیابان ها آمدند و با سر دادن شعارهایی خواستار پایان حملات نظامیان صهیونیستی به نوار غزه شدند.

تظاهرات زنان تونسی و موریتانی در حمایت از زنان فلسطینی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زنان تونسی به مناسبت فرارسیدن روز جهان زنان  با برپایی تظاهراتی در  پایتخت به حمایت از زنان فلسطینی ساکن در نوار غزه برخاستند و خواستار توقف حملات ارتش صهیونیستی به  این باریکه شدند.

این تظاهرات با شعار« مبارزه زنان بدون آرمان فلسطین وجود ندارد» عصر دیروز ( جمعه ) به دعوت فعالان جامعه مدنی تونس برگزار شد و شرکت کنندگان در آن فریاد زدند « جنگ غزه متوقف باید گردد»، « محاصره غزه باید شکسته شود»، « بازگشایی گذرگاه‌ها وظیفه است»، « ملت خواهان جرم انگاری عادی سازی با تل آویو هستند»

به نوشته روزنامه القدس العربی، این تظاهرات در خیابان حبیب بورقیبه ( مهم ترین خیابان پایتخت تونس ) برگزار شد و تظاهرات کنندگان خواستار آزادی فلسطینیان و پایان تجاوزات ارتش صهیونیستی به غزه شدند.

بیشتر بخوانید

تونسی‌ها خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: زنان موریتانی به مناسب فرا رسیدن روز جهان زنان با برگزاری راهپیمایی در نواکشوط ( پایتخت ) خواستار توقف حملات نظامیان صهیونیستی به نوار غزه، کمک رسانی فوری به ساکنان آنجا شدند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به نوار غزه بیش از 30 هزار و 800 شهروند فلسطینی شهید شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند این در حالی است که بسیاری از منازل مسکونی و تاسیسات زیرساختی در نوار غزه منهدم شده و نزدیک به 700 هزار فلسطینی در معرض ناامنی غذایی قرار دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها