کد خبر: 705375
تاریخ انتشار :

ماهی گیری آمریکا در آب گل آلود هائیتی

وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش به دنبال تشکیل یک ماموریت امنیتی چند جانبه برای بازگرداندن آرامش به هائیتی است.

 ماهی گیری آمریکا در آب گل آلود هائیتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا به بهانه بحران در هائیتی از تشکیل یک نیروی امنیتی ویژه در این کشور خبر داد.

معاون وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «ویلیام روتو» رییس جمهور کنیا در مورد بحران هائیتی گفتگو کرد.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن و ویلیام روتو، بر تعهد دو کشور به ایجاد یک مأموریت امنیتی چند ملیتی برای بازگرداندن آرامش به هائیتی تاکید کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که وزیر خارجه آمریکا و رییس جمهور کنیا تعهد خود نسبت به استقرار یک ماموریت پشتیبانی امنیتی چند ملیتی را تزلزل ناپذیر توصیف کردند.

کنیا سال گذشته اعلام کرد که هدایت و رهبری این ماموریت امنیتی را بر عهده خواهد داشت، اما ماه‌ها کشمکش قانونی داخلی عملاً مانع آن شد.

دارودسته‌های تبهکاری اوایل ماه جاری با یورش به دو زندان بزرگ هائیتی، شرایط فرار شمار زیادی از زندانیان و تبهکاران خطرناک را فراهم کردند و در ادامه خواستار استعفای آریل هانری، نخست وزیر این کشور شدند. نخست وزیر هائیتی هم‌اکنون در این کشور حضور ندارد.

در یورش باندهای تبهکاری به زندان‌ها، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ زندانی فرار کردند که در بین آنها سردسته‌های مشهور باندهای تبهکار دیده می‌شود.

مقامات هائیتی که پس از این حادثه وضعیت اضطراری اعلام و مقررات منع آمد و شد وضع کرده بودند، همزمان با تشدید خشونت‌ها در پورتو پرنس، وضعیت اضطراری را تمدید کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها