کد خبر: 705432
تاریخ انتشار :

رژیم صهیونیستی پناهگاه‌های جدیدی برای شهرک‌نشین‌ها می‌سازد

رژیم صهیونیستی جهت آمادگی برای جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان، در حال احداث پناهگاه‌های جدیدی برای شهرک‌نشین‌های صهیونیست است.

رژیم صهیونیستی پناهگاه‌های جدیدی برای شهرک‌نشین‌ها می‌سازد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، آنچه «جبهه داخلی» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی خوانده می‌شود، طرح فوری را برای احداث پناهگاه‌ها و مکان‌های حفاظت‌شده جمعی در شمال فلسطین اشغالی جهت اسکان شهرک‌نشین‌های ساکن ساختمان‌های قدیمی بدون پناهگاه تنظیم و آماده کرده است.

به نوشته روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت»، ساختمان‌های قدیمی واقع در شهرک‌های شمالی پناهگاه ندارند و در زمان حملات حزب‌الله لبنان ساکنان آنها مجبور هستند به محله‌های دیگر بروند. در منطقه‌ای همانند «حیفا» میانگین زمان رسیدن آنها به پناهگاه یک دقیقه از لحظه به صدا درآمدن آژیر هشدار است.

این روزنامه عبری‌زبان در ادامه نوشت، در طرحی که طی دو ماه گذشته تنظیم و بودجه مورد نیاز آن تامین شده، مکان‌هایی که امکان ایجاد حفاظت جمعی برای ساکنان بدون پناهگاه و انتقال آنها به این نقاط وجود دارد، تعیین شده‌اند.‌

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی به‌عنوان موسسه امنیتی‌ آن، کار خرید بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را آغاز کرده و مناقصه‌هایی را به منظور رسیدن به راه‌حل‌های لجستیکی برای اجرای این طرح طی مدت زمانی کوتاهی در صورت آغاز جنگی با حزب‌الله ارائه کرد.

صحبت درباره خدمات نظافت و پاکسازی این مجتمع‌ها و هزاران جعبه مواد غذایی خشک، آب و دیگر کالاهاست و در زمان جنگ فرماندهی جبهه داخلی مسوول انتقال شهرک‌نشین‌ها به این پناهگاه‌ها خواهد بود.

رژیم صهیونیستی پیش از این نیز طرح تخلیه‌ای در زمان جنگ را در پیش گرفته بود که قرار بود در مناطق امن و دور چادرهایی برای آن دسته از شهرک‌نشین‌ها که در مناطق شمالی پناهگاه ندارند، برپا شوند اما این طرح به دلایل متعدد کنار گذاشته شد از جمله اینکه شهرک‌نشین‌ها ترجیح می‌دهند در نزدیکی خانه‌هایشان بمانند.

از سوی دیگر از اکتبر ۲۰۲۳ و آغاز حملات حزب‌الله لبنان، بسیاری از هتل‌ها با شهرک‌نشین‌های ساکن خطوط درگیری در نقب غربی و الجلیل پر شدند و به همین دلیل امکان اسکان تعداد بیشتری از این آوارگان بدون پناهگاه در هتل‌ها وجود ندارد.

آحارونوت به نقل از یک منبع نظامی آگاه از جزئیات نوشت، در حال حاضر نزدیک به ۸۰ هزار بسته غذا برای این طرح خریداری شده، اما انتقال «ساکنان» راه‌حل مناسبی نخواهد بود چون تنها ۱۰ هزار اتاق خالی باقی مانده که به سختی برای یک چهارم «ساکنان» صفد کفایت خواهد کرد. مکان‌های «امنی» در شهرهای نزدیک به مرزها همانند نهاریا و کریات شمونه فراهم شده، در حال حاضر پناهگاه‌های سیاری در خیابان‌های قدیمی منطقه الکریوت (در نزدیکی حیفا) و عکا ایجاد نخواهد شد زیرا این اقدام هزینه‌بر بوده و مناسب نیست.

تسلیحات نقطه‌زن حزب‌الله

همچنین این طرح شامل زیرساخت‌های موقتی دارای تخت و صندلی است و جبهه داخلی تاکید دارد که این طرح در تمامی نقاط اجرا خواهد شد و شامل راه‌حل‌های مشابهی برای شهرک‌نشین‌های ساکن مرکز اراضی اشغالی است و از جمله مکان‌هایی که فراهم می‌شود، پارکینگ‌های زیرزمینی است.

آحارونوت در ادامه نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی در چهار ماه گذشته متوجه شده که زرادخانه‌ حزب‌الله دارای سلاح‌های نقطه‌زن بسیاری از جمله موشک‌های پیشرفته ضد زره و دوربرد است که تا ۱۰ کیلومتر در داخل مرزها و تا قله کوه الجرمق می‌رسند.

ارتش رژیم صهیونیستی پهپادهای حزب‌الله را که از زمان آغاز درگیری‌ها ده‌ها مورد از آنها را به پرواز درآورده، در نظر می‌گیرد. ارتش صهیونیستی مدعی است که بیشتر آنها را رهگیری کرده اما تعدادی از آنها اصلا رصد نشده و در اراضی اشغالی منفجر شدند.

اوری گوردین، فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی اواخر هفته گذشته مدعی شده بود، «ما در حال تقویت آمادگی‌مان برای آغاز حمله‌ای به لبنان هستیم، تعهد ما تغییر شرایط امنیتی جهت ایجاد امکانی برای بازگشت شهرک‌نشین‌ها به خانه‌هایشان است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها