کد خبر: 705441
تاریخ انتشار :

رونمایی اوکراین از پهپادهای پیشرفته دریایی با قدرتی ویرانگر + عکس

صد آنلاین | قایق های بدون خدمه و کنترل از راه دور از اواخر جنگ جهانی دوم وجود داشته اند اما اواخر قرن گذشته، نوآوری های تکنولوژیکی کاربردهای بالقوه خود را گسترش دادند. پهپادهای پیشرفته دریایی با قدرتی ویرانگر که توسط اوکراین در جنگ با روسیه ساخته و مستقر شده اند، فصل جدیدی را در این داستان باز کرده اند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ،  به نقل از آسوشیتدپرس، قایق های بدون خدمه و کنترل از راه دور از اواخر جنگ جهانی دوم وجود داشته اند اما اواخر قرن گذشته، نوآوری های تکنولوژیکی کاربردهای بالقوه خود را گسترش دادند. پهپادهای پیشرفته دریایی با قدرتی ویرانگر که توسط اوکراین در جنگ با روسیه ساخته و مستقر شده اند، فصل جدیدی را در این داستان باز کرده اند.

اوکراین مدعی است که اولین کشوری است که واحد خاصی را برای تولید آنها ایجاد کرده است. حوثی های مستقر در یمن نیز شناورهای سطحی بدون سرنشین مسلح را به عنوان قایق های پهپاد انتحاری مستقر کرده اند که در اثر برخورد منفجر می شوند.

 

درگیری دو ساله اوکراین به آزمایشگاهی برای فناوری های جدید نظامی تبدیل شده است و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی قرار است به بخشی ضروری از جعبه ابزار جنگی در جنگ قرن ۲۱ تبدیل شوند.

پهپاد دریایی چیست؟

کشتی‌های بدون سرنشین - که قایق‌های بدون سرنشین یا هواپیماهای بدون سرنشین دریایی نیز نامیده می‌شوند - برای سال‌ها کاربردهای گسترده‌ای داشته‌اند. آنها برای تحقیقات علمی، عملیات جستجو و نجات، مراقبت و گشت های ساحلی به کار گرفته شده اند.

اوکراین آنها را با مواد منفجره پر کرده است و علامت راداری پایینی دارند که تشخیص آنها را سخت می‌کند. همچنین مجهز به GPS و دوربین های پیشرفته هستند.

پهپاد دریایی Magura V5 که اوکراین می گوید روز سه شنبه در دریای سیاه استفاده کرده است، به نظر می رسد آخرین نسخه کی یف است. 

این پهپاد دریایی ۵.۵ متر طول دارد، وزن آن تا ۱۰۰۰ کیلوگرم، برد ۸۰۰ کیلومتر، ۶۰ ساعت عمر باتری دارد.

پهپاد دیگری که بزرگتر از مادورا است به نام Sea Baby به تازگی نمایش داده شد.

به گفته سرویس امنیت دولتی اوکراین، آخرین مدل Sea Baby قادر به حمل ۸۵۰ کیلو گرم مواد منفجره است، به حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت می رسد و می تواند مسافتی معادل ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

چگونه از پهپادهای دریایی در جنگ روسیه و اوکراین استفاده می شود؟

این قایق های بدون سرنشین برای هدف قرار دادن کشتی ها و زیرساخت های روسیه در دریای سیاه، استفاده می شود.

پهپاد دریایی اوکراین

اوکراین می گوید پهپادها غرق و به کشتی های روسیه در آنجا آسیب رسانده اند. این به کی یف کمک کرد تا برخی از صادرات غلات را از سر بگیرد.

مقامات کی یف می گویند حدود ۲۰ درصد از حملات موشکی روسیه به اوکراین از دریای سیاه انجام می شود. 

طبق ادعای ارتش اوکراین، پهپادهای نیروی دریایی اوکراین برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۲۲ به کشتی های روسی حمله کردند.

ژوئیه گذشته، روسیه اعلام کرد که دو پهپاد دریایی اوکراینی به پل کرچ، یک مسیر کلیدی تدارکاتی که روسیه را به کریمه متصل می‌کند، برخورد کردند و مجبور به تعطیلی موقت آن شدند. گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که در این حمله از یک پهپاد Sea Baby استفاده شده است.

به گفته مقامات، ماه بعد، پهپادهای دریایی اوکراین به یک بندر روسیه حمله کردند و به یک کشتی جنگی آسیب رساندند.

اوکراین پهپادهای دریایی را از کجا تهیه می کند؟

دانش و نبوغ اوکراینی پشت توسعه نسل جدید پهپادهای دریایی است.

آنها به صورت محلی طراحی و آزمایش شده اند، اما برخی از قطعات در خارج از کشور تهیه می شوند

سازمان United24، یک سازمان تامین مالی جمعی دولتی است که کمک های مالی را از شرکت ها و افراد در سراسر جهان دریافت می کند و به (اوکراین) کمک می کند.

اگرچه پهپادهای دریایی ارزان نیستند - به عنوان مثال، هر ماگورا حدود ۲۵۰ هزار دلار و مدل جدید Sea Baby حدود ۲۲۱ هزار دلار قیمت دارد - آنها می توانند به کشتی صدها میلیون دلاری آسیب بزنند یا آنها را غرق کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها