کد خبر: 705462
تاریخ انتشار :

اذعان ۱۲ موسسه حقوقی علیه تل‌آویو/ اسرائیل حکم دادگاه بین المللی را اجرا نکرد

صد آنلاین | ​۱۲ موسسه حقوقی اسرائیل اذعان کردند که این رژیم حکم دادگاه کیفری بین‌المللی را اجرا نکرده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ،  ۱۲ مؤسسه حقوقی رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای به عدم اجرای حکم دادگاه کیفری بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی اذعان کردند.

این مؤسسه‌های حقوقی رژیم صهیونیستی اعلام کردند: تل‌آویو به حکم دادگاه کیفری بین‌المللی در خصوص تسهیل در ارسال و رسیدن کمک‌ها به غزه عمل نکرده است.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان امروز (دوشنبه) در سخنانی تاکید کرد که مقاومت، بازدارندگی را به اسرائیل تحمیل کرده است و این رژیم حتی نمی‌تواند فکر تهاجم به لبنان را در سر بپروراند.

در ادامه بیانیه این ۱۲ مؤسسه حقوقی رژیم صهیونیستی آمده است: دستور دادگاه کیفری بین‌المللی، تعهد قانونی به پایان فاجعه بشری در غزه و لازم الاجرا است.

گفتنی است دادگاه کیفری بین‌المللی درخواست دادرسی ارایه‌شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی جمعی از سوی این رژیم در نوار غزه را اوایل بهمن‌ماه بررسی کرد.

پس از آن قضات دادگاه کیفری بین‌المللی طبق درخواست آفریقای جنوبی احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. این دادگاه از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد. این دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد ظرف یک ماه تمامی اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده به دادگاه لاهه گزارش دهد. همچنین قاضی این دادگاه گفت که حکم مذکور تعهدات بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این دادگاه لاهه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا «اقدامات فوری» را برای فراهم کردن خدمات مورد نیاز فوری و کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه انجام دهد، اما با این حال دستوری مبنی بر برقراری آتش‌بس در این جنگ را مطرح نکرد.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به رأی صادرشده از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم، اتهام نسل‌کشی را وحشتناک و شوکه‌کننده خواند و گفت که جنگ در غزه همچنان ادامه خواهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها