کد خبر: 705698
تاریخ انتشار :

نتانیاهو با طرح آموزش اعضای فتح برای مدیریت غزه مخالفت کرد

یک روزنامه عبری از مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح پیشنهاد شده برای انتقال مدیریت نوار غزه به افرادی از جنبش فتح خبر داد.

نتانیاهو با طرح آموزش اعضای فتح برای مدیریت غزه مخالفت کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» امروز پنج‌شنبه نوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح موسسه امنیتی این رژیم برای کنترل اعضای جنبش فتح بر بخش‌هایی از نوار غزه مخالفت کرده است.

به نوشته این رسانه، جزئیات این طرح که با حمایت و پشتیبانی آمریکا تنظیم و تهیه شد، طی چند هفته گذشته به مسوولان سیاسی رژیم صهیونیستی ارائه شد.

یدیعوت آحارونوت نوشت، هدف از این طرح «ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی به دست حماس و دور نگه داشتن اعضای آن از تصمیم‌گیری‌ها در شمال و مرکز نوار غزه و نیز ایجاد زمینه‌ای برای روز بعد از اتمام جنگ در غزه» است.

همچنین این روزنامه عبری نوشت، طبق این طرح، قرار بود «ماجد فرج» رئیس سرویس اطلاعات فلسطین که در محافل صهیونیستی و آمریکا بسیار مورد احترام بوده و متعهد به مبارزه با حماس است، اعضای واجد شرایط جنبش فتح در نوار غزه را تعیین کند.

رسانه عبری: نتانیاهو با طرح آموزش اعضای فتح برای مدیریت غزه مخالفت کرد ماجد فرج

این رسانه رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش کرد، در این طرح صحبت درباره چهار تا ۷۰۰۰ نفر است که اسامی‌شان برای اطمینان از نداشتن هیچ سابقه‌ای در عملیات‌هایی که این رژیم آن‌ها را «تروریستی» می‌خواند، به محافل صهیونیستی اعلام شد و در مرحله بعد تل‌آویو با خروج آن‌ها از نوار غزه و آموزش‌شان به عنوان نیروهای امنیتی توسط یک ژنرال آمریکایی موافقت کند.

در ابتدا امکان برگزاری آموزش‌ها در کرانه باختری بررسی شد اما در ادامه پیشنهاد شد که این آموزش‌ها در اردن برگزار شود و در نهایت پس از اتمام آموزش آن‌ها، قرار بود تل‌آویو به این نیروهای فتح که مجهز به سلاح هستند، اجازه بازگشت به نوار غزه را بدهد.

یدیعوت آحارونوت در ادامه مدعی شد که ماجد فرج با این طرح که پشت آن «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ایستاده، موافقت کرده اما زمانی که موضوع با نتانیاهو مطرح شده، او طرح را رد کرده و گفته «این طرح درباره افرادی از تشکیلات خودگردان فلسطین است که با نقش‌آفرینی‌شان در روز پس از جنگ مخالف هستم.»

همچنین این روزنامه نوشت چند هفته‌ای است که در میان مسوولان سطح سیاسی رژیم صهیونیستی در مورد این طرح، تنش داخلی به وجود آمده و نتانیاهو با انتقادهای شدیدی روبه‌رو است. گالانت نیز اخیرا در گفت‌وگویی با نتانیاهو در همین رابطه گفت «باید کسانی باشند که غزه را کنترل کنند؛ این‌ها از جنبش فتح خواهند بود.»

رسانه عبری: نتانیاهو با طرح آموزش اعضای فتح برای مدیریت غزه مخالفت کرد آوارگان فلسطینی در جنوب غزه

آحارونوت در ادامه نیز نوشت، نتانیاهو به جز انتشار یک بیانیه جامع که خلاصه سخنرانی‌هایش است، تا این لحظه هیچ چشم‌اندازی را برای مدیریت نوار غزه در مرحله پس از جنگ ارائه نکرده است.

برخی مسوولان امنیتی رژیم صهیونیستی نیز ضمن ابراز نگرانی در این خصوص تاکید کردند: «موضوع دیگر روز پش از جنگ نیست بلکه همین امروز ماست. طبق برآوردها در حال حاضر در مرکز و شمال نوار غزه حدود ۳۰۰ هزار نفر و حدود چهار تا ۶۰۰۰ فرد مسلح حضور دارد و با کاهش نیروهای ارتش در این مناطق و نبود هرگونه نیرویی که جای خالی آن‌ها را پر کند، تعداد نیروهای حماس افزایش یافته و دوباره حماس از نظر نظامی و حاکمیتی کنترل را به دست می‌گیرد».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها