کد خبر: 705770
تاریخ انتشار :

درخواست حماس از پاکستان

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نامه‌ای به نخست وزیر پاکستان خواستار نقش آفرینی این کشور برای تحت فشار قرار دادن حامیان بین المللی اسرائیل در راستای پیشبرد طرح آتش‌بس فوری شد.

درخواست حماس از پاکستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، اسماعیل هنیه در نامه‌ای به محمد شهباز شریف انتخاب مجدد وی به عنوان نخست وزیر پاکستان را تبریک گفت و ضمن تشریح آخرین تحولات مرتبط با تداوم جنایات اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه، نوشت: رژیم اشغالگر اسرائیل عمدا افراد بی گناه و غیرنظامیان در غزه از جمله کودکان، زنان و افراد مسن را هدف قرار می دهد. نیروهای اسرائیلی مساجد، کلیساها، مدارس، بیمارستان ها، محل سکونت غیرنظامیان، جاده ها و زیرساخت ها را تخریب کرده تا همه نشانه های حیات در غزه را از بین ببرد.

هنیه افزود: مقامات اشغالگر اسرائیل با استفاده از گرسنگی و قحطی به عنوان سلاحی برای رسیدن به اهداف شنیع خود به جنایات شرم آور علیه فلسطینیان ادامه می دهند. دشمن اشغالگر مسیر عبور کمک های اضطراری به شهر غزه و شمال آن را مسدود کرده است. همچنین خون فلسطینیان بیگناهی که برای رزق و روزی فرزندان خود بیرون می روند، ریخته می شود. این اقدامات علیه حقوق بشر و نقض آشکار تمام قوانین و کنوانسیون های بین المللی است.

وی تاکید کرد: جنبش حماس، ملت فلسطین، احزاب و سازمان‌های نماینده آنها بی‌تردید از همه تلاش‌ها و اقداماتی که جهان در تلاش است از فلسطینی‌ها حمایت کرده و به آنها کمک کند، قدردانی می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی از نخست وزیر پاکستان خواست تا این کشور برای کمک به توقف تهاجم ضدبشری اسرائیل علیه غزه نقش آفرینی نماید و دولت‌های بین المللی که از جنایات صهیونیست‌ها در غزه حمایت می‌کنند را تحت فشار قرار دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها