کد خبر: 706263
تاریخ انتشار :

حماس: دشمن پاسخی در مورد مسائل اساسی نداده است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که دشمن پاسخی در مورد مسائل اساسی نداده و تنها به دنبال آزادی اسرا است.

حماس: دشمن پاسخی در مورد مسائل اساسی نداده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران حماس امروز سه‌شنبه بیان کرد: طرف‌های واسطه فعلا پیشنهادات تازه‌ای ارائه نداده‌اند اما با آن‌ها در قاهره و دوحه مستقیما در ارتباط هستیم.

محمود مرداوی اظهار داشت که اگر طرح‌ها و پیشنهادات جدید برای آتش‌بس متضمن پاسخ‌هایی حقیقی نباشد که فرصتی را برای دست‌یابی به توافق ایجاد کند، وقت تلف کردنی بیش نخواهد بود.

مرداوی گفت: اصل این است که رژیم اشغالگر پاسخ خود به پرونده بازگشت آوارگان، توقف جنگ، خروج از غزه، امدادرسانی و بازسازی این باریکه را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید

درخواست حماس برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل در مجتمع شفاء

وی تصریح کرد که دشمن صهیونیستی همچنان طفره می‌رود و هیچ طرح و پیشنهادی در مورد مسائل و پرونده‌های اساسی ارائه نداده و تنها به دنبال آزادی اسرای خود است اما مقاومت بر تحقق همه پرونده‌ها اصرار دارد.

محمود مرداوی گفت جنبش حماس به طرف‌های واسطه ابلاغ کرده در صورتی که دشمن موانع پیش روی بازگشت آوارگان به خانه‌های خود در شمال نوار غزه و کمک‌رسانی مناسب به فلسطینیان در این منطقه را بردارد و نیروهای خود را از غزه خارج کند و جنگ را متوقف کند، امکان دستیابی به توافق مبادله اسرا وجود خواهد داشت و حماس نیز در این زمینه نرمش و انعطاف نشان خواهد داد و در غیر اینصورت هیچ پیشرفتی ممکن نخواهد بود.

مرداوی تاکید کرد بر سر هیچیک از پرونده‌ها توافقی صورت نگرفته و دشمن همچنان در حال مانع‌تراشی است اما در نهایت عقب نشسته و مجبور به تسلیم خواهد شد.

وی بیان کرد که فضای کلی داخلی و خارجی نیز از جمله اهرم‌های فشار موجود به نفع مقاومت و به ضرر دشمن است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها