کد خبر: 706264
تاریخ انتشار :

یک کشته در تیراندازی مدرسه‌ای در فنلاند

تیراندازی یک نوجوان در مدرسه‌ای در شمال فنلاند منجر به کشته شدن یک دانش آموز و مجروح شدن دو نفر دیگر شد.

یک کشته در تیراندازی مدرسه‌ای در فنلاند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین االملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی پرسه" اتریش، یک نوجوان در مدرسه ای در شهر وانتای فنلاند تیراندازی کرد و سه همکلاسی وی مورد اصابت گلوله قرارگرفتند و یکی از آنها جان خود را از دست داد.

به این ترتیب یک نوجوان 12 ساله در مدرسه ای در حومه هلسینکی، پایتخت فنلاند، یک همسال خود را با اسلحه کشت و دو دانش آموز دیگر را به شدت مجروح کرد. پلیس اعلام کرد که پسر مظنون پس از حمله تیراندازی صبح سه شنبه در وانتا در شمال هلسینکی دستگیر شد. بسیاری از والدین نگران به مدرسه شتافتند و ماری رانتانن، وزیر کشور فنلاند از یک حادثه "تکان دهنده" صحبت کرد.

بر اساس اطلاعات پلیس این کشور نیروهای پلیس حدود ساعت 9 صبح (به وقت محلی، 8 صبح به وقت CEST)، نه دقیقه پس از تماس اضطراری، به محل این حمله در حومه وانتا در شمال هلسینکی رسیدند. عامل مظنون حدود یک ساعت بعد دستگیر شد. پلیس در وب سایت خود اعلام کرد که این پسر که سلاح گرم در اختیار داشت بدون درگیری دستگیر شد. اسلحه عامل حمله که به نظر می رسد ثبت یکی از بستگان نزدیک آن باشد، کشف و ضبط شد. پلیس تاکید کرد که مظنون زیر 15 سال را نمی توان در فنلاند بازداشت کرد، اما تحت مراقبت خدمات اجتماعی قرار خواهد گرفت.

پس از این جنایت، دانش آموزان مدرسه ویرتولا در ابتدا در کلاس های خود تحت نظارت پلیس قرار گرفتند. پخش عمومی Yle گزارش داد که والدین نگران به مدرسه هجوم آوردند. افسران پلیس از آنها مراقبت می کردند. به گزارش رسانه های فنلاند، یک تیم بحران متشکل از کارکنان مدرسه و مدیریت شهری تشکیل شده است.

برخی از والدین پس از تماس تلفنی با فرزندان خود به رسانه های فنلاند گفتند که تیراندازی در یک کلاس درس رخ داده است. طبق اطلاعات وب سایت شخصی، این مدرسه در وانتا دو شعبه و حدود 90 کارمند دارد. حدود 800 کودک بین 7 تا 15 سال در آنجا آموزش می بینند.

وزیر کشورفنلاند از درد و نگرانی که بسیاری از خانواده ها در حال حاضر احساس می کنند ابراز تاسف کرد. وی در سرویس آنلاین X نوشت: امروز "به شکلی تکان دهنده" آغاز شد.

چند سال پیش هم فنلاند چندین اقدام مشابه را تجربه کرد. در نوامبر 2007، یک جوان 18 ساله در مدرسه ای در جوکلا در 50 کیلومتری هلسینکی تیراندازی کرد و هشت نفر از جمله شش دانش آموز را کشت و پس از این جنایت خودکشی کرد. در سپتامبر 2008، یک حمله مسلحانه در یک مدرسه حرفه ای در شهر کاوهاجوکی در غرب فنلاند رخ داد. مهاجم 22 ساله ده نفر را کشت و سپس خودکشی کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها