کد خبر: 706269
تاریخ انتشار :

گو ترش حمله به اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه را محکوم کرد

آنتونیو گو ترش دبیر کل سازمان ملل حمله رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد.

گو ترش حمله به اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه را محکوم کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوترش حمله روز اول آوریل (دیروز) به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم می‌کند.

در بیانیه دوجاریک آمده است: دبیر کل تصریح کرده است که اصل مصونیت اماکن و پرسنل کنسولی و دیپلماتیک باید در همه حالت مطابق با قوانین بین‌الملل مورد احترام قرار گیرد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین برای تمام طرفین یادآور شد تا به تمام مقررات طبق قوانین بین‌المللی لز جمله قانون حقوق بشر بین‌المللی احترام بگذارند.  وی همچنین خواسته‌های خود را برای خودداری از حملاتی که می‌تواند به غیرنظامی‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب بزند، تکرار کرد.

گوترش از تمام طرفین مربوط خواست تا خویشتنداری کرده و از تنش بیشتر جلوگیری نمایند. وی هشدار داد که هر گونه اشتباه محاسباتی می‌تواند منجر به جنگ گسترده‌تر در منطقه آسیب پذیر شود. 

بیشتر بخوانید

واکنش سازمان ملل و آمریکا به حمله به بخش کنسولی ایران

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، سردار محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان و 6 نفر دیگر از مستشاران نظامی ایران در سوریه را به شهادت رساند.

در جریان این تجاوز، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و به بخش هایی از ساختمان سفارت کشورمان نیز خساراتی وارد شد.

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه در تشریح جزئیات این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با عدول از کلیه قوانین بین المللی در امتداد جنایات شش ماه اخیر خود در غزه، لبنان و سوریه اقدام به حمله به کنسولگری ایران در دمشق کرده است. رژیم صهونیستی و حامیان آن به خوبی می دانند که این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها