کد خبر: 706787
تاریخ انتشار :

وزیر جنگ اسرائیل: در زمان مناسبی برای آزادی اسرا قرار داریم

صد آنلاین | یو آ و گالانت اعلام کرد: اکنون در زمان مناسبی برای آزادی اسرا از دست حماس قرار داریم.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، آزادی اسرای در بند حماس یکی از ۳ هدف اصلی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ غزه به شمار می‌رفت. با این حال، پافشاری نتانیاهو بر آتش بس موقت به جای دائم و عدم آزادی اسرای فلسطینی، مانعی بزرگ در روند مذاکرات میان دو طرف محسوب می‌شود. 

به گزارش الجزیره، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد اسرائیل اکنون در زمان مناسبی برای بازگرداندن اسرای خود از دست حماس قرار دارد. 

 

وی در گفتگو با سربازان جدیدی که به خدمت فراخوانده شده اند، افزود: ما بالاترین تعهد ممکن را برای بازگرداندن اسرای خود از غزه داریم. جنگ چند ماه اخیر باعث شد اسراییل انعطاف پذیر شده، آزادانه عمل کند، و از همه مهمتر بتواند تصمیمات سختی را برای آزادی اسرای خود انجام دهد. 

گالانت با اشاره به مذاکرات میان طرفین برای تبادل اسرا، مدعی شد: بر این باورم ما اکنون در لحظه مناسبی قرار داریم، اما طرف مقابل است که باید در این باره تصمیم گیری کند. پس از این مذاکرات، ما به میدان جنگ بازخواهیم گشت و هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد. 

پیش از این رژیم صهیونیستی اقدام به خارج کردن بخش اعظمی از نیرو‌های خود از مناطق مرکزی و جنوبی غزه کرده بود. مقامات صهیونیست می‌گویند این عقب نشینی تاکتیکی بوده و این نیرو‌ها پس از تجدید قوا آمادگی دارند دوباره به عملیات در غزه به ویژه در منطقه رفح بازگردند. 

مقامات حماس می‌گویند اکنون توپ در زمین فلسطینیان نیست و این مقامات صهیونیست هستند که باید با عقب نشینی نیروهایشان از غزه، اجازه بازگشت آوارگان به شمال این باریکه، و تبادل اسرا به حصول توافق کمک کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها