کد خبر: 708387
تاریخ انتشار :

حمایت معترضان پاکستانی از عدم اخراج اجباری پناهجویان افغان

ساکنان مناطق مختلف ایالت بلوچستان پاکستان در گردهمایی اعتراضی خواستار لغو ممنوعیت تردد با افغانستان و اخراج اجباری پناهجویان از این کشور شدند.

حمایت معترضان پاکستانی از عدم اخراج اجباری پناهجویان افغان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مردم در بلوچستان پاکستان با هدف لغو ممنوعیت تردد و حمایت از پناهجویان افغان گردهمایی اعتراضی برگزار کردند.

معترضان که بیشتر از مناطق «مسلم‌باغ»، «لورلایی» و «قلعه سیف‌الله» در ایالت بلوچستان هستند، پشتیبانی خود را از جنبش اعتراضی «چمن» اعلام کردند و هشدار دادند اگر به خواسته‌هایشان رسیدگی نشود، اعتراض‌های گسترده‌‌تری را  آغاز خواهند کرد.

«عارف خان کاکر» برگزارکننده راهپیمایی اعتراضی در بلوچستان در این گردهمایی گفت: خواست ما از پاکستان این است که روند اخراج اجباری پناهجویان افغان را متوقف کند.

«صادق خان» سخنگوی جنبش اعتراضی چمن نیز اظهار داشت: اگر اسلام‌آباد و کابل خواستار آبادی کویته و قندهار هستند و می‌خواهند که روابط خوب با افغانستان داشته باشند، این از طریق صلح و امنیت امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید

تمدید 2 ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان

مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیست

فعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی است

پاکستان اخیراً علاوه بر ممنوعیت تردد بین مناطق قبایلی در دو سوی مرز مورد مناقشه «دیورند»، روند اخراج پناهجویان افغان را نیز آغاز کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، در این روند قرار است پناهجویان دارای کارت «پی.او.آر» افغانستان که شمار آنها حدود 850 هزار نفر می‌رسد، از پاکستان اخراج شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها