کد خبر: 708817
تاریخ انتشار :

الحوثی: خیزش دانشجویان در آمریکا باعث رسوایی مقام‌های این کشور شد

صد آنلاین | رهبر انصار الله یمن گفت: فعالیت‌های مسالمت‌آمیز دانشجویی باعث رسوایی مقام‌های آمریکایی شده و دروغ بودن ادعاهای آنان را ثابت کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی که امروز (پنجشنبه) داشت، ضمن تاکید بر این که ما امروزه شاهد کشف گور‌های دسته جمعی در نوار غزه هستیم، دست کم ۱۴۰ گور دسته جمعی توسط دشمن صهیونیستی به وجود آمده است، گفت: دشمن صهیونیستی صد‌ها پیکر شهدای فلسطینی را نابود و آن‌ها را در گور‌های دسته جمعی دفن کرد. این جنایت نسل‌کشی در قبال بیماران و کادر درمان غزه نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: درباره ایجاد بندر شناور در اراضی اشغالی باید بگویم که آمریکا به این بهانه به دنبال حضور نظامی برای خود و انگلیس در این منطقه است. این کشور می‌خواهد از طریق گذرگاه دریایی، کمک‌های ارسالی به مردم نوار غزه را تحت کنترل خود قرار دهد.

الحوثی همچنین تاکید کرد: کشور آمریکا با تحقق آتش بس مخالف بوده و می‌خواهد نسل کشی در غزه ادامه پیدا کند. اما با این وجود شاهد خیزش و بیداری دانشجویان در آمریکا هستیم. از ۲ هفته قبل فعالیت دانشجویی در ۷۹ دانشگاه در آمریکا شروع شده و این خیزش به دانشگاه‌های دیگر نیز کشیده شده است.

وی بیان کرد: خیزش دانشجویان در حمایت از نوار غزه باعث دیوانگی نهاد‌های حامی دشمن صهیونیستی شده است به طوری که نتانیاهو این دانشجویان را نازی توصیف کرده است. این فعالیت‌های دانشجویی مسالمت آمیز، مقامات آمریکا را رسوا کرده است. جهانیان میزان اعمال خشونت در جریان بازداشت دانشجویان بی گناه در آمریکا و برخی اساتید را دیده اند. این عملیات بازداشت در دانشگاه‌های آمریکا بیشتر شبیه حمله نظامی علیه دانشجویان است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: در برخی دانشگاه‌ها شاهد استفاده از گلوله‌های ساچمه‌ای و پرواز هلی کوپتر‌ها بر فراز این دانشگاه‌ها با هدف ترساندن دانشجویان بودیم. سکوتی که بر اکثر کشور‌های عربی سایه افکنده شرم آور است و به هیچ وجه با ماهیت اسلام و مسئولیت‌های انسانی هماهنگ نیست.

وی همچنین افزود: نگرانی مقامات آمریکایی از خیزش دانشجویان و برخورد خشونت آمیز علیه آن‌ها بیانگر میزان تاثیرگذاری این بیداری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها