کد خبر: 709207
تاریخ انتشار :

هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح

گروه‌های فلسطینی حمله اشغالگران به رفح را به معنای ناکام گذاشتن همه تلاش‌های میانجی‌ها در مسیر آتش‌بس غزه دانسته و تاکید کردند این تجاوز بیانگر قصد صهیونیست‌ها برای ارتکاب یک فاجعه و کشتار جمعی جدید است و طرف‌های بین‌المللی باید مقابل آن بایستند.

هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گروه‌های فلسطینی در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که اشغال و بستن گذرگاه زمینی رفح و گذرگاه تجاری کرم ابوسالم و اجرای عملیات نظامی زمینی در رفح، نیات اشغالگران را برای انجام یک قتل عام و فاجعه انسانی دیگر از طریق قطع خطوط امدادرسانی، جلوگیری از تردد شهروندان، ممانعت از ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی که حتی در صورت ورود به رفح هم بیش از 5 درصد نیازها را برآورده نمی‌کنند، خارج کردن بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باقیمانده از خدمت و ... آشکار می‌کند و این به معنای قتل عام هزاران مجروح و بیمار و بیماران سرطانی و زنان و کودکان است.

گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که تجاوز رژیم اشغالگر به رفح بیانگر نیت قبلی این رژیم برای شکست همه تلاش‌های میانجی‌ها و به چالش کشیدن اراده بین المللی و منطقه‌ای و نیز اراده مردمی درباره آتش بس است؛ به ویژه بعد از اینکه رهبری مقاومت در کنار گروه‌ها و نیروهای ملی فلسطین با توافق آتش بس و تبادل اسرا موافقت کرد. این تجاوزات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که کابینه رژیم اشغالگر به دنبال آتش بس و تبادل اسرا نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما از کشورهای جهان و موسسات بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که فوراً برای نجات جان 2.5 میلیون شهروند فلسطینی که در معرض کشتار و گرسنگی و جنایت و نسل کشی قرار دارند مداخله کنند.

گروه‌های فلسطینی تصریح کردند که ما خواستار یک اقدام جدی بین‌المللی، منطقه‌ای، رسمی، عربی و اسلامی برای توقف جنگ نسل کشی علیه مردم غزه و مهار تروریسم رژیم اشغالگر هستیم.

یکی از رهبران جنبش حماس عصر دیروز دوشنبه در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تلفنی با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر گفتگو کرد و این دو مقام ارشد عربی را در جریان موافقت جنبش حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

این درحالی است که صهیونیست‌ها که تلاش داشتند توپ را در زمین مقاومت بیندازند و مدعی بودند حماس مانع رسیدن به توافق می‌شود، امروز عملیات نظامی وحشیانه‌ای را در رفح آغاز و ثابت کردند خودشان هستند که توافق را نمی‌خواهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها