کد خبر: 173270
تاریخ انتشار :

ساعت های هوشمند چقدر ارزش دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، به گفته تحليلگران ساعت هاي هوشمند، با استقبال خوبي از سوي خريداران مواجه شده است ولي حضور آنها صنعت ساعت سازي سوئيس را تهديد نمي کند.
ساعت های هوشمند چقدر ارزش دارد؟
برخي تحليلگران بازار اعلام کرده اند هيچ کدام از مشخصات ساعت هاي جديد انقلابي نيست و برهمين اساس حتي مخاطبان آنها تنها براي هرماهي با موج تکنولوژي تازه به سمت ساعت هاي هوشمند مي روند. به همين دليل صنعت ساعت سازي سوئيس در پي عرضه اين ساعت ها با تحولي مواجه نمي شود.
پيش از اين نگراني هايي در مورد عقب افتادگي برنده هاي معتبر بين المللي پس از عرضه ساعت هاي هوشمند وجود داشت.
بحث ساعت های هوشمند، هفته گذشته با رونمایی ساعت هوشمند اپل، دوباره داغ شد. ساعتی که گفته می شود، 349 دلار قیمتش است؛ یعنی، یک میلیون و 116 هزار تومان. این ساعت، اولین گجت پوشیدنی اپل است که در اندازه های 38 و 42 میلی‌متری ارایه می‌شود، در سه مدل طلای 18 عیار، آلومینیوم نقره‌ای و استیل و اسمش هم «اپل واچ» است.
رونمایی از این ساعت، همزمان با رونمایی از آیفون 6 بود، اما به گفته «تیم کوک»، جانشین استیو جابز، مدیر عامل درگذشته اپل زمان عرضه آن به ابتدای سال 2015 می رسد. به این ترتیب، مشتاقان اولین گجت پوشیدنی اپل باید چندماهی را صبر کنند.
به هر حال، شرکت اپل، برای این ساعت، شش بند متفاوت و متنوع طراحی کرده است. تمامی ساعت‌ها صفحه نمایش لمسی دارند و می‌تواند تفاوت شدت لمس شدن را تشخیص داده و بر اساس آن دستورات متفاوتی را اجرا کند. این دستگاه همینطور با «سیری»، دستیار شخصی اپل هم سازگار است و فرامین صوتی کاربر را اجرا می‌کند.
این ساعت دارای یک پردازنده جدید است و یک شتاب سنج ژیروسکوپ دارد و مثل آیفون 6 به NFC نیز مجهز شده است و می‌تواند برخی ابزارهای هوشمند دیگر مانند قفل درب هوشمند خانه و دیگر امکانات اتوماسیون را پشتیبانی کند. همچنین وای‌فای و جی‌پی‌اس هم دارد.
علاوه بر این، اپل ساعت خود را ابزاری برای سلامت و تناسب اندام نامیده است. البته آن هم مثل ساعت های هوشمند شرکت های دیگر، حرکات و رفتارهای فیزیکی بدن را دنبال می‌کند تا در اپلیکیشن‌های مربوط به سلامت و بهداشت از آنها استفاده شود اما این ساعت می تواند با حسگرهایی که برای اندازه‌گیری ضربان قلب کاربر در پشتش تعبیه شده، ضربان قلب صاحبش را اندازه بگیرد. این دستگاه همینطور با گوشی آی‌فون ارتباط برقرار می‌کند تا از امکانات آن استفاده کند.
جیمز مک‌کوئیوی، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی فورستر در مصاحبه با بی بی سی گفته است: «تصور نمی‌کنم کسانی که این ساعت را می‌خرند و به دست می‌بندند آن را به عنوان یک "ساعت" ببینند. مردم می‌دانند به ساعت احتیاج دارند، می دانند به تلفن هوشمند نیاز دارند، و اپل ترکیبی از این دو فراهم کرده که از هر کدام از آنها بهتر است.»
البته منتقدان می گویند، هیچکدام از امکانات این ساعت انقلابی یا منحصر به اپل نیستند. حسگرهایی که ضربان قلب را اندازه می‌گیرند شاید دقیق‌تر باشند اما پیش از این چندین اپ در آی فون امکان مشابهی را فراهم می‌کردند.
همین طور دیگر کارایی این ساعت، یعنی امکان پرداخت پول، با نزدیک کردن به صندوق هم مورد سوال قرار گرفته است، چرا که همین حالا در اروپا این کار با کارت‌های بانکی یا اعتباری عملی است.
از طرفی هم گفته می شود، خواندن و ارسال پیام، از روی این ساعت، پردردسر تر و زمان برتر از استفاده از گوشی است. به همین دلیل هم، کاربر ترجیح می دهد از تلفن همراهش استفاده کند تا از اپل واچ.

*جدول قیمت ساعت های هوشمند در بازار

ساعت هوشمند

قیمت (تومان)

Sony SmartWatch 2 - Plastic Band

479000

Samsung Gear Fit

609000

ConnecteDevice CookooWatch

475000

Samsung Gear 2 Neo Smartwatch R381

689000

Sony SmartWatch 2 - Metal Band

520000

Sony SmartWatch 2 - Canvas Band

489000

Apple Watch

1116000

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها