کد خبر: 202376
تاریخ انتشار :

جانشین اندروید را بشناسید+تصاویر

جانشین اندروید را بشناسید+تصاویر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه خواندنی های نامه نیوز - نظرتان در مورد یک جانشین شگفت انگیز برای اندروید چیست؟ تایزن (به انگلیسی: Tizen) یک سیستم‌عامل آزاد و متن‌باز برای تلفن همراه است که بر اساس سیستم عامل لینوکس نوشته شده است. این محصول توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی می‌شود و توسط انجمن تایزن ارائه شده‌است. تایزن از سیستم عامل سکوی لینوکس سامسونگ (SLP) ساخته شده‌ و بر اساس استانداردهای وبی همچون اچ‌تی‌ام‌ال۵ و تکنولوژی‌های وب WAC و غیره طراحی شده‌است.
جانشین اندروید را بشناسید+تصاویر
اولین دستگاهی که با سیستم‌عامل تایزن منتشر شد Q2 در سال ۲۰۱۲ است. این دستگاه درنظر گرفته‌شده بود تا کاملا از طریق رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای مبتنی بر اچ‌تی‌ام‌ال۵ انعطاف‌پذیر باشد. توسعه‌دهندگان تایزن در ابتدا تاکید کردند که اچ‌تی‌ام‌ال۵ تنها پلتفورم دردسترس نخواهد بود و کتابخانه‌های بنیاد Enlightenment هم در سیستم‌عامل قرار خواهد گرفت اما در کیت توسعه نرم‌افزار نسخه‌ی آلفای تایزن خبری از این کتاب‌خانه‌ها برای توسعه‌ی نرم‌افزاری نبود. در مارچ ۲۰۱۲ طراح تایزن کَرستِن هیزلر در کانال آی‌آرسی پروژه اقرار کرد که هیچ اختیاری برای توسعه بومی در اختیار نخواهد گذاشت و فقط اچ‌تی‌ام‌ال۵ پشتیبانی می‌شود. اما از نسخه‌ی ۲ به بعد میتوان با استفاده از ++C برنامه‌های بومی برای آن نوشت. تایزن سیستم عاملی نیست که بخواهد انقلاب جدیدی در بازار گوشی های همراه ایجاد کند. بلکه درست مانند اندروید و پروژه قفل باز آن از دل لینوکس قدیمی بیرون آمده است. از لحاظ ظاهر و رابط کاربری بسیار به سیستم عامل هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد شباهت دارد. به خصوص اگر از گوشی های سامسونگ و رابط کاربری تاچ ویز استفاده ک رده باشید شباهت بیشتری را شاهد خواهید بود. یکی از نکات مثبت سیستم عامل تایزن طبق ادعای طراحان مصرف بهینه تر باتری است.
جانشین اندروید را بشناسید+تصاویر
درست مانند اندروید و دیگر سیستم عامل های گوشی موجود عملکرد اصلی تایزن را اپلیکیشن ها تشکیل می دهند. اما تفاوت اصلی اینجا است که اپلیکیشن های تایزن عمدتا بر پایه HTML5 قرار دارند. برخی برنامه ها به صورت پیش فرض بر روی تایزن قرار دارند اما اکثر برنامه های موجود بر پایه وب هستند. این بدین معنی است که طراحی و نوشتن اپلیکیشن برای تایزن بسیار راحت بوده و از روش های مختلف امکان پذیر است. اما مشکل اینجا است که برنامه هایی که بر پایه HTML5 هستند چندار پایدار و قوی نیستند.
جانشین اندروید را بشناسید+تصاویر
دلیل اینکه تایزن شباهت زیادی به اندروید دارد این است که قصد دارد کاربران اندروید را به خود جذب کند. در واقع تایزن راهکاری برای سامسونگ جهت کنار زدن گوگل و چرخه سیستم عامل و درآمدزایی تلفن های همراه و گجت های الکترونیکی خود است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها