کد خبر: 222411
تاریخ انتشار :

10 ادكلن برتر سال 2014

10 ادكلن برتر سال 2014
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مي‌گويند عطر را فرانسوي‌ها اختراع كردند تا هرچه مي‌توانند از حمام كردن فاصله بيشتري بگيرند! اما نيت آنها هرچه بوده، امروزه عطر و ادكلن به يكي از بزرگترين صنعت‌هاي جهان تبديل شده و حتي مي‌توان با كمي اغراق، آن را هنر دانست. از سوي ديگر، اگر ادكلني نامرغوب به بازار روانه شود و با انتقاد و عدم استقبال مواجه شود، مي‌تواند نمره منفي بسيار بزرگي براي شركت توليدكننده خود به حساب بيايد.
در دنياي مد، ادكلن محصولي بسيار حساس است كه به راحتي مي‌تواند با سليقه همه جور باشد يا هيچ محبوبيتي به دست نياورد، اما خريدن عطر، به‏ويژه اگر به قصد هديه دادن باشد، يكي از سخت‌ترين كارهاست. در آغاز سال جديد ميلادي، مجله انگليسي ووگو به بررسي 10 ادكلن برتر پرداخته كه سال 2014 به بازار عرضه شده‌اند. ما با هم اين 10 ادكلن را مرور مي‌كنيم. B از بالنژيا ادكلن B محصول بالنژيا در صدر اين فهرست است. B اولين عطري است كه اين شركت توليد كرده، اما در عين حال پشتوانه قوي هم دارد. شركت طراح بالنژيا با حدود صد سال قدمت، از آن نام‌هايي است كه مي‌توان با شنيدنش از كيفيت محصولش اطمينان داشت.
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
B عطري است با رايحه‌اي قوي و نزديك به بوي زنبق و ته‌مايه‌هاي بوي سدر و مشك. به نظر مي‌رسد اين طراح 31 ساله موفق سعي كرده با توليد اين ادكلن، كاري كند تا هنگام استشمام آن، حس كنيد در جنگلي استوايي و گرم اما مطبوع و پر از انواع گل‌ها و درختان خوشبو هستيد. بطري اين ادكلن نيز بسيار زيبا و ظريف است. موهاوي گوست از بيردو بيردو كمتر از 10سال است كه كار خود را آغاز كرده اما در بازار عطر و ادكلن، به‏ويژه در زمينه ادكلن‏هاي مردانه جايگاه خوبي براي خود ايجاد كرده است. موهاوي گوست محصول امسال شركت سوئدي بيردو را هم مردان و هم زنان مي‌توانند استفاده كنند.
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
اين ادكلن با الهام از گل گوست ساخته شده است که ویژگی‌اش رشد كردن در بيابان‌هاي منطقه موهاوي در ایالات‌متحده است. موهاوي گوست عطر شيريني داشته و تركيبي است از مشك، گياه ماگنوليا، عنبر و سدر. نات از بوتگا ونتا عطري باروح و تازه با بسته‌بندي زيبا و ظريف. شركت ايتاليايي بوتگا ونتا اين عطر را با الهام از منطقه ساحلي نات، در ايتاليا توليد كرده و پاييز امسال به بازار عرضه كرد.
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
شكوفه پرتقال، اسطوخودوس، گل رز، گياه صد توماني با پايه‌اي از مشك و گياه تانكا، عناصر تشكيل‌دهنده عطر ايتاليايي نات هستند كه عطري شيرين و خوشبو را براي خانم‌ها به بازار عرضه كرده است. نات در سه اندازه 30، 50 و 70 ميلي‌ليتري توليد شده است. Reveal از كالوين كلين نمي‌توان از مد حرفي زد و نامي از كالوين كلين نبرد. اين شركت آمريكايي كه در اواخر دهه 1960 كار خود را آغاز كرد و با جين‌هايش معروف شد، اولين بار در سال 1981 عطرهاي خود را به بازار عرضه كرد و تاكنون 112 عطر توليد كرده است.
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
Reveal دو نوع مردانه و زنانه دارد. نوع زنانه اين ادكلن اوايل پاييز عرضه شد؛ ادكلني نشاط آور با بويي كمي تند كه هم تبليغات بسيار زيادي داشته و هم فروش خوبي تاكنون براي كالوين كلين به ارمغان آورده است. افيون سياه از ايو سنت لوره افيون سياه؛ حتي نام اغوا كننده‌اي دارد و با بطري مشكي رنگ، بسياري از نگاه‌ها را به سوي خود خيره كرده است. با ته‌بويي از قهوه، همراه با عصاره فلفل صورتي، شكوفه پرتقال، گل ياسمن، وانيل، نعناع هندي و سدر، افيون سياه به ادكلني تند و پرانرژی تبديل شده است.
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
ايو سنت لوره، شركت فرانسوي است كه در دهه‌هاي 1960 و 70 جايگاه خود را در بازار مد تثبيت كرد؛ اين شركت تاكنون 139 عطر را روانه بازار كرده كه اولين آنها در سال 1964 بوده و آخرين آنها افيون سياه است كه پاييز 2014 به بازار آمد. مای‌باربري از باربري
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
باربري، شركت قرن هجدهمي لوكس انگلیسی كه هنوز هم توليدكننده لباس‌هاي خانواده سلطنتي انگلستان است، پنجاه‌و‌ششمين ادكلن خود را پاييز امسال روانه بازار كرد. My Burberry كه به‌گفته طراحان آن تلاش كرده تا حال و هواي جزيره را در خود جاي دهد با بويي به شيريني بوي باغ‌هاي باران خورده انگليسي، تركيبي از عصاره ترنج، برگ گل شمعداني، درخت به طلايي با پايه نعناع هندي و مشك و رز، سعي مي‌كند نماينده سليقه انگلیسی در بازار مد باشد. Patchouli Absolut از تام فورد
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
اولين ادكلن تام‌فورد با نام اركيده سياه در سال 2006 به بازار رفت و پس از چند تجربه موفق، امسال تام فورد با Patchouli Absolut سعي دارد خود را در بازار مد حفظ كند. Patchouli Absolut همانطور كه از نام آن پيداست (Patchouli به معناي نعناع هندي است) عطري با بوي تند و گرم است كه هم براي مردان و هم براي زنان طراحي شده. اين عطر با تركيب برگ بو، رزماري و خزه با پايه چرم، مشك و عنبر توليد شده است. نارسيسو از نارسيسو رودريگز نارسيسو رودريگز، اين طراح مد آمريكايي كوبايي الاصل، پس از آنكه سال‌ها به‌عنوان طراح آزاد با شركت‌هاي مختلف - ازجمله كالوين كلين - كار كرد در اواخر دهه 1990 برند نارسيسو رودريگز را ثبت كرده و حالا در ميان برترين شركت‌هاي مد قرار گرفته، اما توليد عطر و ادكلن را از سال 2003 آغاز كرد.
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
بیست و چهارمین عطر توليدي رودريگز، نارسيسو نام گرفت؛ عطري شيرين با بوي مُشكي آرام‌كننده و در عين حال انرژی بخش و كاملا مختص خانم‌ها. رودريگز با استفاده از مشك و دو نوع سدر سياه و سفيد در پايه اين ادكلن، تمام تلاش خود را كرد تا رايحه‌اي كلاسيك براي خانم‌ها به بازار عرضه كند. فوريوسا از فندي نمي‌توان ليستي از ادكلن‌هاي خوشبو تهيه كرد و تنها از يك ايتاليايي نام برد. خانواده فندي سال‌هاست كه در صنعت مد خوشنام هستند و هرچند اين برند را بيشتر با كيف‌هاي زنانه مي‌شناسند، اما اكنون نوبت چهارمين نسل از خاندان فندي است تا استعداد ذاتي خود را در مد و ادكلن محك بزنند.
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
دلفينا فندي، دختر خانواده اين كار را با عطر زنانه فوريوسا انجام داد؛ عطري با رايحه تند و با پايه ترنج، بخور و كهربا. البته بطري زيبا و بسته‌بندي جذاب آن را نمي‌توان ناديده گرفت. Wood Sage & Sea Salt از جو مالون
ادكلن‌هاي پاييز 2014 (قبل از نوروز)
يك عطر بريتانيايي ديگر و باز هم با نگاهي كامل به دريا و بريتانيا. جو مالون با بيش از 60 عطر كه در 20 سال گذشته توليد كرده، سليقه مشتريان خود را به خوبي مي‌داند. جو مالون با توليد Wood Sage & Sea Salt (چوب سيج و نمك دريايي) كاملا به ريشه‌هاي انگليسي خود بازگشته تا هواي نمكي ساحل و صخره‌هاي ساحلي جزيره بريتانيا را با رايحه‌اي تند به مشتري خود ارائه دهد. تركيب اصلي اين ادكلن از دانه‌هاي مشك و جلبك تشكيل شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها