کد خبر: 425100
تاریخ انتشار :

اطلاعات شش میلیون حساب کاربری اینستاگرام افشا شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وجود یک آسیب پذیری امنیتی در اینستاگرام به هکرها امکان داد تا اطلاعات خصوصی کاربران میلیون ها نفر را سرقت کنند. در میان این افراد تعدادی از بازیگران و چهره های مشهور هم وجود دارند.
به گزارش نامه نیوز ، بررسی ها نشان می دهد همین حفره امنیتی موجب هک شدن حساب کاربری سلنا گومز خواننده آمریکایی در اینستاگرام در هفته گذشته شده است.
هکرها از این طریق هم به آدرس ایمیل و هم به شماره تلفن همراه قربانیان خود دسترسی یافته اند و داده های افراد مشهور مانند خواننده ها، ورزشکاران حرفه ای و بازیگران را برای فروش و کسب درامد در فضای مجازی عرضه کرده اند.
اینستاگرام که مالکیت آن در اختیار فیس بوک است بابت این مساله از کاربران خود عذرخواهی و مدعی شده مشکل مذکور را برطرف کرده است. این شرکت ابتدا مدعی بود تنها تعداد محدودی از حساب های تایید شده اینستاگرام به این شیوه هک شده اند، اما حالا تایید کرده که حساب های کاربری متعلق به افراد غیرمشهور و تایید نشده هم به همین علت هک شده اند.
هکرها چندساعت پس از افشای این موضوع یک پایگاه داده قابل جستجو از داده های سرقت شده به نام دوکساگرام راه اندازی کردند و اطلاعات تماس هر فرد قربانی را با پرداخت 10 دلار در اختیار متقاضیان قرار می دادند. اینستاگرام هم اکنون 700 میلیون نفر کاربر فعال دارد. این پایگاه داده بعد از چند ساعت از دسترس خارج شد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها