کد خبر: 482630
تاریخ انتشار :

پرواز موفق شورفلای؛ پهپاد شخصی جالب با قابلیت حمل سرنشین +فیلم و عکس

پرواز موفق شورفلای؛ پهپاد شخصی جالب با قابلیت حمل سرنشین +فیلم و عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
به گزارش نامه نیوز ، این روزها در صحنه‌ی تاکسی‌های پرنده رقبای زیادی وجود دارند و برخی از دیگری سریع‌تر پیشرفت می‌کنند. درحالی که بعضی از استارتاپ‌ها سال‌های زیادی صرف عبور از مرحله‌ی ساخت‌ نمونه‌ی اولیه کرده‌اند؛ مابقی در حال عرضه‌ی محصول نهایی هستند. در این میان، شرکت آمریکایی ورک‌هورس، سال گذشته از ماشین پرنده‌ی کنترلی شورفلای رونمایی کرد و حالا برای اولین بار، این محصول را به همراه یک سرنشین آزمایش کرده است.

پهپاد ورک‌هورس شورفلای / Workhorse SureFly Drone

ورک‌هورس در زمینه‌ی توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی برقی زیادی مثل کامیون‌های بارکش، ون‌های تحویل با قابلیت پرواز پهپاد از سقف (به منظور ایمنی بیشتر سفر) فعالیت می‌کند. در این میان، شورفلای بلندپروازانه‌ترین محصول به حساب می‌آید. این پهپاد برای قدرت‌رسانی به هشت پروانه چرخشی در جهت مخالف، حمل وزن ۱۸۰ کیلوگرم و ارائه مسافت کارکردی برابر با ۱۱۲ کیلومتر، از سوخت ترکیبی گازوئیل و برق استفاده می‌کند. این پروانه‌ها به لطف هشت موتور الکتریکی حرکت می‌کنند و از جنس فیبرکربن ساخته‌ شده‌اند. شورفلای قابلیت حمل دو سرنشین را دارد و به منظور ایمنی بیشتر، به چتر بالستیک مجهز شده است. همچنین چهاربال فیبرکربنی این پرنده، تاشو هستند تا به این ترتیب نگه‌داری آن در یک گاراژ استاندارد میسر شود و فضای کمتری اشغال کند.

پهپاد ورک‌هورس شورفلای / Workhorse SureFly Drone

اوایل امسال، پهپاد شورفلای موفق به اخذ گواهینامه‌ی پرواز آزمایشی از سوی اداره‌ی هوانوردی فدرال شد تا مجوز آزمایش در آسمان ایالات متحده را داشته باشد. شرکت سازنده قصد داشت در همان زمان، نمونه‌ی اولیه را در رویداد CES بیازماید؛ اما نم نم باران برای سیستم الکتریکی این بالگرد مشکل‌ساز و برنامه کنسل شد.

پهپاد ورک‌هورس شورفلای / Workhorse SureFly Drone

اخیرا مانعی بر سر راه برنامه‌های ورک‌هورس وجود نداشته است و شورفلای با نظارت و کنترل افسر ارشد اجرایی این شرکت؛ جان گرابر از زمین بلند شده است. در فیلم منتشر شده، این بالگرد تنها در حدود ۳۰ سانتی‌متر از زمین فاصله می‌گیرد؛ اما در رشته‌ی هوانوردی، نخستین پرواز انسانی اهمیت بسیاری دارد و به عنوان یک نقطه‌ی عطف تلقی می‌شود. جالب است بدانید که شورفلای با بهره‌گیری از تجربه‌ی ۷۸ ساله‌ی کارشناسان ورک‌هورس طراحی شده است و در حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. منبع : زومیت

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها