کد خبر: 486355
تاریخ انتشار :

فیلترینگ، تلگرام را به پایان خود نزدیک کرد +عکس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، پیام رسان تلگرام که در طول سال های اخیر بدون هیچ گونه ضابطه ای فعالیت می نمود، سرانجام کاسه صبر مقامات را سرآورد و ابتدا در روسیه و سپس در ایران فیلتر شد. همزمان با فیلترینگ تلگرام، پاول دورف، موسس این پیام رسان در موضع گیری های فراوانی مدعی شد که با ارائه نسخه های جدیدی از این نرم افزار، امکان فیلترینگ آن غیر ممکن خواهد شد اما با گذشت هفته ها از فیلترینگ، این پیام رسان هنوز نتوانسته است چنین اتفاقی را رقم بزند. اما پس از فیلترینگ این پیام رسان روسی در ایران و تمایل مردم برای استفاده از پیام رسان های داخلی، مخاطبان تلگرام کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کردند و آمار منتشر شده توسط سایت الکسا وابسته به موسسه آمازون نیز موید چنین قضیه ای است. طبق آمار سایت الکسا، دامنه telegram.org پس از فیلترینگ این پیام رسان با سقوطی جالب توجه همراه شد به گونه ای که نسبت به پانزدهم اردیبهشت ماه، 20 پله در دنیا و 15 پله در ایران سقوط کرده است. هم اکنون این دامنه در ایران رتبه 30 و در دنیا رتبه 280 را دارد.

اما دامنه telegram.me که برای اتصال نرم افزارهای موبایل مورد استفاده قرار میگیرد، با سقوطی به مراتب بیشتر مواجه شده است. این دامنه که در اول اسفند ماه در رده 36 ام ایران قرارداشت، اکنون در رتبه 186 قرار گرفته و رتبه جهانی آن هم با 400 پله نزول مواجه شده است.

دیگر دامنه این پیام رسان با آدرس t.me نیز که مورد استفاده کانال ها و صفحات تلگرامی است هم مانند مورد فوق با سقوطی قبال توجه رو به رو شد به گونه ای که از ابتدای اسفند تا به امروز 113 پله نزول کرده و به رتبه 134 رسیده است. رتبه جهانی این دامنه هم روزانه ده ها پله سقوط را تجربه می کند و اکنون به رتبه 549 رسیده است.

به هر حال با فیلترینگ تلگرام در دو کشور ایران و روسیه که از مخاطبان اصلی این پیام رسان محسوب می شدند، موج خروج استفاده کنندگان روز به روز افزایش پیدا کرده تا بدین ترتیب به پایان حکمرانی پاول دورف بر فضای مجازی و خصوصی مردم نزدیک شویم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها