کد خبر: 513152
تاریخ انتشار :

رقابت شدید گوگل و مایکروسافت برای استخدام یک کودک 10 ساله + عکس

رقابت شدید گوگل و مایکروسافت برای استخدام یک کودک  10 ساله + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این دختر که سمیرا مهتا نام دارد یک برنامه نویس حرفه ای و یکی از سرشناس ترین اعضای سیلیکون ولی است.
زمانی که او تنها 8 سال داشت یک بازی به نام CoderBunnyz برای کمک به بچه های دیگر برای آموزش کد گذاری اختراع کرد.این بازی به سرعت محبوب شد و سمیرا کارگاه های متعددی برای آموزش آن در سراسر ایالات متحده برگزار کرد.بسیاری از این کارگاه ها در گوگل اجرا شد و مدیران گوگل نیز تا حدی تحت تاثیر هوش این کودک قرار گرفتند که اعلام کردند او باید با آنان کار کند.
رقابت شدید گوگل و مایکروسافت برای استخدام یک کودک 10 ساله + عکس
اکنون سمیرا مهتا دختر ده ساله ای است که در سیلیکون ولی رشد می کند و طرز کارش به عنوان یک برنامه نویس بی حاشیه مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. تا کنون سمیرا 12 کنفرانس در سیلیکون ولی برگزار کرده و توجه جانیان را به خود جلب کرده است.
او از 6 سالگی برنامه نویسی کرده است.وی پس از ساخت نخستین بازی خود موفق به دریافت جایزه 2500 دلاری را از Pitchfest Learning Tank Learning در سال 2016 شد.
جالب است بدانید علاقه به مشاغل مرتبط با کامپیوتر در خانه آنها موضوعی عادی است و پدر او یعنی راکش مهتا از مدیران ارشد اینتل است.
سمیرا در نظر دارد در سال تحصیلی جدید در حداقل 106 مدرسه برنامه های آموزشی خود را اجرا کند. او می گوید: "در جهان بیش از 1 میلیارد بچه وجود دارند و بسیاری از این کودکان دوست دارند کدنویسی را بیاموزند."سمیرا و برادرش آدیدت از سن کم تحت تعلیم پدرشان قرار داشتند.
وقتی سمیرا در گوگل و مایکروسافت کارگاه برگزار کرد، مدیران هر دو شرکت از او دعوت کردند که پس از پایان تحصیلاتش نزد آنان کار کند اما سمیرا می گوید مطمئن نیست بخواهد در یک شرکت دیگر کار کند و بیشتر ترجیح می دهد یک کارآفرین باشد.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها