کد خبر: 555489
تاریخ انتشار :

«هوواوی» گوگل و سیستم عامل اندروید را دور می‌زند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، شرکت تکنولوژی هوآوی یک نمونه گوشی همراه جدید ساخته که از نرم افزارهای معروف گوگل مثل کروم و یوتیوب استفاده نمی کند. این اقدام هواوی در نتیجه تحریم هایی است که به عنوان بخشی از جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن بر این شرکت اعمال شده است .

هواوی در روز پنج شنبه در رویدادی در مونیخ از سری گوشی‌های میت30 خود رونمایی کرد.ولی این گوشی ها نرم افزار گوگل پلی استور را ندارند، یعنی نرم‌افزاری که از طریق آن مشتریان می توانند اپلیکیشن های اندروید را دانلود کنند .

این گوشی‌های جدید 5g روی یک مدل باز سیستم عامل اندروید کار می کنند که گوگل اجازه استفاده رایگان از آن را می‌دهد و هواوی می‌تواند با استفاده از آن به اکوسیستم خود با نرم افزارهای خاص هوآوی دسترسی داشته باشد. طبق گفته ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، مشتریان هنوز هم می توانند نرم افزار های گوگل را دانلود کنند ولی فقط توسط وب‌سایت‌های دست سوم .

هواوی دومین تولیدکننده گوشی‌های همراه جهان پس از سامسونگ کره جنوبی است که در ماه می تحت تحریم های آمریکا قرار گرفت و به لیست سیاه این کشور اضافه شد یعنی شرکت‌های آمریکایی از تجارت با هواوی منع شده اند .

چند روز پس از قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه، گوگل اعلام کرد با تحریم‌های هواوی همراهی می‌کند و اشاره کرد هواوی در آینده تنها می تواند از مدل عمومی اندروید استفاده کند و قادر نخواهد بود نرم افزارها و خدمات اختصاصی گوگل را بگیرد .

مدیرعامل هواوی گفت وقتی برای رونمایی از میت30 آماده می‌شده ، انتظار نداشته جنگ تجاری چین و آمریکا تا این حد طولانی شود . وی اضافه کرد این جنگ، تجارت هواوی را مختل و آن را تبدیل به یک ابزار چانه‌زنی بین دو قدرت بزرگ دنیا کرده است .

هواوی اخیراً در اقدامی برای کاهش وابستگی اش به نرم افزار گوگل، 1.5 میلیارد دلار در برنامه توسعه خود هزینه کرده و امیدوار است برنامه نویسان و توسعه دهندگان در سراسر جهان را جذب کند تا نرم افزارهای بیشتری مخصوص خود این شرکت بسازند .

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها