کد خبر: 559710
تاریخ انتشار :

4 اشتباه رایج عکاسی و نحوه رفع آنها

4 اشتباه رایج عکاسی و نحوه رفع آنها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

4 اشتباه رایج عکاسی و نحوه رفع آنها

وقتی صحبت از نحوه نزدیک شدن به عکاسی می شود ، ممکن است اشتباهاتی نسبتاً ساده انجام دهید که به راحتی از آنها آگاه نیستید. در اینجا چهار اشتباه عکاسی رایج و چگونگی رفع آنها آورده شده است.

عکس های مبهم

ممکن است متوجه شوید وقتی عکسهای خود را بارگذاری می کنید که ظاهری مبهم به آنها نشان می دهد. این امر به این دلیل است که لنزها در وسیع ترین حالت قرار دارند و اغلب اوقات تنظیم زاویه ای وسیع به عنوان یک تنظیم پیش فرض در نظر گرفته می شود. هنگام گرفتن عکس های پرتره ، تصویر باید از عرض آن بالاتر باشد. هنگامی که یک لنز با زاویه دید عریض به طور پیش فرض تنظیم می شود ، به خصوص وقتی سوژه از نزدیک گرفته شود ، می تواند بسیار غیر واضح باشد.

بسته به دوربین خود ، ممکن است تنظیمات پرتره داشته باشید ، یا می توانید به سادگی بزرگنمایی کنید تا بیشتر چشم انداز مسطح ایجاد کنید. اگر از یک دوربین کامپکت استفاده می کنید که دارای زوم دیجیتال است ، بزرگنمایی بیش از حد از نزدیک می تواند کیفیت تصویر شما را کاهش دهد. برای گرفتن بهترین عکس های پرتره ، یا فقط تا حدی به موضوع خود نزدیک شوید یا بزرگنمایی کنید.

عکس های تار

برای عکس گرفتن واضح و تمیز ترفندی وجود دارد ، حتی اگر یک سه پایه نداشته باشید. هر گونه لرزش به دوربین می تواند باعث ایجاد حواس پرتی شود و نتایج در عکس های مبهم و تار گرفته شده شما نشان داده می شود. خوشبختانه ، یک دوربین با کیفیت بالا به فناوری مجهز شده است تا لرزش دوربین وجود نداشته باشد ، اما حتی اگر جدیدترین فناوری را ندارید ، می توانید آن را به تنهایی انجام دهید.

فقط مطمئن شوید که سرعت شاتر خود را بالا می برید ، هنگام گرفتن عکس ، دوربین را خیلی آرام نگه دارید ، دکمه را فشار دهید تا شاتر را فعال کنید ، اما فقط آن را تا نیمه فشار دهید. این باعث می شود قفل دوربین تمرکز پیدا کند. همچنین ، مطمئن باشید شیء عکسی که از آن عکس می گیرید در حال جابجایی نیست و اگر وجود دارد ، سپس ویژگی فوکوس خودکار را که بسیاری از دوربین ها دارند تنظیم کرده و فعال کنید. اگر دوربین شما برای گرفتن تصاویر متحرک از فوکوس مداوم برخوردار باشد ، در صورت حرکت سوژه شما از ویژگی های ایده آل است.

چشم قرمز

برای جلوگیری از چشمان قرمز در وهله اول ، لازم است از تابش نور درخشش از چشم و برگشت به لنز خودداری کنید.

این کار با این صورت انجام می شود که سوژه های شما به جای اینکه مستقیماً داخل لنز باشند ، کمی دور از دوربین خود قرار بگیرند. آنها می توانند کمی از کنار و یا دیوار پشت سر شما به نظر برسند. اگر زاویه دورتر از لنز دوربین باشد ، از چشم قرمز می توان جلوگیری کرد. خوشبختانه ، بسیاری از دوربین های پیشرفته ، یا حتی دوربین های ضبط امروزی، کاهش چشم قرمز دارند. فقط مطمئن شوید که دوربین خود را می شناسید و می دانید که چگونه این ویژگی را فعال کنید.

هیچ موضوع روشنی در عکس نیست

روی موضوع خود تمرکز کنید. تمرکز نامناسب یکی از دلایل خوب نبودن عکسهای شما هیست. غالباً وقتی از افراد ، حیوانات یا اشیاء عکس می گیریم ، می دانیم هنگام گرفتن تصویر به چه چیزی نگاه می کنیم. ما همچنین می دانیم مردم می خواهیم چه چیزی را ببینند. با این حال ، به محض بارگذاری تصویر و مشاهده سایرین ، ممکن است چشمانشان وسوسه شود که چیزهای دیگری را که در تصویر مشاهده می کنند ، به جای یک موردی که روی آن تمرکز کرده اید ، جستجو کنند.

در اینجا کارهایی که می توانید انجام دهید برای اطمینان از اینکه در حال عکس گرفتن از یک شخص یا چیزی که می خواهید مردم (یا خودتان) بیشترین توجه را داشته باشند هستند.

  • ابتدا نزدیکتر شوید.
  • با ایستادن خیلی دور از تلاش برای گرفتن همه چیز در یک عکس خودداری کنید.
  • هنگامی که به سمت جسم یا شخص نزدیکتر می شوید ، از طریق دوربین به پس زمینه و طرفین خود نگاه کنید و به آنچه در منظره است توجه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها