کد خبر: 593577
تاریخ انتشار :

بهینه سازی سایت با تضمین افزایش رتبه در گوگل

بهینه سازی سایت با تضمین افزایش رتبه در گوگل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بهینه سازی سایت مجموعه ای از فرآیندهاست که جهت افزایش سرعت ، کاهش حجم تصاویر با حفظ کیفیت ، فشرده سازی کدهای قالب ، لینک سازی ، سازگار کردن سایت با موبایل ، تولید محتوا و صفحات ارزشمند ، تقویت تجربه کاربری می باشد.

شرکت سئوبهینه به عنوان یکی از مراجع اصلی انتشار مقالات سئو ، مشاوره رایگان سئو ، ارائه خدمات تخصصی بهینه سازی سایت ، افزایش ترافیک طبیعی انواع سایت های خبری ، شرکتی ، فروشگاهی ، آموزشی و ... را تضمین می کند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات اینترنتی ، بازاریابی آنلاین و بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو سایت در تهران می توانید به آدرس seobehine.ir مراجعه نمایید.

بهینه سازی سایت و فروشگاه اینترنتی

اصول و روش های بهینه سازی سایت

رسیدن به صفحه اول گوگل اوج موفقیت یک سایت کسب و کار است. طبق آمار ، وبسایت هایی که صفحه اول گوگل هستند ، بیش از 95درصد کاربران اینترنتی را جذب خود می کنند. البته رسیدن به صفحه اول گوگل خیلی هم آسان نیست و نیاز به شناخت الگوریتم ها و معیارهای رتبه بندی سایت ها در گوگل دارد. این موتور جستجو ، همواره در تلاش است تا بهترین نتایج که بیشترین ارتباط را به عبارت جستجو شده توسط کاربر دارند را نمایش دهد و چون رتبه بندی را براساس مقایسه کیفیت سایت ها انجام می دهد ، رقابت شدیدی بین وبسایت های مختلف برای تصاحب رتبه بهتر در نتایج جستجو وجود دارد. بهینه سازی سایت به شما این امکان را می دهد که با ارتقای عملکرد ، سرعت و وضعیت سایت ، رتبه بهتری را در گوگل کسب کنید و هرچه بیشتر اصول و روش های سئو را بدانید و اجرا کنید ، موفق تر خواهید بود و می توانید به کسب درآمد بالا امیدوار باشید.

اگر به دنبال کسب درآمد از گوگل و افزایش بازدید و رتبه سایت خود هستید ، روش های زیر را بادقت و حوصله اجرا نمایید، همچنین جهت مطالعه مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2020 ، کلیک کنید.

بهترین روش های بهینه سازی سایت

بهینه سازی ساختار قالب سایت

یکی از اولین اقداماتی که در بهینه سازی سایت انجام می شود، بهبود ساختار و قالب سایت است. تعریف متاتگ ها ، فشرده سازی و کاهش حجم کدهای سایت ، بهبود منو و فوتر ، بهینه سازی url ها ، تنظیمات مربوط به دسترسی خزنده موتور جستجو و اصلاح برنامه نویسی سایت می باشد. معمولا بسیاری از افراد از قالب های آماده وردپرس استفاده می کنند ، اگرچه سایت های وردپرس بصورت پیش فرض بسیاری از اصول سئو تکنیکال را رعایت کرده اند ، اما فشرده سازی کدها و حذف css و js های اضافه که موجب افزایش سرعت سایت می شود ، اهمیت زیادی دارد.

بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر

بخش عمده ای از یک سایت به تصاویر اختصاص دارد و معمولا تصاویر یا ویدئوها ، حجم بالایی دارند که موجب افت سرعت سایت می شوند. یکی از روش های مهم برای کاهش زمان بارگزاری سایت و بهبود تجربه کاربری ، کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت آنهاست. همچنین در بسیاری موارد ، گوگل از فرمت تصاویر ایراد می گیرد و فرمت هایی مثل webp یا jpg 2000 را پیشنهاد می دهد. اگر در سایت یا فروشگاه اینترنتی خود از تصاویر زیادی استفاده می کنید ، حتما به فکر بهینه سازی تصاویر باشید.

طراحی نسخه موبایل

در سالهای اخیر و با افزایش استفاده از تلفن های همراه هوشمند ، سازگاری سایت با موبایل به یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل تبدیل شده است. تا جاییکه عملکرد و سرعت سایت در موبایل ، اولویت گوگل برای رتبه بندی می باشد. به همین دلیل طراحی نسخه موبایل سایت از نسخه کامپیوتر ، اهمیت بیشتری دارد. برخی از سایت ها پس از طراحی ، کیفیت خوبی در هنگام نمایش در موبایل ندارند و حتما باید از این نظر بهینه سازی شوند. اگر سایت شما در مرورگر دسکتاپ به خوبی نمایش داده می شود اما در موبایل ایراداتی دارد ، دو روش پیش رو دارید ، می توانید از شرکتهای سئو بخواهید که نسخه موبایل سایت را طراحی و بهینه کنند یا اینکه از افزونه های amp برای نمایش بهتر در موبایل استفاده کنید.

یافتن کلمات کلیدی مهم

جستجو در گوگل با کلمات و عبارات انجام می شود. شناسایی عباراتی که در یک صنعت یا کسب و کار خاص توسط کاربران و مشتریان برای دستیابی به محصولات و خدمات مرتبط استفاده می شوند ، اهمیت زیادی دارد. اگر بدانید که کاربرانی که محصولات و خدمات مشابه شما را جستجو می کنند یا به وب سایت رقبای شما با چه کلماتی دسترسی پیدا می کنند ، می توانید محتوای صفحات را براساس کلمات مهم منتشر کنید. یکی از روش هایی که برای یافتن کلمات کلیدی مهم استفاده می شود، پیشنهادات گوگل است. برای مثال شما اگر کلمه ای را در گوگل جستجو کنید ، در قسمت پایین صفحه اول ، 10 عبارت مرتبط که توسط کاربران بیشترین جستجو را داشته اند را مشاهده خواهید کرد.

تولید و بروزرسانی محتوا

تولید محتوا یکی از مهم ترین روش ها در بهینه سازی سایت و افزایش ترافیک آن است. اما حتما دقت کنید که محتوایی شما منحصر به فرد و غیر تکراری باشد. سعی کنید طول محتوای خود را به بیشتر از 1500 کلمه برسانید و در مورد یک موضوع یا حول یک عبارت کلیدی خاص ، بصورت دقیق بحث کنید. در محتوا به کاربران اطلاعات جدید و به روز را ارائه دهید تا مطلب منتشر شده برای آنها ارزشمند و کاربردی باشد. البته بروزرسانی محتوای قدیمی که شامل اطلاعات منسوخ شده ، لینک های ناقص یا محتوای بی کیفیت است نیز توجه داشته باشید.

لینک سازی داخلی

در بهینه سازی سایت ، ارتباط میان صفحات نه تنها موجب افزایش اعتبار می شود بلکه در بهبود رتبه تمامی صفحات تاثیر دارد. همچنین موجب افزایش حضور کاربر روی سایت می شود که همین مسئله سیگنال های مثبتی از کیفیت سایت شما برای گوگل ارسال می کند. در لینکدهی داخلی باید تناسب و تعادل را رعایت کنید. صفحاتی که مطالب مرتبط دارند را به هم متصل کنید و تناسب در لینک سازی را رعایت نمایید. مثلا این درست نیست که برای یک صفحه 100 لینک داخلی وجود داشته باشد و برای یکی دیگر از صفحات 1 لینک.

اهمیت لینک سازی در سئو

ثبت بک لینک باکیفیت

یکی دیگر از روش ها در سئو ، ثبت بک لینک معتبر برای سایت است. بک لینک ها ، لینکهایی هستند که از سایت های دیگر یا شبکه های اجتماعی به وبسایت شما داده می شوند. بک لینک اگر به درستی انتخاب و ثبت نشود می تواند تاثیر منفی در رتبه سایت داشته باشد. طبق نظر متخصصین سئو ، دریافت بک لینک باید از سایت هایی که موضوع مرتبط با وبسایت شما دارند باشند. بررسی دامین اتوریتی ، پیج رنک و میزان اعتبار سایتی که می خواهید از آن بک لینک بگیرید نیز اهمیت دارد. بهترین روش برای دریافت بک لینک ، استفاده از شبکه های اجتماعی ، وب سایت های معتبر در حوزه فعالیت شما و فروم های تخصصی است.

بهینه سازی سایت برای جستجوی محلی

اگر قصد دارید که مشتریانی که در اطراف محل فعالیت شما را جذب کنید باید به سئو محلی نگاه ویژه ای داشته باشید. الگوریتم های گوگل ، با شناسایی ip کاربر و وب سایتها ، ابتدا در بالای لیست نتایج جستجو ، نزدیک ترین خدمات یا محصولات را از نظر مکانی به کاربر نمایش می دهند. روش هایی که در سئو محلی مورد استفاده قرار می گیرند ، ثبت دقیق اطلاعات تماس و محل فعالیت در سایت و ثبت اطلاعات روی نقشه گوگل است. همچنین شما می توانید در صفحات و مطالبی که منتشر می کنید ، به نام مکان یا شهری که فعالیت دارید نیز بارها اشاره کنید.

تحلیل آمار بازدید و آنالیز سئو سایت

آنالیز سئو سایت و تحلیل نتایج حاصل از اقدامات بالا ، باید بصورت مستمر و حداقل هفته ای یک بار انجام شود. دو ابزار کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس ، به شما اطلاعاتی از محبوبترین صفحات سایتتان ، میزان بازدید هر صفحه ، عباراتی که به ازای آنها در نتایج دیده شده اید ، زمان حضور کاربر ، بک لینک های دریافت شده ، نرخ کلیک و... می دهند.

رفع جریمه گوگل

لینک سازی بد ، دریافت بک لینک اسپم ، انتشار محتوای تکراری ، عدم بهینه سازی url ها ، خرید بک لینک ، از شایع ترین دلایل جریمه سایت توسط گوگل هستند. جریمه موجب درجا زدن و عدم ارتقای سایت در نتایج گوگل می شود. در بسیاری موارد سایت به علت جریمه ، کلا از نتایج حذف می شود. یکی از مهم ترین اقداماتی که در بهینه سازی باید انجام شود ، شناسایی دلایل جریمه سایت و رفع آنهاست.

یک وب سایت باید دائما از نظر سئو آنالیز شود. در وب سایت analyser.seobehine.ir بیش از 50 ابزار برای بررسی سایت وجود دارد که می توانید بصورت رایگان ، وب سایت خود را تحلیل نمایید. همچنین جهت مطالعه جدیدترین و مهم ترین مقالات سئو در رابطه با روش ها و تکنیک های بهینه سازی سایت به آدرس seobehine.ir مراجعه نمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها