کد خبر: 608788
تاریخ انتشار :

هشدار جدی به کاربران در حال کوچ از واتساپ + جزئیات

هشدار جدی به کاربران در حال کوچ از واتساپ + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، چند هفته‌ای است که پیامرسان واتساپ مورد انتقادات شدید قرار گرفته است، که ناشی از تصمیم قبلی این شرکت برای تغییر برخی از شرایط مربوط به حریم خصوصی کاربران این پیام‌ رسان بود. این امر باعث شد محبوب‌ترین برنامه پیام رسان بازار، با وجود تمام امکاناتی که قبلا فراهم کرده بود، از اعمال قوانین جدید خود خودداری کند.

کاربرانی که از این پیامرسان استفاده می‌کردند تصمیم گرفتند به پیامرسان دیگری بروند اما این نکته را نادیده گرفتند که سایر برنامه‌ها و وب سایت‌ها به مراتب بیشتر از واتساپ مخرب حریم خصوصی هستند! زاک دافمن، متخصص امنیت و نظارت بر اینترنت، طبق آنچه دیروز مجله Forbes گزارش داد، کاربران بعد از ترک واتساپ به پیام‌ر‌سان فیسبوک هجوم بردند بدون آن که از مشکلات خبر داشته باشند.

وی افزود: "همه ما می‌دانیم که فیس بوک از داده‌های ما امرار معاش می‌کند و سود می‌برد، بنابراین ما آن را پرداخت می‌کنیم و هزینه خدمات رایگان آن را می‌پردازیم. " علاوه بر این، وی تاکید کرد که رمزنگاری گفتگو‌ها یک سوپاپ امنیتی کلی است که بیشتر برنامه‌های پیام رسان با آن وارد بازار می‌شوند. با این حال، ما نباید رمزگذاری را برای امنیت پیام رسان خود کافی بدانیم.

دافمن همچنین در مورد یکی از پارادوکس‌های واکنش‌های خشن نسبت به واتس اپ، یعنی تهدید کاربران برای ترک آن واکنش نشان داده و گفت: "فیس بوک نیز نمی‌تواند پس از به روزرسانی اطلاعاتی که شما درخواست کرده‌اید و حریم خصوصی که شما انتظار دارید را برایتان برآورده کند." این حرف خشم کاربران را فرو نشاند، زیرا فیسبوک قبلا نشان داده بود که بر محتوای مسنجر نظارت و برای کاربران پیام ارسال می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها