کد خبر: 615087
تاریخ انتشار :

سایت ایران استریمر بزرگ ترین مرجع استریمر های ایرانی و اخبار به روز دنیای بازی

سایت ایران استریمر بزرگ ترین مرجع استریمر های ایرانی و اخبار به روز دنیای بازی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حالا استریمر به چه کسی گفته می‌شود؟

برای جواب این سوال بهتر است اول بگوییم که استریم چه چیزی است.

استریم چیست؟

استریم یک تکنولوژی است که از آن برای انتقال محتوا به کامپیوتر ها و گوشی‌ های هوشمند به وسیله اینترنت استفاده می‌شود،کارکرد اصلی تکنولوژی استریمینگ انتقال داده است که شامل صدا و ویدیو می‌شود.

خب حالا که کامل متوجه شدیم استریم دقیقا چیست،نوبت به تعریف استریمر می‌رسد یا بگوییم که به چه افرادی استریمر گفته می‌شود.

استریمر کیست؟

همانطور که از اسم آن ‌ها پیداست،افرادی که بازی‌ هایشان را استریم می‌کنند،استریمر نامیده میشوند.

پس با توجه به مواردی که گفته شد میشود این نتیجه را گرفت که شما هم میتوانید استریم کنید و به عنوان یک استریمر شناخته شوید، ما هم‌اکنون استریمر های بزرگی در کشور داریم که افراد کمی از آن ها اطلاع دارند و آن ها را می‌شناسند،استریمر هایی که حتی مقام های زیادی در حوزه ورزش های الکترونیکی کسب کردند چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور،اگر میخواهید که با تعدادی از این افراد بیشتر آشنا بشوید میتوانید به سایت ما یعنی iranstreamer.com مراجعه کنید و از قسمت استریمر ها، با تعدادی از استریمر های ایرانی آشنا بشوید،اینم هم باید گفت که داخل سایت ایران استریمر فقط استریمر های ایرانی را میتوانید مشاهده فرمایید،همینطور اگر به بازی علاقه داشته باشید میتوانید اخبار به روز بازی ها را از قسمت اخبار بازی سایت ایران استریمر دنبال کنید.

برای راحتی و دسترسی سریع تر کاربران سایت ایران استریمر شما میتوانید اپلیکیشن خبری سایت را از داخل سایت،قسمت اپلیکیشن سایت به صورت مستقیم یا از مارکت های بزرگ ایرانی(کافه بازار) و (مایکت) به صورت غیرمستقیم دانلود فرمایید،تمامی اخبار به صورت کامل هم داخل سایت و هم داخل اپلیکیشن سایت قرار میگیرد، همچنین شما میتوانید داخل اپلیکیشن از قسمت دسته بندی ها،بیوگرافی استریمر های موجود در سایت را مطالعه فرمایید.

سایت ایران استریمر بزرگ ترین مرجع استریمر های ایرانی و اخبار به روز دنیای بازی

خب حالا اگر برای استریم کردن و استریمر شدن کنجکاو هستین باید بگویم که به یکسری از وسایل و مقدمات نیاز دارید که به طور خلاصه چند مورد را گفته و به صورت خلاصه توضیح میدهم:

مشخص کردن نقطه شروع یکی از مهم ‌ترین قدم ‌ها برای استریم کردن است که در ابتدا تنها می‌توانید با مشخص کردن پلتفرم مورد نظر خود از کنسول، پی‌سی یا موبایل شروع به کار کنید.

اگر PC گیمر هستید:

استریم کردن و Encoding آن برای ارسال کردن تصویر به سرورهای مورد نظر نیازمند منابع مشخصی از CPU و GPU می‌باشد ( با توجه به انتخاب نوع Encoder خود) بنابراین شما نیازمند یک سیستم مناسب برای بازی خود و استریم آن به صورت همزمان می‌باشید.(به شکل ساده تر یعنی حداقل به یک سیستم نسبتا قوی نیاز دارید)

اگر Console گیمر هستید:

شما میتوانید در سرویس‌های Twitch و Mixer (میکسر به صورت انحصاری برای کنسول ‌های مایکروسافت می‌باشد) به صورت مستقیم با دانلود اپلیکیشن مورد نظر از فروشگاه اقدام نمایید. تنها لازم است حساب کاربری خود را ایجاد کنید، کانال خود را تنظیم و از اینترنت خود و اتصال آن به کنسول اطمینان داشته باشید.

اما روشی که به شما آزادی عمل و انتخاب بیشتری می‌دهد (کنترل صدا مجزا کنترل تصویر داشتن چندین صحنه برای تدوین و آزادی عمل بسیار زیاد) استفاده از کارت کپچر (Capture Card) می‌باشد، اگرچه روش ‌های دیگری هم وجود دارد که شما میتوانید در کنسول ‌های مختلف بدون داشتن کپچر کارت نیز تصویر کنسول خود را به PC انتقال دهید ولی درگیری‌ ها و باگ ‌های متعددی دارد که پیشنهاد می‌شود از همان کپچر کارت استفاده کنید.

حالا میریم سراغ اینترنت مورد نیاز برای استریم

یکی از چالش‌های بزرگی که استریمرها در ایران با آن مواجه هستند،اینترنت و مشکلات متعدد آن است، ما سعی می‌کنیم راه حل این روش را به شما بگوییم، گرچه هیچ چیزی 100 درصد نیست و می‌تواند برای مناطق و مکان های مختلف ایران تفاوت داشته باشد.

برای استریم کردن در ایران به صورت HD ،بطور کلی 3 روش وجود دارد

به دلیل محدودیت پهنای باند سرویس‌های +ADSL2 برای استریم با کیفیت مناسب توصیه نمی‌شود.

1-استفاده از مودم ‌های جیبی و مودم‌ های نسل 4 یا بالاتر و حتی (TD-LTE )

2-استفاده از سرویس‌های VDSL

3-استفاده از سرویس ‌های P2P

برای اطلاع بیشتر در خصوص این سرویس ها میتوانید به سایت های ISP یا سرویس دهنده اینترنت مراجعه کنید.

ابزار ارتباطی

حالا که شما توانسته‌اید مرحله اول را رد کنید بریم به سراغ ابزار ارتباطی با مخاطبان، صوت و تصویر مناسب یکی از مهم‌ ترین عوامل ارتباط با کاربر است، کسی دوست ندارد با صدای خش دار و نویز دار استریمی را تماشا کند یا با وب کم پر از نویز در محیطی تاریک،این لیست به ترتیب اهمیت قرارداده شده ولی ارتباط تصویر و صدا یک تعهد جدانشدنی می‌باشد.

وب‌کم/دوربین فیلمبرداری/دوربین موبایل هوشمند

یکی از مهم‌ ترین ابزار ارتباطی تصویر شخص استریمر توسط وبکم است، استریمر باید خودش را به عنوان یک شخص در استریم به مخاطبانش نشان دهد تا بازدیدکنندگان با شخص استریمر ارتباط بیشتری برقرار کنند.

میکروفون/هدفون

شما برای ارتباط با بازدیدکنندگان نیاز به یک ارتباط صوتی نیز دارید، گرچه نظر شخصی من این است که ایزوله کردن فضای اتاق ( نبود صداهای اضافه مانند فن کیس یا صدای‌های مزاحم ) از خرید یک میکروفون گران قیمت خیلی اهمیت یبشتری دارد.

لوازم جانبی

پرده سبز

سافت لایت

Elgato Stream Deck

(تمامی این مطالبی که گفته شد به صورت خلاصه بوده و اگر میخواهید در این زمینه فعالیت داشته باشید حتما در این زمینه بیشتر تحقیق کنید)

سایت ایران استریمر بزرگ ترین مرجع استریمر های ایرانی و اخبار به روز دنیای بازی

در نهایت اگر استریمر هستید و میخواهید بیشتر دیده شوید میتوانید از طریق سایت ایران استریمر قسمت تماس با ما،با ما ارتباط برقرار کرده و در صورت نبود مشکلی یک صفحه در سایت در قسمت استریمر ها با نام خود برای شما ساخته می‌شود،این صفحه دقیقا مثل صفحه استریمر های موجود در سایت می‌باشد.پیشنهاد میکنم حتما اخبار بازی ها هم از سایت iranstreamer.com پیگیری کنید تا همیشه از بازی های جدید و حواشی دنیای بازی مطلع شوید،در ضمن اخبار بازی ها هم فقط مختص به رایانه های شخصی نیست و کنسول ها هم شامل میشود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها