کد خبر: 621734
تاریخ انتشار :

آیا آدم فضایی ها دوست دارند با ما ارتباط برقرار کنند؟

دینو/بشر سالهاست که آرزوی برقراری ارتباط با موجودات فضایی را دارد. تقریبا هر کسی که روی این سیاره ی خاکی زندگی میکند خبرهای تلاش محققان ما را در این زمینه را شنیده. راحت تر بگویم! عشق کشف این موجودات فضایی پیر و جوان نمی شناسد. اما آیا آدم فضایی ها دوست دارند با ما ارتباط برقرار کنند؟ با ما باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

آیا آدم فضایی ها دوست دارند با ما ارتباط برقرار کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حقیقت این است که با وجود تمام پیشرفت هایی که در زمینه علم و دانش داشته ایم هنوز جواب این سوال ها را نمی دانیم. چرا؟ خب خیلی واضح است. ما هنوز هیچ فضایی پیدا نکرده ایم تا سوالمان را بپرسیم و به جوابی منطقی برسیم. فقط فرضیه سازی میکنیم و خودمان را جای آنها میگذاریم تا بلکه به جواب هایی برای سیراب کردن مغز تشنه مان برسیم. همانطور که گفتم ما نمیدانیم که ارگانیسم های زنده ای خارج از سیاره ی ما وجود دارند یا نه! فقط فرض میکنیم که هستند. علت فرضیه سازی مان هم وجود خودمان است. یعنی زندگی روزی از ارگانیسم های تک سلولی و ساده ای مانند باکتری شروع شد. این اتفاق ممکن است هر جای دیگری هم بیافتد. پس چرا که نه!
 
داستان پیدایش حیات در سیاره ها مشابه است
این داستان 700 میلیون سال قبل و خیلی تصادفی روی سیاره ی ما اتفاق افتاد. درست زمانی که سیاره ی جوانمان 4 بیلیون سال عمر داشت و از ارگانیسم های ساده ای مانند باکتری ها پر شده بود. حالا این سوال در ذهنمان نقش می بندد که چرا این اتفاق زودتر از این نیافتاد؟ چه مسئله ای زمینه ساز چنین اتفاقی شد؟ تا زمانی که به جواب این سوال های اساسی نرسیم قادر به پاسخ گویی به سوال هایی که در مورد وجود فضایی ها داریم نخواهیم بود.  

دلایل بیگانگان برای برقراری ارتباط با ما

حالا فرض را بر این میگذاریم که فضایی ها وجود دارند. این همسایگان نه چندان نزدیکمان درست به همان دلیل که ما خواستار برقراری ارتباط هستیم، مایلند با ما در تماس باشند و بیشتر بشناسندمان. حالا می پرسید چه دلایلی؟ یکی از دلایلی که می خواهیم فضایی ها را بشناسیم کنجکاوی مان است. می خواهیم بدانیم که اگر چنین موجوداتی وجود دارند چه شکلی اند و ارتباط ما با آنها چگونه خواهد بود. کنجکاوی نوع بشر را نمی توان دست کم گرفت. چرا که درست مانند نیروی محرکه آنقدر ما را به سمت هدف سوق می دهد تا در نهایت به جوابی برسیم. همین کنجکاوی بوده که تا به حال ما را به این جایی که هستیم رسانده.

پیشرفت دانش و تکنولوژی را در نظر داشته باشید. ما قادریم با دوستانمان در آن طرف این کره  ی خاکی حرف بزنیم. پس چرا که نه؟ حتما می شود روزی با بیگانه ای در آن طرف منظومه ی شمسی زندگی میکند هم ارتباط برقرار کرد. این ویژگی بشر ممکن است در موجودات فضایی هم موجود باشد. شاید آنها هم درست مانند ما تشنه ی برقراری ارتباط هستند و هنوز روشش را پیدا نکرده اند.

زمین؛ زیست بومی عالی برای زندگی
البته دلایل دیگری هم برای ارتباط با بیگانگان وجود دارد. مثلا ممکن است ما در آینده نیازمند کمک و همکاری این موجودات باشیم. شاید هم همسایه های فضایی مان روزی از ما درخواست کمک داشتند. شاید آنها به دنبال جایی بهتر برای زندگی هستند. زمین ما محیطی فوق العاده برای زندگی دارد و ممکن است همسایگانمان به دلایل مختلف زیست بومشان را از دست داده و در تلاش برای یافتن خانه ای دیگر باشند. حتی ممکن است هدفشان از برقراری ارتباط فقط دوستی باشد. هزاران بار در تاریخ اتفاق افتاده که بشر جای تازه ای را روی این سیاره ی خاکی کشف کرده، به آنجا و بومیان ساکن در آن منطقه حمله کرده تا از منافع زیست محیطی اش استفاده کند. ممکن است روزی فضایی ها همین کار را با ما بکنند. از کجا معلوم؟ شاید گوشت ما آدم ها برایشان آنقدر لذیذ باشد که روزی قصد خوردنمان را هم بکنند.

اگر تمایلی به برقراری ارتباط نداشتند چه؟
تمام این دلایل ممکن است روزی موجب ارتباط این همسایگان دور با ما شود. اما اگر آنها تمایلی به برقراری ارتباط نداشتند چه؟ ممکن است برایشان خیلی کسل کننده، ابتدایی به نظر برسیم. شاید هم فکر کنند گونه ی عجیبی هستیم و احتمال دارد آلوده به بیماری خاص و تهدید کننده ای باشیم. هر چه باشد سال هاست که برایشان پیام می فرستیم و به فضا هم سفر کرده ایم. اما اثری از وجودشان نیست. شاید این فضایی ها هستند که خیلی رغبتی به تماس با ما ندارند. البته آن طرف قضیه را هم در نظر داشته باشید. شاید در آن سوی کهکشان ها تمدن هایی درست مانند تمدن خودمان وجود داشته باشد و ما هنوز قادر به برقراری ارتباط با آنها نشده ایم. اگر این چنین باشد حتما روزی با پیشرفت علم در گوشه ای از این فضای پهناور پیدایشان میکنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها