کد خبر: 629794
تاریخ انتشار :

فرصت ویژه خرید شارژر گوشی موبایل + تخفیف ویژه تا پایان تابستان 1400

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احتمالا تصور می‌کنید که استفاده از شارژرهای نامناسب و تقلبی فقط سرعت شارژ گوشی را کم می‌کند و می‌توانید از هر شارژری که امکان اتصال کابل آن به گوشی شما وجود دارد، استفاده کنید. اما باید بدانید که نه‌تنها ممکن است شارژر و باتری گوشی شما صدمه زیاد ببیند، بلکه کار به آتش‌سوزی باتری گوشی هم می‌رسد!

خراب‌شدن شارژر گوشی‌های مختلف مخصوصا گوشی‌های محبوب از جمله سامسونگ و آیفون، از مهم‌ترین معضلات و مشکلات کاربران گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که شکایت زیادی از این موضوع می‌کنند. موضوع جالب این است که حتی شارژر اورجینال خود گوشی‌ها هم بعد از چند مدت بر اثر استفاده نادرست و عوامل دیگر دچار خرابی می‌شوند، چه برسد به انواع شارژرهای موجود در بازار که طبق گزارش ممکن است بیشتر آن‌ها اورجینال نباشند! طبق یک گزارش موثق، بیشتر از 70 درصد شارژرهای گوشی‌های سامسونگ که در بازار فروخته می‌شوند، تقلبی هستند که توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب وارد بازار شده‌اند. بسیاری از مردم هم، چون می‌خواهند برای خرید شارژر برای گوشی هوشمندشان هزینه کمی پرداخت کنند، اقدام به خرید شارژرهای نامناسب و تقلبی می‌کنند. غافل از اینکه پرداخت هزینه‌های به مراتب بیشتر و مشکلات بزرگتری در انتظار آنان است!

31

 

 با توجه به اینکه مشخصات کابل و پورت USB هر گوشی با مدل‌های دیگر متفاوت است و همین‌طور ولتاژ و جریانی که باتری برای شارژ شدن نیاز دارد برای هر باتری متغیر است، بنابراین شما باید به منظور شارژکردن گوشی هوشمندتان، از شارژر متناسب و مطابق با ویژگی‌های باتری گوشی استفاده کنید. برخی افراد هم از پاوربانک‌ها برای شارژکردن گوشیشان استفاده می‌کنند. البته استفاده از پاوربانک مناسب، در شرایط ضروری که شارژر گوشیتان را همراه ندارید، می‌تواند به شما کمک زیادی کند؛ اما مساله مهم این است که پاوربانک‌ها کاربرد عمومی دارند و به هیچ وجه نمی‌توانند جای شارژرهای مختلف را برای همیشه پر کنند.    

کابل و آداپتور شارژرها به دلایل مختلفی ممکن است دچار خرابی و اختلال شوند که در ادامه به طور خلاصه بررسی می‌کنیم. به هر حال تقریبا همه کاربران در یک زمان مجبور به خرید شارژر جدید برای گوشی‌ هوشمندشان می‌شوند و این امر ناگزیر است. اگر شما هم این مشکل را دارید و به دنبال تهیه بهترین شارژر اصل برای گوشیتان می‌گردید، در ادامه ما را همراهی کنید.

شارژر گوشی‌ها به چه دلایلی معیوب می‌شوند؟

همانطور که اشاره کردیم، خراب‌شدن شارژرها می‌تواند ناشی از دلایل متعددی باشد. اما دسته‌ای از عوامل وجود دارند که کارشناسان تجهیزات گوشی، بیشترین احتمال معیوب‌شدن شارژرها را به آن نسبت می‌دهند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. هم‌چنین در هر بخش به شما می‌آموزیم که چگونه از اصل‌بودن کابل و آداپتور شارژر خود مطمئن شوید. مطالبی که ذکر می‎کنیم جنبه عمومی دارند، اما بیشتر درباره شارژرهای محبوب سامسونگ و گوشی‌های آیفون که طرفداران زیادی دارند، صحبت می‌کنیم.

  • در 80 درصد مواقع، کابل شارژر مشکل اصلی است!

اگر سرعت شارژر شما مناسب نیست یا به تازگی خیلی کند شده است، اولین احتمال را باید به خراب‌شدن کابل شارژر اختصاص دهید. هنگام خرید کابل شارژر باید دقت کنید که کابل اصل و درجه‌یک باید باید به طور مناسب سفت باشد و وقتی کابل را آزاد می‌کنید، به حالت مربعی یا مثلثی در بیاید. در این حالت می‌توانید شارژر گوشیتان را با خود همراه کنید؛ البته رفتار ملایمت آمیز را با کابل شارژرتان فراموش نکنید! با وجود اینکه در اکثر مواقع، کابلی که افراد از بازار می‌خرند، از همان ابتدا تقلبی است، اما اگر این مشکل را کنار بگذاریم، خم‌شدن بیش از حد کابل‌ها و استفاده زیاد از گوشی هنگام شارژشدن هم می‌تواند باعث خرابی کابل شارژر شما شود.

  • آداپتور شارژر یا تقلبی است یا مشکل دارد!

ممکن است نوسانات مکرر شبکه برق به مدار داخلی آداپتور گوشی آسیب برساند و باعث کاهش کارایی اولیه شارژر شود. البته احتمال اینکه تقلبی بودن آداپتور هم گریبان شما را بگیرد، وجود دارد. بنابراین هنگام خرید شارژر، به عنوان اولین کار باید بسته‌بندی آن را به دقت نگاه کنید که تمامی اطلاعات آن به طور شفاف، واضح و یکپارچه باشد. هم‌چنین می‌توانید اطلاعات شارژر را از طریق شماره سریال و بارکد روی آن از سایت تولیدکننده چک کنید. هم‌چنین ویژگی‌های ظاهری آداپتور را چک کنید که اولا وزن آن خیلی سبک نباشد و ثانیا استحکام و دوام کافی را داشته باشد و بدنه آن کاملا یکپارچه باشد. کار مهم دیگری که باید انجام دهید این است که همان ابتدا گوشی خود را به شارژری که خریده‌اید، وصل کنید و درست کارکردن آن را چک کنید.

  • پورت USB گوشی شما دچار اختلال شده است.

کابل شارژر از طریق پورت USB به گوشی شما متصل می‌شود. بنابراین اگر از اصل‌بودن و عدم وجود مشکل در کابل و آداپتور شارژرتان اطمینان دارید و هم‌چنان شارژشدن گوشی شما مشکل دارد، احتمالا اشکال کار از پورت گوشی باشد. معمولا نگه‌داشتن گوشی در فضای پر از رطوبت و هوای شرجی یا عرق کردن جیب شلوار می‌تواند باعث این اختلال شود.

  • مشکل از رفتار خودتان با شارژر است!

همانطور که اشاره کردیم، حتی شارژر اورجینال گوشی بسیاری از کاربران هم بعد از مدتی دچار اختلال می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده این است که افراد به طرز مناسبی از شارژرهایشان استفاده نمی‌کنند. زیاد استفادع نکردن از گوشی هنگام شارژشدن، جداکردن آداپتور از پریز برق هنگامی‌که گوشی شارژ نمی‌شود و نگهدای مناسب از کابل شارژر، کم‌ترین کاری است که شما می‌توانید برای سلامت شارژر و باتری گوشیتان انجام دهید.

چگونه باید از شارژر سامسونگ و آیفون نگهداری کنیم؟

در بخش قبلی مهم‌ترین دلایل ایجاد مشکل در شارژر گوشی و هم‌چنین روش‌های اصلی تشخیص شارژر اصل از تقلبی را ذکر کردیم. اما واقعیت این است که تشخیص شارژر تقلبی کار زیاد راحتی نیست و حتی برخی از تعمیرکاران گوشی هم از تشخیص شارژر اصل عاجزند. بنابراین در این مورد هم پیشگیری بهتر از درمان است. اگر هنوز از شارژر اورجینالی که هنگام خرید گوشی تهیه کرده‌اید، استفاده می‌کنید و یا به تازگی یک شارژر اصلی سامسونگ یا آیفون و دیگر برندها را تهیه کرده‌اید، باید نهایت دقت را در مراقبت از آن‌ها به کار ببرید. هر وقت می‌خواهید شارژرتان را با خود حمل کنید، کابل شارژرتان را در صورت امکان از آداپتور جدا کنید. سپس کابل را به حالت مناسب رول کنید. از خم‌شدن و پیچیدن زیاد کابل شارژر جلوگیری کنید. اجازه ندهید که هنگام شارژشدن گوشی، آداپتور و باتری گوشیتان بیش از اندازه داغ شود. دوباره تاکید می‌کنیم که وقتی از شارژر استفاده نمی‌کنید، حتما آن را از پریز جدا کنید. در واقع هرچقدر برای سالم نگه‌داشتن باتری گوشی تلاش کنید، مشکلات مختلف مانند احتمال خرید شارژر تقلبی و درگیرشدن با موضوعات دیگر، شما را تهدید نمی‌کند.

32

ماکروتل، بهترین مقصد شما برای خرید شارژر گوشیتان است!

با وجود تمام مراقبت‌های ضروری از باتری گوشی و نگه‌داری آن به طور مناسب، باز هم ممکن است عوامل مختلفی باعث خراب‌شدن کابل شارژر یا آداپتور شارژر شما شود. اصلا ممکن است شارژر گوشیتان را در جایی گم کنید. به هر حال در این مواقع دیگر کار از کار گذشته است و باید به فکر خرید شارژر اصل و متناسب با باتری گوشی هوشمند خود شوید.

فروشگاه ماکروتل، با ارائه انواع شارژرهای اورجینال گوشی‌های مختلف از قبیل شارژر سامسونگ، شارژر اصلی آیفون و برندهای دیگر آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است. می‌توانید قبل از خرید شارژر متناسب با گوشی خودتان، ابتدا از مشاوره مجموعه ما بهره‌مند شوید و سپس اقدام به خرید کنید. شما می‌توانید کابل USB و آداپتور شارژر را به طور جداگانه هم از ماکروتل تهیه کنید.    

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها