کد خبر: 638036
تاریخ انتشار :

تفاوت میکسر صدا، پاور میکسر و آمپلی فایر

وقتی صحبت از میکس کردن صدا و تقویت سیگنال می‌شود، شما با طیف وسیعی از تجهیزات صوتی روبه‌رو هستید. میکسر صدا، پاور میکسر و آمپلی فایر، لوازمی هستند که به شما کمک می‌کنند صدا را با کیفیت بالاتر و خلاقانه به گوش افراد برسانید. در ظاهر عملکرد این‌ها تا حدی مشابه یکدیگر است، ولی با هم تفاوت‌هایی نیز دارند.

تفاوت میکسر صدا، پاور میکسر و آمپلی فایر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ما در این مطلب به تفاوت بین میکسر، پاور میکسر و آمپلی فایر می‌پردازیم. سپس فروشگاه آوازک را به شما معرفی می‌کنیم تا تجهیزات صوتی مورد نظر خود را از این فروشگاه معتبر تهیه کنید.

میکسر چیست؟

یک میکسر صداهای بسیاری از سیگنال‌های صوتی ترکیبی را در سیستم صوتی کنار هم قرار می‌دهد. خوانندگان از ورودی‌های مختلفی از جمله میکروفون و گرفتن سیگنال از سازهای الکتریکی یا موسیقی ضبط شده، استفاده می‌کنند. میکسر می‌تواند سیگنال‌های آنالوگ یا دیجیتال را بسته به نوع آن کنترل کند. پس از اصلاح، سیگنال‌ها در کنار هم، سیگنال‌های خروجی ترکیبی را تولید می‌کنند. سیگنال‌ها با استفاده از سیستم تقویت صدا ارسال و تقویت می‌شوند. یک میکسر صدا سیگنال‌های متعددی را به یک خروجی واحد یا  ترکیبی از خروجی‌ها منتقل می‌کند.

1477

ولی میکسرها کاری بیشتر از مخلوط کردن سیگنال‌ها را انجام می‌دهند، زیرا انرژی را برای میکروفون‌های خازنی فراهم می‌کنند. بنابراین امکان تغییر موقعیت صدا در میدان صدای استریو وجود دارد. در نتیجه، مهندسان صدا می‌توانند صدا را تقویت کنند. همچنین مهندسان می‌توانند مزیت کلی سیستم را بدون فراتر رفتن از پارامترهای انرژی سیستم، افزایش دهند.

کنسول‌های میکس کاربردهای بسیار زیادی دارند، از مهمانی، جلسات ضبط استودیویی، سیستم‌های تقویت صدا گرفته تا تلویزیون، سیستم‌های صوت عمومی و پس از تولید فیلم. به عنوان مثال، یک میکسر دی‌جی تنها از دو کانال برای میکس کردن دو پخش کننده ضبط استفاده می‌کند. پاور میکسر برای باندهایی مناسب هستند که سیستم صوتی خود را به کنسرت می‌آورند. مناسب بودن میکسرها به این دلیل است که حمل و نقل و راه اندازی راحت‌تری دارند.

آمپلی فایر چیست؟

تقویت کننده جریان الکتریکی سیگنال صوتی را افزایش می‌دهد و از یک میکروفون برای جمع‌آوری صداها از دنیای اطراف استفاده می‌کند. سپس آنها را به یک جریان الکتریکی قابل تغییر تبدیل می‌کند که قدرت آن به طور مداوم تغییر می‌یابد. به عنوان مثال، یک تقویت کننده مبتنی بر ترانزیستور، سیگنال ورودی را چندین بار قبل از تبدیل آن به هدفون تقویت می‌کند. این دگرگونی امکان شنیدن یک نسخه‌ی بیش از حد از صدای اصلی را فراهم می‌کند.

1478

محاسبه تفاوت ایجاد شده توسط یک تقویت کننده ساده است. برای رسیدن به این هدف، از نسبت سیگنال خروجی به سیگنال ورودی استفاده می‌کنید. اندازه‌گیری به ضریب بهره یا ضریب تقویت یک تقویت کننده اشاره دارد. به عنوان مثال، تقویت کننده ای که سیگنال اصلی یا سیگنال ورودی را سه برابر می‌کند، ضریب بهره 2 دارد. دسی بل ضریب تقویت کننده های صدا را بیان می‌کند.

دو نوع تقویت کننده وجود دارند: یکی پری آمپلی فایر و دیگری پاور آمپلی فایر. یک پری امپ سیگنال ورودی را می‌گیرد، آن را تغییر می‌دهد و سپس آن را به آمپر قدرت هدایت می‌کند. سپس تقویت کننده قدرت سیگنال را از پیش تقویت کننده دریافت می‌کند. سپس آن را با قدرت کافی برای به حرکت درآوردن بلندگوهای مورد استفاده خود، منتقل می‌کند. در میان بلندگوها، برخی از افراد باند اکتیو را انتخاب می‌کنند. زیرا آنها به صورت پیش فرض آمپلی فایر داخلی دارند و نیازی به خرید تقویت کننده جدا نیست.

تفاوت بین آمپلی فایر و میکسر

آمپلی فایرها دامنه سیگنال صوتی را تعدیل کرده و آنها را از دامنه کم به زیاد تبدیل می‌کنند. از طرف دیگر، میکسرها کیفیت و سطح یک سیگنال صوتی را تغییر می‌دهند و چندین سیگنال را در هم می‌آمیزند.

چندین تفاوت بین میکسر و تقویت کننده وجود دارند. یک میکسر سیگنال‌های متعددی را به یک خروجی واحد یا چندین خروجی ترکیب می‌کند. برعکس، تقویت کننده یک سیگنال با دامنه کم را به سیگنال مهم‌تری تبدیل می‌کند. هنگامی که برای تقویت سیگنال سطح طراحی شده است، آمپلی فایر یک یا چند بلندگو را راه‌اندازی می‌کند.

امروزه میکسر و آمپلی فایرهایی که برای فروش در بازار موجودند، در پخش سیگنال صوتی بسیار کارآمد هستند. این‌ها سیگنال‌ها را قادر می‌سازند تا به گوشه‌های دور یک اتاق بزرگ برسد. با دانش مناسب در مورد میکسر و آمپلی فایر، می‌توان تجربه صوتی/بصری چشمگیری داشت. استفاده از میکسرها و تقویت کننده‌های موجود می‌تواند برای ارائه یک تجربه صوتی تصویری قابل درک انجام شود.

از آنجایی که میکسر برای اهداف مختلف وجود دارد، می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از آنها را تهیه کنید. به عنوان مثال، پاورمیکسرها برای گروهی مناسب هستند که سیستم صوتی عمومی خود را به کنسرت می‌آورند. آنها مناسب هستند، زیرا حمل و نقل و راه اندازی راحت‌تری دارند.

نحوه اتصال میکسر به آمپلی فایر

با درک صحیح از یک میکسر و یک تقویت کننده، تفاوت زیادی در تجربه صوتی/بصری فرد ایجاد می‌شود. اتصال میکسر و آمپلی فایر با استفاده از کابل گیتار آسان است. میکسرها صدای چندین دستگاه صوتی را همزمان کنترل می‌کنند.

اتصال یک میکسر و یک تقویت کننده امکان گوش دادن به دستگاه‌های متصل به آن را فراهم می‌کند. میکسر و آمپلی فایر باید هر دو ورودی و خروجی اولیه را داشته باشند. علاوه بر این، برای درک بهتر میکسر و تقویت کننده، باید دفترچه راهنمای کاربر را مطالعه کنید.

یک میکسر و یک تقویت کننده ابتدا از هر پریز یا منبع تغذیه جدا می‌شوند. علاوه بر این، انتهای دیگر سیم را در درگاه انتقال اصلی میکسر قرار می‌دهید. آداپتور برق، میکسر را در خروجی وصل کرده و سر دیگر را به میکسر وصل می‌کنید. سپس منبع تغذیه آمپر را وصل کرده و آمپلی فایر را روشن کنید.

پاور میکسر چیست؟

پاور میکسرها، میکسرهای آنالوگ با آمپرهای داخلی (میکسر و تقویت کننده در یک واحد) هستند. این‌ها پخش صدا را با میکسری که مستقیما به بلندگوها متصل است، امکان‌پذیر می‌کنند. اکثر دی‌جی‌ها این را مناسب‌تر می‌دانند، زیرا می‌توانند یک میکسر و یک تقویت کننده، افکت‌ها و کابل‌ها را در یک واحد مناسب ترکیب کنند. بنابراین، راه‌اندازی کل سیستم را آسان می‌کند.

1479

یکی از عوامل مهمی که باید قبل از انتخاب نوع پاور میکسر در نظر گرفت، یافتن تعداد سازها و خوانندگانی است که روی صحنه خواهند بود. فاکتور دیگری که باید در نظر گرفت این است که آیا به یک پردازنده افکت داخلی اضافی نیاز است یا خیر. اکثر آمپلی فایرهای اخیر دارای ویژگی‌های اضافی هستند، به عنوان مثال، بازگشت صدا و اکولایزرهای گرافیکی. هیچ مشکلی برای پیدا کردن یک پاورمیکسر که مناسب برنامه شما باشد وجود ندارد، زیرا طیف گسترده‌ای برای انتخاب پیش روی شماست.

خرید میکسر صدا و آمپلی فایر

به طور خلاصه، بسته به نیاز فرد، طیف گسترده‌ای از میکسرها و تقویت کننده‌ها برای انتخاب وجود دارند. با این حال، یک پاورمیکسر که ترکیبی از یک میکسر و یک آمپلی فایر باشد، سودمند و راحت‌تر است. قابل ذکر است، بودجه ای که شخص دارد نوع میکسر و آمپلی فایر را نیز تعیین می‌کند. شما می‌توانید تمام تجهیزات مورد نظر خود را با ضمانت چندین ساله و خدمات پس از فروش، از فروشگاه آوازک تهیه کنید. همچنین امکان خرید تجهیزات دست دوم و اقساط نیز وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های رایگان، با شماره 02191016050 تماس بگیرید.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها