کد خبر: 638322
تاریخ انتشار :

قیمت ساخت و طراحی سایت چگونه محاسبه میشود؟

قیمت ساخت و طراحی سایت چگونه محاسبه میشود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در دنیای امروز که همه چیز وابسته به اینترنت و تکنولوژی است ، کسب و کارها نیز از این مسئله پیروی می کنند و هر شغل باید دارای سایت یا اپلیکیشن برای خدمات و همچنین فروش محصولات و معرفی و برند سازی خود باشد. از این رو می توانید برای کسب و کار خود وب سایت  طراحی کنید تا بتوانید محصولات خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنید و به فروش برسانید. یکی از پرسش های متداول در این زمینه این است که طراحی سایت چقدر هزینه دارد؟ ما در این مطلب به شما می گوییم که سایت و طراحی انواع وب سایت ها چه میزان زمان و چقدر هزینه دارد تا بتوانید بسته به نیاز و میزان بودجه در نظر گرفته شده بهترین و با کیفیت ترین سایت را داشته باشید.

شرکت های طراحی سایت بسته به نوع زبان برنامه نویسی و نوع عملکرد سایت ، قیمت هایی را با شما در میان می گذارند که در بعضی مواقع این قیمت ها به چند صد میلیون هم می رسد. اما باید در نظر داشته باشید که کیفیت برنامه نویسی و همچنین نوع فعالیت سایت ها هزینه های متفاوت و گوناگونی را در پی دارد. این هزینه ها دارای چند بخش می شود که در هنگام طراحی سایت به آن اشاره شده و می خواهیم آنها را با شما عزیزان در میان بگذاریم تا بتوانید به صورت آگاهانه شروع به سفارش سایت نمایید.

نکات مهم در رابطه با هزینه طراحی سایت:

همان طور که در بالا به آن اشاره شد برای داشتن یک سایت خوب و با کیفیت می بایستی هزینه ای را برای استارت اولیه آن در نظر بگیرید که این هزینه در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که به شرح زیر می باشد :

  1. هزینه خرید دامنه یا آدرس سایت(اجباری)
  2. هزینه طراحی سایت(اجباری)
  3. هزینه هاست یا محل ذخیره سازی(اجباری)
  4. هزینه تولید محتوا یا سئو در سایت(اختیاری)
  5. هزینه پشتیبانی به صورت سالانه(اختیاری)

هر یک از موارد بالا به نحوی می تواند بر روی قیمت گذاری تاثیر بخصوصی داشته باشد و به این نکته توجه داشته باشید که می توانید با کمترین هزینه بهترین بهره وری را داشته باشید پس با ما در ادامه همراه شوید.

1610

 

هزینه خرید دامنه یا آدرس سایت :

آدرس یا دامنه سایت ها می تواند بسته به نوع شرکت و نوع کسب کار شما خریداری شود و می توانید اسم های مختلفی را برای کسب و کار اینترنتی خود در نظر داشته باشید که با پسوند های مختلف قابل خریداری است. این دامنه ها به صورت سالانه و یا به صورت 10 ساله خریداری می شود البته نسبت به نوع پسوند در مبلغ با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین در زمانی که شما از دامنه خریداری شده استفاده می کنید و وجه مورد نظر را واریز می کنید دامنه برای شما فعال است و به محض واریز نکردن وجه در زمان مقرر  دامنه غیر فعال و حدود دو ماه پس از اتمام تاریخ آدرس سایت شما آزاد می شود و خریداران جدید می توانند آن را خریداری نمایند. هر پسوند دارای نرخ متفاوتی است که در بازار ایران رایج ترین آنها عبارتند از : پسوند COM ، پسوند IR ، پسوند INFO ، پسوند NET ، پسوند CO. تمامی این پسوند ها را می توانید خریداری نمایید و بر روی یک دامنه استفاده کنید که به آن پارک کردن می گویند.

قیمت ساخت سایت چگونه است؟

هزینه طراحی سایت به زبان برنامه نویسی که در آن استفاده می شود و به اصطلاح به تمیزی در کدنویسی بستگی دارد اما در کل می توان عواملی که در این مورد تاثیر بسزایی ایفا می کند را به سه بخش تقسیم کرد:

  1. گرافیک و قالب سایت (دیزاین اصلی صفحه)
  2. استفاده از کد های برنامه نویسی آماده یا اختصاصی ( شما می توانید از قالب های آماده مانند وردپرس استفاده نمایید که هزینه کمتری دارد و یا می توانید از قالب اختصاصی استفاده کنید که تمامی کار های انجام شده به صورت اختصاصی و کد نویسی ها توسط برنامه نویسان و طراحان انجام می گردد و نسبت به قالب آماده هزینه بیشتری دارد و زمان راه اندازی آن بیشتر است.)
  3. پشتیبانی و امنیت سایت

1611

هاستینگ یا محل ذخیره سازی داده ها :

هاست به محل ذخیزه سازی داده بر روی بستر اینترنت به صورت شبانه روزی گفته می شود که باید محلی امن برای داده های ما باشد تا علاوه بر دسترسی راحت ، امن و غیر قابل نفوذ برای هکر ها و سودجویان عمل نماید. هاست ها به چند دسته تقسیم می شوند و بر روی سرور های مشخصی گنجانده شده اند. هاست معمولی و هاست حرفه ای ، هر کدام دارای هزینه های مشخص و معقولی هستند و می توانید بسته به نیاز و داده های خود میزان فضای خود را خریداری نمایید.

تولید محتوا و سئو سایت :

پس از طراحی سایت نیاز است که محتوای کسب و کارتان را به آن اضافه کنید در این مرحله می توانید تولید محتوای مورد نیاز سایت را به شرکت های تولید محتوا بسپارید یا شخصا به تولید محتوا بپردازید

سئو و بهینه سازی به منظور رسیدن کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل می باشد تا مخاطبان کسب و کارها بتوانند از طریق سرچ در گوگل به کسب و کار ها دست پیدا کنند و به مشتری آنها تبدیل شوند.لازم به ذکر است که هزینه سئو به صورت جداگانه دریافت می گردد اما بهتر است در ابتدا از هزینه سئو مطلع شوید تا تبلیغات سایت خود را به شرکتی که در آن طراحی سایت انجام دادید بسپارید

هزینه پشتیبانی سایت :

آخرین بخشی که برای راه اندازی سایت نیاز است پشتیبانی از آن می باشد که در مواقع بروز خطا یا آپدیت های مورد نظر به کار گرفته می شود و می توانید به راحتی تمامی سوالات و درخواست های خود را به شرکت ارائه کننده سایت بازگو نمایید تا بتوانند آن ها را رفع و رجوع نمایند.

سخن پایانی:

حال که با این هزینه ها آشنا شدید می توانید به راحتی سایت خود را راه اندازی و مدیریت نمایید. توصیه می شود که نسبت به نیاز خود طراحی سایت را انجام دهید. همچنین قیمت طراحی سایت های فروشگاهی به دلیل داشتن امکانات بیشتر گرانتر از سایت ها ی شرکتی می باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها