کد خبر: 626737
تاریخ انتشار :

دولت رییسی خودروهای هیبریدی وارد می کند؟

در حالی که سه سال از ممنوعیت واردات خودرو می گذرد، وزارت صمت چشم انداز واردات خودروهای هیبرید و برقی را در سند سیاستی صنعت خودرو تا ۱۴۰۴ ، ترسیم کرده است. تصویری که در شرایط کنونی به نظر بلندپروازانه می آید.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیاست گذاری هایی که در بخش تولید و واردات خودرو در کشور وجود داشته موجب شده که خودروهای برقی و هیبریدی داخلی تاکنون در حد طرح و نمونه های اولیه باقی بمانند و وارد فاز تولید نشوند. در بخش واردات نیز ماجرا به گونه ای پیش رفت که با افزایش نرخ ارز و به موازات آن ممنوعیت واردات خودرو به طور کامل، خودروهای هیبریدی در ردیف خودروهای لوکس بازار قرار گرفتند. در حالی که شرایط کیفیت هوا به خصوص در کلانشهرهای کشور به روشنی نشان می دهد که بازار خودرو کشور باید به سمت خودروهای برقی و هیبریدی برود.

در سند سیاستی صنعت خودرو تا ۱۴۰۴ که از سوی وزارت صمت تدوین شده است برای سال ۱۴۰۰ واردات ۳۵ هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده است! آن هم در شرایطی که هیچ بحثی در خصوص آزادسازی واردات خودرو مطرح نیست و بیش از ۴ ماه هم از سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشته ایم.

تعداد هدف گذاری شده در این سند برای واردات خودروهای هیبرید در چهار سال آینده یعنی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ بیشتر هم شده و به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده است.

چشم انداز واردات خودروهای هیبرید در این سند در حالی ترسیم شده است که که دولت دوازدهم در آخرین روزهای عمر خود به سر می برد و باید دید آیا دولت جدید کماکان به اهداف واردات خودرو هیبریدی در این سند اعتقاد خواهد داشت و آن را پیگیری می کند یا خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها