کد خبر: 626742
تاریخ انتشار :

ثبت چک در سامانه صیاد مشمول مالیات نمی‌شود

طراح طرح اصلاح قانون چک گفت: اخیرا شایعاتی در بازار مطرح شده که ثبت چک در سامانه صیاد مشمول مالیات می‌شود که این مسئله اصلا درست نیست و انجام این کار هیچ ربطی به امور مالیاتی ندارد و مشمول مالیات نمی‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، اخیرا در بین بازاریان و به طور کل کسانی که از چک استفاده می‌کنند شایع می‌کنند که ثبت چک در سامانه صیاد مشمول مالیات می‌شود که این حرف درست نیست.

وی افزود: ثبت چک در سامانه صیاد هیچ ربطی به امور مالیاتی ندارد و مشمول مالیات نمی‌شود و حرف‌هایی که پیرامون این موضوع مطرح شده در حد یک شایعه است و صحت ندارد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی و طراح طرح اصلاح قانون چک اظهار داشت: ثبت چک در سامانه صیاد به نفع گیرنده چک است و در صورتی که دارنده چک، چک را گم کند یا از وی به سرقت رود، چک سرقت شده برای فرد سارق هیچ نفعی ندارد و حقوق دارنده چک محفوظ است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: چکی که در سامانه صیاد ثبت نشود گیرنده آن باید در دادگاه به اثبات برساند که این چک متعلق به اوست و چکی که در سامانه ثبت نشود درواقع در حد یک تکه کاغذ بیش نیست.

منبع: فارس

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها