کد خبر: 629592
تاریخ انتشار :

صالحی: برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ برای مقابله با شبکه‌ ماهواره‌ای جِم چیست؟

نماینده مردم اقلید در مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهاد خانواده توسط برنامه‌های معاند شبکه‌های خارجی تحت حمله قرار گرفته است. یک دختر یا پسر بچه پنج - شش ساله از صبح تا شب پای شبکه ماهواره‌ای جم می‌نشیند. برنامه شما برای مقابله با این وضعیت و شبکه‌ها چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسلم صالحی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار بود برنامه‌های شما بر مبنای نقاط قوت و ضعف وزارت خانه فرهنگ تدوین شود و به مجلس فرستاده شود، اما آخرین نسخه‌ای که امروز بررسی کردم، چیزی جز کلی‌گویی نبود. چیزی در برنامه شما نبود که شما را از وزرای قبلی متمایز کند و نمی‌توانیم نقطه امیدی را برای جامعه فرهنگی ترسیم کنیم.

نماینده مردم اقلید در مجلس برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارای تناقض‌ دانست و تأکید کرد: ایشان از یک طرف دم از مهندسی فرهنگی می‌زنند و از طرف دیگر فرهنگ را به عنوان یک امر خودجوش درونی به حساب می‌آورد. شما به مهندسی فرهنگی اعتقاد دارید یا خیر؟

وی با مطرح کردن این پرسش که برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هم‌افزایی نهادهای متولی فرهنگ چیست؟، گفت: بسیاری از دستگاه‌های ما متولی امر فرهنگ هستند، اما نمی‌دانیم برنامه شما چیست؟. برای امرار معاش، بیمه و بازنشستگی هنرمندان چه برنامه‌هایی دارید؟ آیا شما می‌دانید که وزارت خانه شما و نهادهای زیر دستش مخصوصا در شهرستان‌ها با کمبود نیروی انسانی رو به رو است؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادزهم مدعی شد: در برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ، نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی اقلیت‌های دینی و مذهبی قانون اساسی دیده نمی‌شود. شما هیچ گونه تحقیقی در این خصوص نکردید که بتوانیم از نتایجش برای بهبود امور استفاده کنیم.

صالحی همچنین به ضرورت مسئله «تحکیم خانواده» اشاره کرد و گفت: نهاد خانواده توسط برنامه‌های معاند شبکه‌های خارجی تحت حمله قرار گرفته است. روز به روز این بنیاد سست‌تر می‌شود. یک دختر یا پسر بچه پنج - شش ساله از صبح تا شب پای شبکه ماهواره‌ای جم می‌نشیند. برنامه شما برای مقابله با این وضعیت چیست؟ شاید اگر کسی از جنس فرهنگ بود، بهتر می‌توانست به وظیفه خود عمل کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها