کد خبر: 629797
تاریخ انتشار :

سپید الوند : پیشرو در صنعت گلخانه سازی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از اصلی‌ترین ابزارهای کشاورزی مدرن وجود گلخانه‌ها است. گلخانه‌ها در انواع و اندازه‌های مختلف و با توجه به شرایط اقلیمی، کاربری و نوع خاک ساخته و نصب می‌شوند.

امروزه این نوع ابزار برای بسیاری از کشاورزان محبوب و حتی ضروری است. چرا که گلخانه‌ها مدت زمان کشت محصول را کاهش داده و همزمان امکان برداشت محصول در تنوع بیشتر با صرف هزینه و زحمت کمتر را می‌دهند. یکی دیگر از علل محبوبیت گلخانه امکان کشت هر نوع محصول در تمامی فصول سال یا به عبارتی دیگر طولانی‌تر کردن فصل کشت است.

41

 

 برنامه ریزی، محیا کردن شرایط، انتخاب مواد اولیه و در انتها ساخت و نصب گلخانه، نیازمند تخصص و تجربه و استفاده از ابزار آلات درست است. با این وجود در ادامه روند تخصصی، انتخابی صحیح صورت گرفته و گلخانه‌ای مناسب ساخته می‌شود. برای انتخاب مشاوران و مهندسان مجرب، شرکت سپید الوند یکی از مجموعه‌های متخصص در زمینه ساخت و نصب گلخانه است.

تیم گلخانه سازی سپید الوند

تیم گلخانه سازی سپید الوند با بیش از 15 سال سابقه در زمینه ساخت و راه اندازی گلخانه فعالیت می‌کند. این شرکت از سال 1386 شروع به ساخت، نصب تجهیزات و فعال کردن گلخانه‌ها نموده و در حال حاضر با نام تجاری سپیدالوند تولیدات خود را در زمینه گلخانه‌های اسپانیایی ادامه می‌دهد.

این شرکت پیشرو با به کارگیری فناوری‌های روز دنیا و استفاده از متخصصین زبده بهترین نوع کیفیت را در خدماتی چون طراحی و اجرای گلخانه، نصب گلخانه و اعطای تجهیزات مورد نیاز چون هیترها ارائه می‌دهد.

طراحی و اجرای گلخانه

برای ساخت گلخانه ابتدا باید نوع گلخانه خود را بر اساس عواملی چون نوع گیاه کشت شده، بودجه، جنس خاک، محل ساخت و میزان آبیاری و شدت نور انتخاب کنید. سپید الوند خدمات طراحی و اجرای گلخانه را در انواع گلخانه انباری، گلخانه ژنودوم، گلخانه کم هزینه، گلخانه گرم شده خورشیدی، گلخانه سوله سفیدچوبی، گلخانه چوبی، گلخانه پنجره‌ای و گلخانه مدرن ارائه می‌دهد.

انواع این گلخانه‌ها در حالت کلی گیاه شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه داشته و تمامی ابزار و امکانات لازم برای رشد مطلوب و بازدهی بالا را مهیا می‌کنند.

طراحی گلخانه انباریطرح رایگان گلخانه انباری برای گلخانه‌های به شکل انبار است که از شیشه‌های فلزی موج دار و پلاستیک مقاوم گلخانه‌ای در طراحی آن استفاده می‌شود. در صورت سفارش لیست کاملی از ابزارهای مورد استفاده، دستورالعمل‌ها، عکس و نمودار را دریافت خواهید کرد.

طراحی گلخانه ژئودومطرح گلخانه ژئودوم طرحی رایگان در راستای تولید گلخانه‌ای سبک و در عین حال ایمن است. این نوع گلخانه جذب نور بالایی داشته و طبیعتا نیاز به ابزار‌های گرم کننده و نوری را کاهش می‌دهد. در این نوع گلخانه زمین کشت فضای کافی برای رشد دارد. با انتخاب این طرح اطلاعات کاملی در خصوص لیست تجهیزات، نمودارها و دستورالعمل‌ها دریافت خواهید کرد.

طراحی گلخانه کم هزینهاین نوع گلخانه از قرارگیری گنبد سفید بر روی بلوک‌های سیمانی ساخته می‌شود و هزینه ساخت کمتری دارد. طرح گلخانه کم هزینه طرحی رایگان با در بر داشتن اطلاعات ساخت، لیست تجهیزات و مراحل اجرای گلخانه است.

طرح گلخانه گرم شده خورشیدیطرح گلخانه گرم خورشیدی طرحی مدرن و دارای گرمایش خورشیدی، با اتاقی دارای سقف شیروانی است که صفحاتی از توضیحات کامل طرح و روند اجرای آن موجود است.

طرح گلخانه سوله سفید چوبیاین طرح یکی دیگر از طرح‌های رایگان است که توسط  BuildEazyساخته شده است. به راحتی می‌توان تصاویر، اطلاعات و دستورالعمل‌های لازم را در طرح گلخانه سوله سفید چوبی مشاهده کرد.

طرح گلخانه چوبیگلخانه چوبی طرحی آسان و ساده است که زمان ساختی کمتر از یک ماه دارد. در صورت انتخاب  این طرح رایگان تمامی اطلاعات روند ساخت و طراحی را خواهید دید.

طرح گلخانه پنجره‌ایدر این نوع طرح از مصالح ساختمانی خاصی چون پنجره‌های قدیمی استفاده می‌شود که مزایای بالایی برای کاهش هزینه و آسیب محیط زیست دارد. در طرح رایگان گلخانه پنجره‌ای صفحاتی پر از اطلاعات لازم و دستورالعمل‌ها را به همراه عکس‌های رنگی دریافت خواهید کرد.

نصب گلخانه

نصب گلخانه از موارد مهم و ظریف در اجرای طرح گلخانه است. این کار نیاز به برنامه‌ای دقیق و پیش روی قدم به قدم دارد تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود. پس از انتخاب طرح و مطالعه صفحات اطلاعات، شرکت سپید الوند مراحل نصب شامل انتخاب محل، بررسی قطعات، نصب قطعات، نصب درب و لعاب کاری، قراردادن سایبان و در نهایت نصب هواکش را با استفاده از بهترین نوع ابزارآلات و تجهیزات انجام می‌دهد.

در نصب درب‌ها تنوع در نوع و هزینه وجود دارد که بسته به انتخاب مشتری انجام خواهد شد. همچنین برای نصب سایبان معمولا از شیشه باغبانی که رایج‌ترین و ارزان‌ترین نوع است استفاده می‌شود اما می‌توان از پلاستیک یا یک گزینه ایمن‌تر یعنی صفحه‌های پلی کربنات استفاده کرد که با پخش کردن و انتشار نور، سوزش را کاهش می‌دهند.

تجهیزات و خدمات ارائه شده در سپید الوند

قبل از ساخت، در حین طراحی و پس از بهره برداری یک گلخانه نیاز به تجهیزات و خدماتی دارید تا روند کار و نتیجه دهی مطلوبی را تجربه کنید. از جمله این ابزار و خدمات می‌توان به ساخت گلخانه پیش ساخته، فن گلخانه، گلخانه تونلی، هیترگلخانه‌ای، نایلون گلخانه، ناودانی گلخانه، گلخانه پلی کربنات، گلخانه هیدروپونیک، پوشش گلخانه‌ای شیشه‌ای، دماسنج، رطوبت سنج، سیستم تبخیری، کیت‌های تست خاک، فایبر گلاس و اکریلیک در صورت نیاز اشاره کرد.

گلخانه پیش ساختهگلخانه پیش ساخته یک کیت شامل تمامی تجهیزات موردنیاز در گلخانه است. این گلخانه‌های معمولا شبیه سوله‌های کوچک هستند که دارای بخش‌های تهویه و روکش هستند. در این گلخانه‌ها چادری با قفسه‌های نگهداری گیاهان، میله‌ها، صفحات شیشه‌ای پلی کربنات شفاف و یک پایه عایق بندی شده با چوب وجود دارد که در حالت کلی به همراه دیگر تجهیزات در انواع مختلف، پاسخگوی افراد، به خصوص مبتدیان هستند.

 

42

گلخانه پیش ساخته همچنین مقاومت اقلیمی و جذب نور بسیار قوی و مطلوبی دارد. در این حالت می‌توان در فصل سرد گیاه را داخل این گلخانه کاشته و در فصول گرم به فضای باز منتقل کرد.

فن گلخانهدمای هوای مناسب برای کشت گیاهان در گلخانه در حدود 10 تا 22 درجه سانتی گراد می‌باشد. علاوه بر این تهویه مناسب و یکسان بودن دما در تمامی نقاط گلخانه مهم و ضروری است. این مورد با وجود یک فن مناسب امکان پذیر خواهد بود.

گلخانه تونلیگلخانه‌های تونلی بهترین نوع گلخانه برای کشت گیاه هستند. نحوه ساخت این نوع گلخانه‌ها بسیار ساده و کم هزینه بوده و توسط تیم سپید الوند در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. این گلخانه‌ها با سقف کمانی و با استحکامی کمتر از گلخانه‌های اسپانیایی تولید می‌شوند.

برای در یافت مشاوره و را اندازی گلخانه تونلی و ثبت درخواست خود میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید : 

https://sepidalvand.com/گلخانه-تونلی

هیتر گلخانه‌ایمعمولا برای اینکه کیفیت رشد گیاهان حساس به سرما در فصول سرد سال حفظ شود، نیاز به استفاده از سیستم گرمایشی در گلخانه وجود دارد. انواع هیترهای برقی، گازی و منفعل خورشیدی در گلخانه‌ها استفاده می‌شوند که به راحتی می‌توانید از شرکت سپید الوند تهیه کنید.

نایلون گلخانهدر پوشش گلخانه برای حفظ رطوبت، حرارت و جذب نور از فایبرگلاس، شیشه و یا نایلون گلخانه استفاده می‌شود. استفاه از نایلون برای ساخت گلخانه مقرون به صرفه تر است. در انتخاب این نوع نایلون عواملی چون شفافیت، وزن، دوام و ضدچروک بودن مهم است. همچنین انواع مختلفی از نایلون چون پلی اتیلن، پلی کربنات و کربنات پنی وینیل وجود دارند. متخصصان ساخت گلخانه شما را در انتخاب پوشش مناسب راهنمایی خواهند کرد.

ناودانی گلخانه:برای ساخت ناودانی گلخانه معمولا از ورق گالوانیزه نرم استفاده می‌شود. این ناودان یا آبروها محلی برای دفع آب سقف و جلوگیری از زنگ زدگی و آسیب هستند. ضخامت و ابعاد این ناودان‌ها با توجه به گلخانه متفاوت خواهد بود. ناودانی گلخانه در ابتدا و موقع اجرای طرح گلخانه توسط شرکت گلخانه سازی انتخاب  می‌شود.

گلخانه پلی کربناتپلی کربنات نوعی پوشش گلخانه‌ای است که در انواع تک جداره و چندجداره موجود است. این پوشش در برابر آسیب‌های خارجی و شکنندگی بسیار مقاوم بوده و در انواع مختلف از شرکت گلخانه ساز سپید الوند قابل تهیه است.

گلخانه هیدروپونیکروش کشت هیدروپونیک یا آب کشت از روش‌های رایج کشت است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. با استفاده از گلخانه‌های هیدروپونیک آلودگی و عفونت خاک حذف شده و در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌شود. لوله کشی‌های مورد نیاز در این نوع گلخانه نیاز به تخصص و تجربه دارند و برای ساخت آن‌ها باید با شرکت گلخانه سازی در ارتباط بود.

راه اندازی گلخانه از صفر تا صد توسط شرکت سپید الوند

همانطور که خواندیم ساخت و راه اندازی یک گلخانه در هر نوع و اندازه‌ای، یک کار تخصصی است. بنابراین برای انجام پروژه ساخت گلخانه نیاز به وجود متخصصین زبده و کاردان وجود دارد.در شرکت سپید الوند ابتدا بر طبق عملکر و نوع امکانات مشتری، طرح گلخانه انتخاب شده و انواع مختلفی از ابزار، تجهیزات، سبک و سازه بر اساس کاربرد گلخانه پیشنهاد داده می‌شود. در انتها با ساخت گلخانه مناسب و استفاده از تجهیزات به روز بهترین نوع بازدهی را خواهید داشت.

برای مشاوره، برنامه ریزی و ساخت بهترین نوع گلخانه با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه می‌توانید  شرکت سپید الوند به آدرس اینترنتی (sepidalvand.com) در ارتباط باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها