کد خبر: 631230
تاریخ انتشار :

منطقه آزاد مهران سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور از تصویب طرح جامع منطقه آزاد مهران خبر داد و گفت: این منطقه سال ۱۴۰۱ بمنظور رونق و توسعه اقتصادی استان و کشور به بهره برداری می رسد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 حمیدرضا مومنی روز دوشنبه در نشست هماهنگی افتتاح مناطق آزاد مهران اظهار داشت: برای تصویب طرح جامع مهران تا پایان امسال باید کاربری زمین ها تعیین تکلیف شوند و مشخص شود هر کاربری چه مزایایی برای منطقه دارد.

وی افزود: علاوه بر تعیین مشاور برای هر سرمایه گذار باید منابع مالی شفاف، مدت زمان اجرای پروژه مشخص و اهلیت سرمایه گذار نیز محرز شود.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور تاکید کرد: رمز موفقیت هر منطقه آزاد این است براساس هر ماموریت، مشخص شود که برای آن ماموریت چه زیرساخت هایی نیاز است و در اسرع وقت آن زیرساخت ها ایجاد شود.

مومنی، عدم داشتن الگو و فقدان برنامه ریزی هدفمند و مسنجم در هر منطقه آزاد را موجب هدررفت سرمایه و اتلاف زمان ذکر کرد و یادآور شد: برای ایجاد مناطق آزاد باید اراضی آن منطقه در اسرع وقت تعیین تکلیف و تمامی امور با نظارت و اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی ادامه داد: سیاست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بگونه ای است که مناطق آزاد جدید تا زمانیکه طرح جامع نداشته باشند به بهره برداری نخواهند رسید.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: در مناطق آزاد جدید ساختار نیروی انسانی باید به چابک ترین صورت و با برون سپاری کامل اداره شود.

مومنی اضافه کرد: از ظرفیت بانک های خصوصی، شرکت های تامین مالی و تامین سرمایه برای تجهیز زیرساخت های مناطق آزاد جدید بهره برداری شده تا زمینه سرمایه پذیری در مناطق آزاد در اسرع وقت مهیا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: از مجموع هفت هزار هکتار مناطق آزاد مهران بالای ۹۰ درصد آن جزو اراضی ملی است.

جهانگیر رستمزاد افزود: برای تسریع در راه اندازی منطقه آزاد مهران خواستاریم این اراضی از اراضی ملی خارج و از نظر قانونی به مناطق آزاد الحاق شود.

وی با قدردانی از مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، گفت: دستورات لازم برای اجرای طرح جامع مناطق آزاد مهران صادر شده است که امیدواریم این منطقه پس از افتتاح منشأ خیر و اثرات بسیاری برای مردم استان باشد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تفکیک منطقه آزاد از ویژه در چارچوب قوانین و مقررات مناطق آزاد، احداث جاده دسترسی، انجام مطالعات برای تعیین الگوی توسعه منطقه و نیز برای این منطقه بسیار ضروری است که باید مدیران برای انجام این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها