کد خبر: 632923
تاریخ انتشار :

4 روش برای از بین بردن بوی استفراغ از فرش و موکت

4 روش برای از بین بردن بوی استفراغ از فرش و موکت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زمانی که فرش و موکت شما حتی پس از تمیز کردن استفراغ، بوی بدی می دهد، بسیار آزار دهنده و زننده خواهد بود. اما فارق از بوی تند و آزاردهنده، نشستن روی فرش و موکتی که بوی استفراغ می دهد، می تواند شما را بیمار کند. زیرا نه تنها بوی بدی دارد، بلکه بسیار ناسالم است.

همچنین بوی استفراغ ناشی از فرش و موکت، در تمام خانه پخش می شود و مابقی وسایل نیز بوی ناخوشایندی به خود می گیرند.

 بنابراین بهتر است برای از بین بردن بوی استفراغ از فرش و موکت خود، ما را تا انتهای این مقاله دنبال کنید.

1.روش اول: استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین روی محل لکه استفراغ فرش و موکت، می تواند بوی آن را خنثی کند.

مراحل زیر را برای از بین بردن بوی استفراغ فرش و موکت به کمک جوش شیرین دنبال کنید:

  1. ابتدا مقدار مناسبی از جوش شیرین را بر روی قسمت لک شده فرش بپاشید.
  2. بهتر است چند ساعت یا حتی یک شب تا صبح اجازه دهید تا جوش شیرین بر روی محل لکه باقی بماند و بوی نامطبوع استفراغ را به خود جذب کند.
  3. سپس با استفاده از جاروبرقی، جوش شیرین را به خوبی از روی فرش یا موکت خود پاک کنید.

این مراحل را تکرار کنید تا بوی نامطبوع استفراغ به طور کامل از بین برود. در صورتی که پس از استفاده از جوش شیرین، بوی نامطبوع فرش و موکت شما از بین نرفت، روش های بعدی را دنبال کنید یا از قالیشویی نزدیک زعفرانیه استفاده نمایید

2.روش دوم: سرکه!

بوی سرکه بهتر از استفراغ نیست. علاوه بر این، در برخی موارد ممکن است حتی فکر کنید که سرکه بوی استفراغ می دهد!

بنابراین چگونه سرکه می تواند به حذف بوس استفراغ از فرش و موکت کمک کند؟

به یاد داشته باشید که حتی اگر سرکه بوی بدی داشته باشد، باز هم معجزه ای برای از بین بردن بوی استفراغ از روی فرش و موکت شما خواهد بود. سرکه بوی استفراغ را متعادل کرده و همچنین فرش و موکت شما را ضد عفونی نیز می کند.

بنابراین مراحل از بین بردن بوی استفراغ با سرکه، به شرح زیر است:

  1. ابتدا 1 فنجان سرکه را با 1 فنجان آب و 2 قطره مایع ظرفشویی معطر و خوشبو مخلوط کنید. (اگر فقط سرکه برای پاک کردن استفراغ استفاده کنید، بوی بد مبل شما بدتر می شود. به همین دلیل باید یک مخلوط متعادل از مواد گفته شده تهیه کنید)
  2. مخلوط تهیه شده را داخل یک بطری اسپری بریزید و بر روی محل اسپری کنید. (از ریختن مقدار اضافی مواد روی فرش خودداری کنید و فرش را خیس نکنید. محلول را فقط در حد نم دار شدن بر روی لکه بریزید)
  3. در مرحله بعد، اجازه دهید که محلول بر روی فرش و موکت شما باقی بماند تا در هوا خشک شود. همچنین می توانید فرش یا موکت خود را به طور غیر مستقیم در معرض نور خورشید و گرمای آن قرار دهید تا میکروب ها و بوی آن بهتر و سریع تر از بین برود.

چنانچه قصد استفاده از پراکسید هیدروژن بر روی فرش خود را ندارید و یا از جنس الیاف فرش خود مطمئن نیستید، بهتر است از خدمات قالیشویی شهرری استفاده نمایید.

756

3.روش سوم: پراکسید هیدوروژن

این یک روش عالی برای از بین بردن بوی فرش و موکت است و همچنین هیچ گونه تغییر رنگی  نیز در فرش شما ایجاد نخواهد کرد.

برای استفاده از پراکسید هیدروژن بر روی فرش یا موکت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک مخلوط متعادل از 2 فنجان پراکسید هیدروژن، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 2 تا 3 قطره مایع ظرفشویی معطر و خوشبو تهیه کنید. (مهم است که مقدار دقیق هر یک از مواد را برای تهیه محلول استفاده کنید)
  2. محلول را درون یک اسپری بریزید و بر روی محل اسپری کنید.
  3. اجازه دهید تا محل در معرض هوا خشک شود و یا از نور غیر مستقیم خورشید کمک بگیرید.

این کار را آنقدر تکرار کنید تا فرش و موکت شما دیگر بویی ندهد.

4.روش چهارم: از یک اسپری خوشبو کننده استفاده کند

استفاده از اسپری خوشبو کننده یکی دیگر از روش های از بین بردن بوی بد استفراغ از فرش و موکت است اما بهتر است از یک اسپری خنثی کننده بو استفاده کنید. اسپری های خوشبو کننده اغلب با اسانس گل ها و مواد خوشبویی هستند که در صورت استفاده برای از بین بردن بوی استفراغ از فرش، ممکن است با بوی آن مخلوط شده و بوی بدتری ایجاد نمایند. بنابراین بهتر است از اسپری خنثی کننده بو استفاده کنید.

در صورتی که اسپری خنثی کننده بو ندارید و یا فکر می کنید بوی استفراغ به عمق الیاف فرش و موکت شما نفوذ کرده است، بهتر است از خدمات قالیشویی در فرشته استفاده کنید. قالیشویی های حرفه ای می توانند به راحتی به کمک استفاده از روش های شستشوی مکانیزه، انواع بوهای نامطبوع فرش و موکت شما را از بین ببرند.

757

قالیشویی مکانیزه

قالیشویی های مکانیزه همچون قالیشویی محدوده مرزداران با در اختیار داشتن دستگاه های به روز قالیشویی، انواع خدمات شستشوی فرش و موکت را برای شما انجام دهند. قالیشویی های مجاز نظیر قالیشویی در امیرآباد می توانند انواع فرش های دستباف یا ماشینی شما را با روش های متنوع شستشو و استفاده از مواد شوینده درجه یک، به بهترین شکل ممکن شستشو داده و شما را از شر بوهای نامطبوع فرش برهانند.

همچنین خدمات موکت شویی در محل ما نیز با استفاده از تکنسین های مجرب و با کمترین میزان آبریز و بهترین دستگاه ها در منزل یا واحد تجاری اداری شما انجام خواهد شد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید به عنوان بهترین قالیشویی تهران و کرج با ارائه انواع خدمات شستشوی فرش و موکت و حتی مبل شویی در محل شما، مفتخر است که عنوان واحد نمونه سال را دریافت نموده است. ما می توانیم با رعایت اصول و استانداردهای بهداشتی و شرعی، خدمات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما ارائه نماییم.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها