کد خبر: 633139
تاریخ انتشار :

اقدامات لازم بعد از خرید گوشی موبایل نو

​بسیاری از افراد نمی‌دانند که بعد از خرید گوشی نو چه کارهایی باید انجام دهند،‌ این درحالی است که انجام ندادن برخی از این اقدامات می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. ما در این مقاله به معرفی این اقدامات می‌پردازیم، پس اگر نمی­دانید بعد از خرید یک گوشی موبایل چه کارهایی ضروری است، قطعا این مطلب به کارتان می­آید.

اقدامات لازم بعد از خرید گوشی موبایل نو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعد از خرید گوشی موبایل چه کار کنیم؟

به عنوان نکته اول در نظر داشته باشید، اگر  از طریق وبسایت و به صورت آنلاین خرید گوشی را انجام می دهید، فروشگاه های آنلاین دارای اینماد را انتخاب کنید. این اعتبار شامل فروشگاه های فیزیکی نیز می شود. برای خرید گوشی موبایل از سایت خرید گوشی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ فروشگاه‌های اینترنتی موبایل زیادی هستند که انواع و اقسام گوشی‌های موبایل را می‌فروشند اما همه‌ی آن‌ها قابل اعتماد نیستند، مثلا خیلی از سایت‌های خرید گوشی با شعار خرید اینترنتی گوشی ارزان، مشتری جذب می‌کند. پس از خرید گوشی نو، حتما باید برخی از کارهای ضروری را انجام داد، درغیر این صورت ممکن است نتوانید به‌خوبی از گوشی خود بهره ببرید. این کارها به شرح زیر می­باشند:

دستگاه خریداری شده را کاملا بررسی کنید

اولین اقدام پس از خرید گوشی، بررسی آن است. به این صورت که محتویات درون جعبه را بررسی و اطلاعات مربوط به ضمانت نامه را مطالعه کنید. علاوه‌بر آن، بدنه موبایل خریداری شده را با دقت بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید؛ اگر جایی از گوشی شکسته است، حتما از ضمانت تعویض استفاده کنید.

802

تلفن خود را شارژ کنید

اقدام ضروری بعدی، شارژ کردن گوشی است. با این­کار، دستگاه­تان در حین فعال سازی و بررسی امکانات آن، خاموش نشده و آماده استفاده خواهد بود.

تنظیمات ناخواسته را پاک کنید

ممکن است پس از خرید گوشی، دستگاه­تان مجهز به برخی خدمات ورود به سیستم باشد که از شما بخواهد به آن­ها بپیوندید. در واقع، شما هرگز نیازی به استفاده از این­گونه خدمات نخواهید داشت، پس می‌توانید با خیال راحت آن­ها را حذف کنید.

صفحه اصلی موبایل­تان را مرتب کنید

پس از روشن کردن گوشی، احتمالا در صفحه اصلی آن تعداد زیادی برنامه را که به صورت پیش فرض نصب شده‌اند مشاهده خواهید کرد. شما می­توانید ابزارک­ها را از صفحه اصلی حذف کرده و ظاهر صفحه را به دلخواه تغییر دهید.

حساب Google خود را تنظیم کنید

بسیاری از افراد، پس از خرید گوشی جدید، تا مدت­ها از تنظیم حساب Google صرف نظر می­کنند؛ اما ما به شما توصیه می‌کنیم که برای دسترسی به برنامه‌های گوشی و استفاده از خدمات Google play store، حساب Google را در گوشی جدیدتان تنظیم کنید.

بروزرسانی­های خودکار را تنظیم کنید

تنظیمات خودکار همیشه سودمند هستند؛ پس، اقدام بعدی که حتما باید انجام دهید، روشن کردن تنظیمات خودکار است.

داده­ها را از تلفن قدیمی به تلفن جدید منتقل کنید

با نصب یک برنامه امن، براساس نوع گوشی جدید و قدیمی خود، می‌توانید اطلاعات را از موبایل قدیمی به موبایل جدیدتان انتقال دهید.

803

به برنامه Gmail خود وارد شوید

مورد ضروری دیگری که حتما باید انجام دهید، وارد شدن به حساب Gmail خود است. وارد برنامه Gmail و سپس با وارد کردن User name و پسوردتان، وارد حساب­تان شوید.

موبایل جدیدتان را ایمن کنید

از آن­جا که گوشی هر فرد حاوی اطلاعات بسیار مهم مانند ایمیل­های شخصی و اطلاعات بانکی است، حتما دستگاه خود را ایمن کنید. برای محافظت از حریم خصوصی و هویت خود، اقدامات امنیتی محکمی همچون قفل با اثر انگشت، الگو یا پین را تنظیم کنید.

تهیه نسخه پشتیبان مهم است

سعی کنید یک حساب پشتیبان ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی حجم زیادی از اطلاعات خود را در آن ذخیره کنید.

برنامه­های مورد نیاز خود را بر روی گوشی جدیدتان نصب کنید

برنامه­های مفیدی که از آنها استفاده می‌کنید را نصب و فعال کنید.

اعلان های برنامه­ها را تنظیم کنید

یکی دیگر از اقدامات مورد نیاز این است که به تنظیمات گوشی جدیدتان مراجعه و اعلان برنامه­هایی که مدنظرتان است را خاموش یا روشن کنید.

اقدامات لازم پس از خرید گوشی نو بعد از اجرای طرح رجیستری چیست؟

با اجرای طرح رجیستری، فقط گوشی‌هایی که به‌صورت قانونی وارد کشور شده‌اند یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می­توانند بدون هیچ محدودیت زمانی، از شبکه­های اپراتوری استفاده کنند. در غیر این صورت، دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت کرده و بعد از مدت کوتاهی، قطع می­شود.

اقدامات لازم در زمینه رجیستری پس از خرید گوشی نو به شرح زیر است:

استعلام رجیستری و سرقتی گوشی (استعلام اصالت)

یکی از اقدامات ضروری هنگام خرید گوشی نو، استعلام اصالت آن است که باید توسط خریدار بررسی شود. برای این­کار، شناسه IMEI درج شده بر روی گوشی مورد نیاز است. از چهار روش می­توان عملیات استعلام را انجام داد:

  • ارسال پیامک به 777: خریدار، شناسه IMEI درج شده روی جعبه را به شماره 777 ارسال کرده و پیامکی از سامانه همتا در خصوص اصالت دستگاه مورد نظر دریافت می­کند.
  • ورود به وب سایت همتا: خریدار به سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.ir مراجعه و شناسه روی جعبه را وارد می­کند تا وضعیت اصالت دستگاه را بررسی کند.
  • استفاده از کد دستوری *7777#: با وارد کردن این کد، منوی سامانه همتا نمایش داده می‌شود و با انتخاب گزینه استعلام اصالت و ارسال شناسه روی جعبه دستگاه، استعلام آن نشان داده می­شود.
  • اپلیکیشن همتا: با نصب این اپلیکیشن و وارد کردن شناسه روی جعبه، خریدار می‌تواند به‌راحتی استعلام اصالت دستگاه مورد نظر را دریافت کند.

تطابق شناسه IMEI درج شده بر روی جعبه با دستگاه

هنگام خرید گوشی مورد نظر، آن را روشن کرده و #06#* را شماره‌گیری کنید و مطمئن شوید که شناسه IMEI نمایش داده شده توسط دستگاه با شناسه IMEI درج شده بر روی جعبه یکسان است.

فعال سازی گوشی برای سیم­کارت خریدار

در این مرحله، از سه روش می­توان گوشی نو را فعال سازی کرد که باید حتما در حضور فروشنده باشد؛ زیرا ممکن است کد فعال سازی به شما ارائه نشود و فرآیند ناموفق باشد که در این صورت باید از خرید دستگاه صرف نظر کنید.

فعال سازی گوشی نو برای سیم­کارت خریدار، به کمک کد فعال سازی چاپ شده روی کارت گارانتی یا جعبه و از سه روش زیر صورت می­گیرد:

  • فعال سازی از طریق سایت همتا (hamta.ntsw.ir)
  • فعال سازی از طریق کد دستوری #7777*
  • فعال سازی از طریق اپلیکیشن همتا

دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه IMEI و مهر فروشگاه

پس از خرید گوشی موردنظر، حتما از فروشنده یک فاکتور معتبر دریافت کنید که شناسه IMEI دستگاه روی آن درج شده باشد و مهر فروشگاه را داشته باشد. این فاکتور به شما کمک می­کند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در آینده، بتوانید آن را از مراجع قضایی پیگیری کنید.

استفاده از وب سایت های آموزشی کار با موبایل و لوازم دیجیتال

ما در این مقاله به مواردی اشاره کردیم که انجام آنها پس از خرید گوشی موبایل نو ضروری است. با عمل کردن به این اقدامات، دستگاه موبایل شما کاملا برای استفاده آماده می­شود. بنابراین، حتما بعد از خرید گوشی نو انجام این موارد را به‌خاطر داشته باشید تا بتوانید به راحتی از امکانات گوشی خود لذت ببرید. همچنین با استفاده از مقالات آموزشی موبایل در وبلاگ های آموزشی اطلاعات لازم را در زمینه کار با گوشی های مختلف به دست بیاورید و از امکانات گوشی هوشمند خود استفاده کامل را ببرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها