کد خبر: 633550
تاریخ انتشار :

3 نکته مهم که باید قبل از ورود به بازار رمز ارزها بدانید.

3 نکته مهم که باید قبل از ورود به بازار رمز ارزها بدانید.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین تبدیل به یکی از مهمترین و پربازدیدترین مفاهیم در دنیای امروز شده است. بیت کوین با افزایش قیمت عجیب و غریب خود در سال 2021 ثابت کرد که می تواند بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری و سودآوری باشد. اما این اتفاق بدین معنی نیست که در این بازار ریسک ضرر وجود ندارد. بازار ارزهای دیجیتال نکات خاص خودش را دارد که دانستن آن ها می تواند ریسک این بازار را برای شما کمتر و معقولانه تر کند. در ادامه به سه مورد از این نکات خواهیم پرداخت.

بازار ارزهای دیجیتال، همیشه پر نوسان

اولین نکته ای که شما باید در مورد بازار ارزهای دیجیتال و در آموزش بیت کوین بدانید این است که اساسا این بازار بسیار پر نوسان است. این اتفاق را می توان معلول علت های بسیاری دانست. نوپا بودن بازار، تعداد بالای معامله گران، نبود هیچ قانون نظارتی و ... از جمله این علت هاست.

در اینجا برای ما علت پرنوسان بودن بازار مهم نیست، بلکه مهم این است که بتوانیم از این نوسانات در جهت مثبت آن استفاده کنیم. در واقع نوسان درست شبیه به یک شمشیر دولبه است. به طور مثال اگر شما سوار بر یک موج نوسان افزایش قیمت شوید، مثلا سود خوبی به دست خواهید آورد، اما اگر ناخواسته درگیر یک نوسان منفی شوید، احتمال باخت سرمایه شما، به خصوص با استفاده از اهرم های مالی سنگین بسیار زیاد می شود.

عده ای تصور می کنند که پر نوسان بودن بازار به معنی شانسی بودن آن است. این افراد دوست دارند ضعف تحلیل خودشان را بر گردن شانس و اقبال بیاندازند. در واقع آن ها معتقد هستند که درصد بالایی از این نوسانات غیر قابل تحلیل و پیش بینی است. در حالی که طی یک آموزش درست می توان تمامی این موارد را یاد گرفت و به نوعی ریسک را تبدیل به سود کرد.

884

یادتان باشد که مهمترین تفاوت بازار سرمایه با چیزی مانند قمار درک مفهوم ریسک است. اگر شما ریسک بازار را در نظر نگیرید و بدون توجه به آن بخواهید دست به معامله بزنید عملا بر شانس خود اتکا کرده اید که این یعنی بازی قمار! بنابراین مهمترین محوری که شما باید طی یک آموزش بیت کوین به آن توجه داشته باشید شناخت مفهوم ریسک و استفاده درست از آن است. این که یک آموزش تنها به مبانی بپردازد و به شما انواع صرافی آنلاین معتبر ایرانی را معرفی کند نمی تواند برای شما مفید باشد. باور کنید.

بازار ارزهای دیجیتال مبتنی بر دلار است

شما برای این که بتوانید در این بازار موفق شوید باید با مفاهیم مختلف آن آشنا شوید. یکی از مهمترین این مفاهیم این است که این بازار بر اساس دلار ( آمریکا ) حرکت می کند. بنابراین اگر می خواهید تحلیل درستی از روند بازار و روند ارزهای مانند بیت کوین داشته باشید باید بتوانید اقتصاد دلاری را متوجه شوید. شناخت اقتصاد دلار چندان کار ساده ای نیست. دلار به عنوان یک ارز معتبر و شاخص در کل جهان متاثر از اتفاقات بسیاری است. مهمترین ویژگی دلار این است که به بازار آمریکا وابسته است. از این رو شما در بازار ارزهای دیجیتال باید بتوانید اقتصاد آمریکا و بازار آن را هم بررسی کنید.

از طرف دیگر دلار برای ما ایرانی ها مفهوم دیگری هم دارد. دلار در بازار ایران خواسته یا ناخواسته تبدیل به یکی از شاخص های تعیین کننده و اصلی شده است. یعنی این دلار است که مشخص می کند اقتصاد کلان ایران به کدام جهت برود. بنابراین هر حرکت ما در ایران باید بر اساس این جهت گیری باشد. علت آن نیز کاملا روشن است.به هر حال شما در ایران زندگی می کنید، قرار است بر اساس ریال سرمایه خودتان را خرج کنید. بنابراین باید بتوانید رابطه درستی میان سود دلاری خود در ارزهای دیجیتال و ریال در ایران برقرار کنید. این ها مفاهیمی است که تقریبا در آموزش های ارزهای دیجیتال مغفول مانده و کمتر کسی به آن توجه می کند.

تاثیر اخبار و تحلیل درست آن در بازار

یکی از مهمترین و شاخص ترین ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال این است که اخبار مختلف می تواند تاثیر زیادی روی آن داشته باشد. یک خبر ساده و شاید پیش پا افتاده بتواند باعث شود یک ارز دیجیتال صد ها درصد سود یا ضرر برای سرمایه گذاران خود داشته باشد. بنابراین شناخت درست اخبار و تاثیر آن در بازار اهمیت بسیاری دارد. این مسئله ای است که بسیاری به آن آگاه هستند، اما نکته ای که کمتر به آن توجه می شود این است که بر اساس این اخبار چگونه باید دست به معامله زد. به عبارت ساده تر سوال اصلی اینجاست چگونه اخبار مختلف را در استراتژی های معاملاتی خودمان دخیل کنیم. این سوال بسیار مهمی است که تنها معامله گران حرفه ای – بیشتر بر اساس تجربه – به آن می توانند پاسخ بدهند. در واقع پاسخ این سوال خود یکی از کلید های موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

885

یکی از افرادی که به این سوال پاسخ بدهد تصمیم گرفته این پاسخ را در کنار سایر مفاهیم لازم برای یک معامله گری درست و حرفه ای در اختیار کاربران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال بگذارد. آقای سجاد بوربور مدرس میداس سرمایه طی یک دوره آموزشی سعی کرده است تمامی مفاهیم لازم برای تبدیل شدن به یک معامله گری حرفه ای از جمله نکات گفته شده در اینجا را به صورت کامل و جامع آموزش دهد. به عبارت ساده تر در انتهای این دوره شما تبدیل به یک معامله گر کاملا حرفه ای در این بازار خواهید شد. البته این که شما بخواهید از چه دوره و آموزشی استفاده کنید بستگی به خودتان دارد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها