کد خبر: 640611
تاریخ انتشار :

کره جنوبی ظرفیت‌های دفاعی خود را تقویت می کند

پارک سون هیون، معاون رییس جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کشور به دلایل مختلف از جمله بازدارندگی کره شمالی و موقعیت سخت ژئوپلیتیکی قرار گرفتن در بین قدرت های بزرگ، ظرفیت های دفاعی خود را تقویت می کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وی به عنوان دبیر ارشد روابط عمومی مون جائه این، رئیس جمهوری این کشور امروز در صفحه فیس بوک خود نوشت: سئول باید ظرفیت‌های دفاعی خود را نه صرفا برای بازدارندگی در مقابل تهدیدهای احتمالی کره شمالی، بلکه به دلیل موقعیت سخت ژئوپلتیکی قرار گرفتن در بین قدرت‌های بزرگ تقویت کند.

پارک سون سیون در این خصوص اظهار داشت: شخص رئیس جمهوری نیز ماه قبل در دیدار با معاون ضمن اشاره به پروژه‌هایی که کره جنوبی برای یک ناوهواپیمابر سبک تا ۲۰۳۳ به آن نیاز دارد بر این مهم صحه گذاشت از اینکه تقویت ظرفیت‌های دفاعی کشور به صورت مستقیم با اقتصاد مرتبط است و لذا کره جنوبی باید به گسترش جای پای خود در بازارهای دفاعی جهانی ادامه دهد.

براساس این پیام توئیتری، مون جائه همچنین تاکید کرد که ظرفیت‌های دفاعی سئول باید با هدف دفع خطرات احتمالی پیونگ یانگ و نیز برای خودمختاری کشور که بین قدرت‌های بزرگ گیر افتاده است، به نحو مطلوب تجهیز و تقویت شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین گفته بود: تلاش نیروی دریایی کره جنوبی برای تامین امنیت ناو های هواپیمابر سبک، برای تقویت دفاع از خود فراتر از سواحل، آن هم در منطقه‌ای است که توسط قدرت‌های نظامی بزرگی مانند چین، روسیه و ژاپن احاطه شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، پس از آنکه مجمع ملی کشور بودجه‌ای را برای این پروژه در اوایل ماه جاری میلادی تصویب کرد، سئول انتظار دارد روند طراحی اولیه این ناو در سال آینده (میلادی) آغاز شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها