کد خبر: 641004
تاریخ انتشار :

ازدواج شرط عدم فسخ قرارداد نهضت مسکن

پس از پایان ثبت نام متاهلین در روز ۱۵ دی‌ماه، ثبت نام از افراد مجرد بالای ۲۵ سال در طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد و آنطور که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده این افراد باید تعهدنامه محضری برای ارایه عقدنامه در هنگام تحویل واحد را ارایه دهند و اگر هنگام تحویل واحد ازدواج نکرده باشند قرارداد فسخ می‌شود.

ازدواج شرط عدم فسخ قرارداد نهضت مسکن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که تا ۱۵ دیماه تمدید شده بود برای مجردان بالای ۲۵ سال بعد از ۱۵ دیماه انجام خواهد شد و این دسته از متقاضیان باید با مراجعه به نشانی saman.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

بر این اساس مجردها به شرط تنظیم تعهدنامه محضری برای ارائه عقدنامه در هنگام واگذاری واحد مسکونی می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن بعد از ابلاغ نهایی دستورالعمل، ثبت‌نام کنند. مطابق متن پیشنهادی برای ابلاغ در صورتی که در هنگام واگذاری به تعهد ازدواج عمل نکنند، قرارداد واگذاری واحد فسخ می‌شود.

این در حالی است که معاون وزیر راه و شهرسازی، پیش از این به ایسنا گفته بود اگر مجردها تا زمان تحویل واحد ازدواج نکنند بر اساس قیمت روز، مابه‌التفاوت را پرداخت خواهند کرد و واحدها را تحویل می‌گیرند.

طبق تازه‌ترین آمار ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۱۸ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

یادآوری می‌شود در استان تهران امکان ثبت‌نام متقاضیان در ۱۲ شهر فراهم شده که این شهرها شامل اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است. اما ساکنان شهر تهران صرفا مجاز به ثبت‌نام در پاکدشت، رباط‌کریم، پرند، هشتگرد و ایوانکی هستند و اگر ثبت‌نام اشتباه در سایر شهرهای استان داشته‌اند در فرصت باقیمانده باید انصراف داده و مجدد شهر درست را انتخاب کنند. 

متقاضیان مابقی شهرهای استان تهران (به غیر از شهر تهران) صرفا می‌توانند متقاضی ثبت‌نام در شهر محل سکونت خود باشند.

بنابراین گزارش، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان در مرحله اول با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است؛ چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یک سال کاهش پیدا کرده است. بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد. همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها