کد خبر: 642080
تاریخ انتشار :

راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

راهنمای خرید لامپ رشد گیاه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

لامپ رشد گیاه رومیزی ، بسیار مناسب برای افرادی است که در خانه ها و یا آپارتمان های با نور کم زندگی می کنند و علاقه زیادی به پرورش گیاهان آپارتمانی و نگهداری آنها در منزل دارند.

علاقه به کشت و کار و نگهداری از گیاهان آپارتمانی گوناگون سبب می شود که بسیاری اقدام به خرید انواع و اقسام گل و گیاه آپارتمانی کنند و آنها را بخواهند در منزل خود نگهداری کنند.اما مشکلی که اینجا است این است که برخی ها بعد از مدتی می بینند که برگ های گیاهان شان زرد شده است یا ظاهر قبلی خود را از حفظ نمی کنند.

یکی از مهمترین عواملی که در زرد شدن برگ گیاهان تاثیر دارد، کمبود نور کافی است.

پس به همین منظور در این مقاله بر آن شدیم تا درباره لامپ رشد گیاه مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم و تا حدودی مشکل شما را برطرف کنیم.

توصیه اکثر باغبان ها به شما این است که گیاه را در معرض نور کافی قرار بدهید، یا اینکه در برخی از مقالات به شما توصیه می کنند که گیاهان سایه دوست بخرید تا گیاهان با مشکل کمبود نور مواجه نباشند. برخی ها هستند که در خانه های بدون نورگیر و پنجره زندگی می کنند یا اینکه اگر پنجره ای هم دارند، مشکل این است که فضای کافی برای قرار دادن گیاهان در کنار یا نزدیک پنجره ممکن است وجود نداشته باشد. همانطور که خدمتتان عرض کردیم، استفاده از لامپ رشد گیاه  یک توصیه گره گشا برای شما است.

لامپ رشد گیاه  از چه چیزی ساخته می شود؟

لامپ رشد گیاه برای اینکه دارای تاثیر مفیدی باشد، از طیف های فول اسپکتروم استفاده می کند که به همین دلیل به آنها ال ای دی فول اسپکتروم نیز گفته می شود.

همه نوری برای گیاهان مناسب نیست، یعنی گیاهان آن طیفی از نور را که به آن نیاز دارند و باید جذب کنند، می گیرند. چهار رنگ از نور ها که برای گیاهان عموما مهمتر است، نور سبز، قرمز، آبی و زرد می باشد.

نور زرد و سبز کمتر برای گیاهان اهمیت دارند و جذب نمی شوند بلکه از سطح گیاهان بازتاب می شوند. برای همین است که اکثر قسمت ها گیاهان به رنگ سبز در می آیند چرا که گیاهان رنگ سبز را از خود بازتاب می دهند.

مهمترین طیف رنگی برای گیاهان قرمز و آبی است که شاید نمی دانستید. برای همین علت است که در ال ای دی های لامپ رشد گیاه از نسبت متعادلی از نور قرمز و آبی استفاده می گردد. نور آبی بیشتر برای تحریک رشد شاخه و برگ گیاهان جذب گیاه می شود و نور قرمز نیز بیشتر برای تحریک گلدهی مورد استفاده قرار می گیرد.

از نور قرمز و آبی می باشد و رنگ سبز و زرد تاثیر بسیار کمتری دارند. شاید تا اینجا متوجه شده باشید که چرا لامپ رشد گیاه بنفش است.

نور خورشید این ویژگی را برای گیاهان فراهم می کند. برای همین لامپ رشد گیاه هم بنفش است، یعنی ترکیب نور قرمز و آبی که باعث می شود هر دو نور به اندازه کافی به گیاه برسند. نور آبی بیشتر برای رشد شاخه و برگ و نور قرمز بیشتر برای تحریک رشد گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مدل های لامپ رشد گیاه :

1501

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید لامپ های رشد گیاه در چهار دسته بندی اصلی با کاربردهای مختلف تولید میشوند :

-1لامپ رشد گیاه سرپیچی

- 2لامپ رشد گیاه با پایه کلیپسی

3 - وال واشر رشد گیاه

4-پروژکتور رشد گیاه  

شرکت ایران سان لایت توانسته با ارایه مدلهای مختلف متناسب با هر فضا و قیمت مناسب امکان خرید لامپ رشد گیاه برای همه افراد را ایجاد کند. برای مشاهده انواع مدلها و قیمت انواع لامپ رشد گیاه به سایت ایران سان لایت مراجعه بفرمایید .

کاربرد دیگر نور مصنوعی و لامپ رشد گیاه برای کشت انواع گیاهان آپارتمانی وتزیینی داخل گرو باکس می باشد .

گروباکس چیست  و اینکه چرا به آن نیاز داریم؟

گروباکسGrow Box   ساده ترین و بهترین محیط رشد و پرورش گیاه برای محیط داخلی است تا بتوانید با حفظ شرایط بهینه برای گیاهان آنها را صرف نظر از شرایط محیطی و فصلی و حتی میزان نوررسانی پرورش دهید و به عبارتی با تشکیل خرده اقلیم برای هر نوع گیاه و هر نوع شیوه کشت مناسب باشد.

گروباکس یک فضای بسته با محیط داخلی مناسب برای گیاهان است که در سایز و شکل های مختلف و از متریال های بسیار مقاوم و با کیفیت طراحی و ساخته می شوند که اساسا برای کمک به پرورش دهندگان محیط داخلی خانه ها و یا فضاهایی جدای از محیط بیرون عرضه می گردند اما با این حال می توان برای گسترش میزان کشت و پوشش دادن طیف وسیعتری از محصولات زراعی فصلی در محیط بیرون نیز استفاده کرد.

ایران سان لایت ارایه دهنده  انواع گروباکس رشد گیاه با تجهیزات کامل می باشد .جهت خرید گروباکس میتوانید به سایت ایران سان لایت مراجعه کنید .  

1502

 راهنمای  خرید کود ادونس (Advanced)

کود ادونس چیست؟ کود ادونس (Advanced) ساخته کشور آمریکا توسط بهترین و حرفه ای ترین کشاورزان دنیا و طبق تجربه آنها به همراه خبره ترین مهندسین کشاورزی و ژنتیک ساخته شده است. این کود کاملا از مواد ارگانیک و طبیعی است و آخرین تکنولوژی های تولید کود در آنها به کار رفته است.

با توجه به استقبال زیاد کشاورزان و پرورش دهندگان گل و گیاه در سراسر دنیا از جمله داخل کشور، تصمیم گرفتیم تا بهترین محصولات این برند را به همراه توضیحات کامل و نحوه مصرف توضیح دهیم. هر چند به همراه هر محصول کاتالوگ یا جدول نحوه استفاده وجود دارد. ولی برای راحتی کار شما و آشنایی با مزایا و ویژگی های کود Advanced اطلاعات جامع زیر را در اختیار شما عزیزان می گذاریم.

انواع کود ادونس و نحوه استفاده از آنها

کودهای ادونس انواع بسیار مختلفی دارند و ما در این مقاله به توضیح مهمترین و پرفروش ترین آنها می پردازیم و نحوه استفاده از هر کدام را بیان خواهیم کرد.

ویژگی های کود ادونس Grow، Micro، Bloom

طبق توصیه کمپانی کود ادونس، برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است از آب اسمز معکوس (RO) یا آبی که حدود 100 ppm باشد استفاده کنید. این محصولات به شکل اختصاصی برای محیط های کشت هیدروپونیک، کوکوپیت، پشم سنگ یا راک وول و قرص های رسی (Clay Pellet) ساخته شده اند. کودهای ادونس سه مرحله ای برای تمامی محیط های کشت گیاه از جمله ایروپونیک، آبیاری قطره ای، NFT (تکنیک فیلم مواد غذایی)، زهکشی و غرقاب یا جریان و تخلیه (Flood and Drain) و آب عمیق (DWC) مناسب هستند.کود میکرو ادونس حاوی مواد ریز مغذی یا میکرو با کیفیت بسیار بالاست. حاصل ترکیب این کود با دو کود بعدی ایجاد گیاهانی سالم و قوی است که تمامی میکرو مغذی های مورد نیاز آنان تأمین شده است و همین باعث شده رشد پیوسته و خوبی داشته باشند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها