کد خبر: 642719
تاریخ انتشار :

اشکالات شورای نگهبان به مصوبه رتبه‌ بندی معلمان مشخص شد

شورای نگهبان، مصوبه رتبه‌ بندی معلمان را برای رفع اشکالات به مجلس فرستاد؛ اما چه اشکالاتی به مصوبه گرفته شده است؟


اشکالات شورای نگهبان به مصوبه رتبه‌ بندی معلمان مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

 

رتبه‌بندی معلمان از اوایل دهه 90 مطرح شد و پس از یک دهه کش و قوس و حتی اجرای بخش‌هایی از قانون مدیریت خدمات کشوری با نام رتبه‌بندی معلمان، این لایحه در آخرین روزهای دولت دوازدهم به مجلس ارسال و پس از تصویب در مجلس برای اعلام نظر شورای نگهبان ارسال شده است.

شورای نگهبان روز گذشته، لایحه رتبه‌بندی معلمان را برای رفع برخی از اشکالات و ابهامات به مجلس فرستاد.

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه گفت: شورای نگهبان به برخی از موارد لایحه رتبه‌بندی معلمان ایراد گرفته است که برطرف کردن آن، کار پیچیده‌ای نیست و هفته آینده جلسه‌ای در کمیسیون با حضور اعضای شورای نگهبان و دولت برگزار خواهد شد تا اشکالات رفع شود.

وی افزود: مشکل اصلی ایراد اصل 75 و تأمین بار مالی است که باید بین مجلس و دولت بر روی نوشتن موارد این قانون توافق نظر حاصل شود.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها